תחרות השחייה בבריכה העירונית, קרדיט אסף שדה
תחרות השחייה בבריכה העירונית, קרדיט אסף שדה

לראשונה: שחיינים בעלי מוגבלויות שולבו במקצים הרגילים באליפות רעננה

אליפות רעננה התשיעית בשחייה הייתה מיוחדת, כאשר לראשונה שולבו בה שחייני הקבוצה הפאראלימפית. "חשוב שהילדים הללו מקבלים הזדמנות להיות שותפים ולשחות עם כולם. יחד עם זה צריך לזכור שהם צריכים את המקום המיוחד שלהם", אמרה המאמנת, כרמל זיגל

פורסם בתאריך: 10.12.18 18:04

אליפות רעננה התשיעית בשחייה, התקיימה בשבוע שעבר בסימן היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. הייחוד של האליפות הזו היה שילובם בפעם הראשונה של שחיינים בעלי מוגבלויות, מהקבוצה הפאראלימפית של רעננה, במיקצים הרגילים. באליפות השתתפו כ-800 שחיינים בגילאים 3 ומעלה, תושבי רעננה והסביבה, המתאמנים במסגרות השונות בבית הספר לשחייה של קריית הספורט והנופש.

בין המקצים היו משחי חתירה, גב, וחזה בחלוקה לגילאים שונים, כמו כן התקיים גם משחה ראווה להנאת הצופים. את התחרות חתם משחה שליחים משפחות, כמיטב המסורת, ובסופה הוענקו מדליות השתתפות לכל משתתפי התחרות.

אסף שדה, מנהל קריית הספורט והנופש, דיבר על חשיבות שילובם של בעלי מוגבלויות בתחרות: "אני ברמה האישית תמיד נוטה לשלב בעלי מוגבלויות. בין אם להעסיקם, או בין לשלב אותם בכל התחומים שאני יכול. הבריכה נגישה לבעלי מוגבלויות, ואנחנו כל הזמן מתעדכנים בתקנות החדשות כדי להמשיך זאת. שילבנו בעבר בתחרות בעלי מוגבלויות, אך באופן ספורדי ולא מסודר כמו שעשינו השנה. זה נושא שקרוב ללבי – יש לי אח שהוא מאה אחוז נכה בעקבות בעיה נוירולוגית, אז הנושא קרוב אליי מאוד".

אסף שדה קרדיט פרטי

אסף שדה צילום פרטי

"זאת התחרות הראשונה בבריכה העירונית בה משתתפת הקבוצה באופן מסודר ומשולבת במקצים", ציינה כרמל זיגל, מאמנת קבוצת השחייה הפאראלימפית בקריית הספורט ברעננה, "וקיימת חשיבות לשילוב שחיינים פאראלימפיים עם שחיינים שאינם פאראלימפיים. קודם כל זו הזדמנות ליהנות, חשוב שהילדים הללו מקבלים הזדמנות להיות שותפים ולשחות עם כולם. יחד עם זה צריך לזכור שהם צריכים את המקום המיוחד שלהם. כמו שלצד האולימפיאדה יש משחקים פאראלימפיים, כך גם בתחרויות שחייה".

התחרות התקיימה באווירת החג, ובה נהנו המשתתפים גם מחלוקת סופגניות ומטקס הדלקת נרות חגיגי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לקוחה מרוצה

    כל הכבוד! בריכה מצויינת ובאמת יש הרבה מועסקים עם מוגבליות! תמשיכו ככה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר