עצרת הזדהות ביד לבנים לנרצחי פיטסבורג. צילום דניאל גולדשטיין
עצרת הזדהות ביד לבנים לנרצחי פיטסבורג. צילום דניאל גולדשטיין

בין הנואמים בעצרת ההזדהות ברעננה: אבישי אסטרין, שאיבד את דודו בטבח בפיטסבורג

מאות מתושבי רעננה השתתפו בעצרת ההזדהות לקורבנות הטבח בפיטסבורג שהתקיימה ברחבת יד לבנים. אסטרין אמר: "היה לי מאוד חשוב שיתקיים אירוע כזה בעיר שלי"

פורסם בתאריך: 4.11.18 18:22

מאות מתושבי רעננה התאספו אמש, מוצאי שבת, בשעה 18:00 ברחבת יד לבנים, לקיום עצרת הזדהות עם קורבנות הטבח בבית הכנסת "עץ חיים" שבפיטסבורג, ארצות הברית. בטבח, שאירע בשבת שעברה, נרצחו 11 יהודים על ידי רוברט באוורס, אנטישמי עם קשרים לפלגי ימין קיצוני.

בעצרת, שאורגנה על ידי מספר תושבים ובעזרתה של עיריית רעננה, נאמו מספר תושבים בעלי קשר משפחתי לאירוע מול מאות מתושבי העיר, אשר באו להביע הזדהות לקורבנות הפיגוע. ג'ק לוי, תושב רעננה ממוצא אמריקאי, מספר כיצד עלה הרעיון לקיום העצרת. "התחלתי לארגן את זה כי הבן שלי שלומד במכינה בירושלים קיים עצרת להזדהות עם נפגעי הטבח, אז שאלתי את עצמי למה שברעננה לא תהיה גם עצרת", סיפר לוי לצומת השרון, "התחלתי לדבר עם אנשים וכך הגענו לזה. אני מכהן כיו"ר ועד הורים של בית הספר 'מיתרים', אז אני מעורב בנעשה בעיר ומכיר פה ושם, אז התחלתי לפנות לכל האנשים הרלוונטיים ושאלתי מה הם חושבים על קיום אירוע שכזה וקיבלתי רק תגובות חיוביות. קיבלתי גם שיתוף פעולה מיידי מעיריית רעננה, ויחד הרמנו את האירוע".

מה לדעתך חשיבות העצרת בעיר?

"ענקית. הטבח שהתרחש במרכז קהילה יהודית באמריקה, הוא מקרה מתועב שיש לגנות אותו ברמות הכי גבוהות. אנחנו כקהילה יהודית צריכים להרגיש את הכאב של אחינו מעבר לים. לא יכול להיות שיהודים יאבדו חייהם רק בגלל היותם יהודים. זה מצב ששייך לתקופה שחורה שצריכה להיות כבר מאחורינו".

עצרת הזדהות ביד לבנים לנרצחי פיטסבורג. צילום דניאל גולדשטיין

עצרת הזדהות ביד לבנים לנרצחי פיטסבורג. צילום דניאל גולדשטיין

אחד הנואמים בעצרת היה אבישי אסטרין, שאיבד את דודו, ד"ר ג'רי רבינוביץ', בפיגוע. רבינוביץ' היה רופא בן 66 שנרצח כשניסה לסייע לפצועים בפיגוע. "ג'רי הוא בעלה של אחות של אימי", סיפר אסטרין לצומת השרון, "הוא למד רפואה באוניברסיטת פנסילבניה כשהיה צעיר, ואז הוא ודודה שלי השתקעו בפיטסבורג. הוא ודודה שלי היו מגיעים בדרך כלל כל שבת לתפילת הבוקר. מאיזושהי סיבה לא ברורה דודה שלי ברוך השם לא הייתה שם באותו היום של הפיגוע, אבל הוא לצערי הרב כן היה. הוא נרצח כשניסה לעזור לאחרים".

ד"ר ג'רי רבינוביץ' ז"ל שנרצח בפיגוע בפיטסבורג. צילום פרטי

איזה כוח בעינייך יש לעצרת הזדהות בעיר מגוריך לטבח שהתרחש אלפי קילומטרים מכאן?

"אני חושב שהקשר בין תושבי רעננה לאירוע הוא מאוד פשוט – האנשים שנרצחו בבית הכנסת מתו כי הם יהודים. לכן כשקורה אירוע נורא ומצער כל כך, יהודים בכל העולם מרגישים וכואבים. המקרה שלי, הוא גם אישי וגם טרגדיה לאומית, וכל העם היהודי בעולם צריך לכאוב על האירוע הזה – גם תושבי רעננה. היה לי מאוד חשוב שיתקיים אירוע כזה בעיר שלי כדי להראות את הקשר שלנו לעם היהודי בתפוצות, וריגש אותי לראות מאות תושבים נאספים כאות הזדהות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר