ישיבת המועצה הראשונה ברעננה
ישיבת המועצה הראשונה ברעננה

ההשבעה והמהומה: מועצת עיריית רעננה קיימה ישיבה ראשונה (וידאו)

חיים ברוידא קיבל את המפתחות מאיתן גינזבורג, חברי המועצה נשבעו אמונים, והיה גם נאום כועס של דרורה כהן ומהומה בהחלטה הראשונה של המועצה. צפו בישיבת המועצה הראשונה והחגיגית של רעננה

פורסם בתאריך: 6.12.18 20:26

עשרות תושבים הגיעו הערב (ה') לישיבת מועצת העיר הראשונה והחגיגית של רעננה, שהתקיימה בשעה 19:00 בגלריית יד לבנים. במועצה הנכנסת יכהנו 19 חברי מועצה כולל ראש העירייה חיים ברוידא. תשעה מחברי המועצה הנכנסת לא כיהנו בקדנציה הקודמת, ושבעה מתוכם: יקי ודמני, ארז ברט, לורן עייאש, איילת ארז-סגן, גלי שחר, עופר בן דור ואנה פוזמנטיר לא כיהנו מעולם כחברי מועצה.

הישיבה נפתחה בהדלקת נר חמישי של חנוכה על ידי חבר המועצה צבי נדב רוסלר, כשהנוכחים שרו יחדיו את שירי החג. פרי נתיב, סמנכ"לית העירייה, נשאה דברים על חשיבות הישיבה בהשתתפות הציבור, ועל חשיבות מקום הישיבה, יד לבנים, שמסמל את בני העיר שנפלו במלחמות ישראל.

ראש העירייה היוצא, איתן גינזבורג, שהושבע לקדנציה הקרובה כחבר מועצה מן המניין, אמר: "עברנו מערכת בחירות לא פשוטה. ואני אהיה כאן, עם שותפיי למועצה, כדי לוודא שרעננה תמשיך להיות העיר הטובה בישראל. אני משאיר אחרי את שולחן ראש העירייה ההיסטורי. ראשי עיר באים והולכים, אך המחויבות נשארת. אני מאחל לך, ראש העירייה הנכנס, להמשיך את המורשת הרעננית ולשים את טובת העיר לפני כל דבר אחר". בסוף נאומו מסר גינזבורג לראש העיר הנכנס, חיים ברוידא, את מפתח העיר.

לאחר מכן, נקראו חברי המועצה היוצאת לקבל שי, תעודת הוקרה ותמונת מחזור של המועצה היוצאת. חברות המועצה היוצאת, רחלי בן ארי סקעת, סימה פרי ודרורה כהן, נשאו דברי פרידה. בדבריה כהן יצאה נגד חברי סיעתה: "יושב כאן חבר מועצה במקומי, שאומר שלא חתם על הסכם שאם נקבל שלושה מנדטים יפרוש. אבל אני מוותרת לטובת השלום. דרך רשעים לא צלחה. וצדיק באמונתו יחיה".

לאחר מכן 19 חברי המועצה הנכנסת הצהירו אמונים שליחותם הציבורית, והרימו כוסית לחיי הקדנציה הקרובה.

אחריהם עלה לנאום ראש העירייה הנכנס ברוידא: "נמסר לי עם כניסתי שהגירעון בעירייה עומד על 170 מיליון שקלים. אני לא מפחד מכך. אני אשמור על הקופה הציבורית. יכולתי להציג היום כבר קואליציה, אך לא הייתי מוכן להתפשר על שקל אחד מיותר מכספי התושבים".

בין האורחים היו גם ראש העיר לשעבר נחום חופרי ורב העיר יצחק פרץ, שגם נאם בישיבה ובירך את חברי מועצת העיר הנכנסים.

ההצעה הראשונה לסדר היום הייתה למנות חברי ועדת מכרזים למינוי בכירים, הועדה שצריכה לאשר את מינוי מנכ"ל העירייה העתידי, והצעה זו גרמה למהומה. טרם הישיבה, שמו של אילן כהן הוכנס לרשימת המועמדים לוועדה, אך הוא הסיר אותה במעמד ישיבת המועצה בטענה שאף אחד לא התייעץ איתו לפני שהכניסו את שמו. עקב כך, חיים ברוידא הציע רשימת מועמדים חדשה לוועדה בה נמצאים הוא, עופר בן דור ואלי אלוש. תשעה הצביעו בעד: חיים גולדמן, חברי הרשימה הדתית המאוחדת והסיעות של קריסטל וברוידא. מנגד, הציע גינזבורג רשימה חלופית של חברי וועדה שתכלול את חיים ברוידא, מיכאל רייזמן מסיעתו של גינזבורג ואת יקי ודמני. עשרה הצביעו בעד ההצעה הנגדית של גינזבורג: חברי סיעת מרצ, חברי סיעתו של גינזבורג, חברי סיעתו של ודמני ואילן כהן. הצעתו של גינזבורג התקבלה.

במקום התחולל ויכוח קולני בין תושבים כשאילן כהן קם על רגליו ואמר כי מכפישים את שמו ומפיצים שקרים, וביקש מראש העיר למנוע זאת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר