מוקד טלפוני. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מוקד טלפוני. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המועמדים לא מפסיקים לסמס, התושבים מתלוננים

הבחירות מתקרבות, והסקרים הטלפונים והודעות שנשלחות לתושבי רעננה עולים מדרגה. "זה מיותר ומציק, הכי גרוע זה שאין אפשרות של 'הסר'", אומר אחד התושבים. החדשות הרעות: זה חוקי

פורסם בתאריך: 24.10.18 11:07

פחות משבוע לקראת הבחירות, ותושבי העיר מוצפים בהודעות טקסט ושיחות טלפון ממענה קולי בהן מבקשים לדעת כיצד יצביעו, או מנסים לשכנע אותם להצביע למועמד מסויים.

"המספר שלי חסוי", אומר חן, תושב העיר, "קיבלתי מספר פעמים סקרים, אני לא עונה ואם יש "הסר" אני מסיר ואת כולם מכניס לרשימה שחורה. הדרך שמשיגים את המספרים החסויים היא כנראה שלוקחים מאגרי מידע של חנויות, רשתות וכדומה ברעננה וכך יש להם את החסוי שלי והם יודעים שאני מרעננה".

"אני כל הזמן מקבלת ולא משתתפת בסקרים האלו, אומרת מארי, תושבת רעננה, "גם בפייסבוק הודעתי שאני לא משתתפות באף סקר. אני רואה בזה חדירה לפרטיות שלי בדריסת רגל גסה. היה יותר הגיוני לשאול בקול אנושי או במסרון אם אנו מעוניינים ומסכימים להיות נסקרים ולא להפיל עלינו תיק, ומה שקורה לעיתים רבות במקרים כאלו, כדי להיפטר מהסקר, הוא שאנשים עונים סתם לפי מה שנשאלו כדי לצאת ידי חובה".

"זה מיותר ומציק, והכי גרוע – אין אפשרות של 'הסר' ", מספר אלון, תושב העיר שמקבל בערך הודעה ביום ממטה בחירות כזה או אחר, "אני לא בקיא בחוק, אבל נראה לי שזה לא חוקי לא לאפשר הסרה".

אז בדקנו עם עו"ד אדיר בנימיני, המתמחה בדיני בחירות, ומצטערים לאכזב – זה חוקי לחלוטין. "חוק הספאם לא נוגע למסרים בעלי אופי פוליטי", מסביר בנימיני, "המחוקק, שהוא בעצם חברי הכנסת, החריגו את עצמם וכך בעצם את התנועות הפוליטיות מהחוק הזה. גם הודעות על סקרים בסגנון למועמד א' הקש 1, למועמד ב' הקש, מותר לחלוטין לפרסם. ברור לי ואני מודע לכך שיש ביקורת רבה מצד אלה שמקבלים את המסרונים הללו, אך צריך להבין שיש להבדיל בין חופש ביטוי פוליטי לבין ניסיון למכור מוצר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר