דרורה כהן
דרורה כהן

דרורה כהן: "פתאום אני נדחפת למקום הרביעי. בכיתי, מתוך כך שנעשה לי עוול"

חברת המועצה לשעבר ומספר 4 ברשימה הדתית המאוחדת, דרורה כהן, טוענת כי מספר 3 שהושבע כחבר מועצה, לורן עייאש, היה אמור לפרוש ולתת לה לכהן במקומו לפי הסכם בין הסיעות. עייאש: "חלק גדול מההסכם לא כובד"

פורסם בתאריך: 7.12.18 10:21

בישיבת המועצה הראשונה החגיגית שהתקיימה אתמול, יום חמישי, ביד לבנים, עלתה חברת המועצה היוצאת דרורה כהן לנאום, כשבנאומה יצאה כנגד סיעתה, הרשימה הדתית המאוחדת. "מישהו בסיעה חותם על הסכם שיפרוש מיידית אם יקבל שלושה מנדטים", אמרה כהן, "אבל זה לא קורה. אמרו לי על תוותרי על הזכות שלך, אבל אני בוחרת לוותר, בשבילך ראש העיר. מפאת השלום, מפאת הבנת האחריות הציבורית. צר לי, אך יש כאן מי שמשקר בגדול. מי שחושב שככה זה בפוליטיקה. את זה אני מבקשת להוקיע".

בראיון לצומת השרון אחרי נאומה, סיפרה כהן כי בדבריה התכוונה לחבר המועצה הנבחר לורן עייאש, נציג רשימת העולים "רעננה פלוס", שמרכיבה לצד "מאמינים ברעננה" בראשות אלי אלוש ו"הבית היהודי" בראשות אריה פרידמן את סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת". עייאש הוא מספר 3 ברשימה, אך כהן טוענת כי בהסכם האיחוד התחייב לפרוש במידה והסיעה תזכה רק בשלושה מנדטים.

"לורן עייאש התחייב בכתב שאם יש שלושה מנדטים הוא פורש מיידית", אמרה כהן לצומת השרון, "ההסכם חתום ע"י בא כוח הרשימה של "רעננה פלוס". אנחנו ב"בית היהודי" לא היינו משוכנעים שצריך ללכת להסכם הזה, אבל הרב פרץ קרא לנו יומיים אחרי יום כיפור. היינו תחת ההשפעה של יום כיפור, של הטוהר. הרב פרץ קרא לנו וביקש שנתאחד. ופתאום מוציאים לי שפן, אומרים לי אנחנו שתי סיעות – גם מאמינים ברעננה וגם רעננה פלוס. הייתי בהלם".

לא ידעתם שהם שתי סיעות לפני האיחוד?

לא ידענו שהם ידרשו ייצוג כאילו אנחנו מתאחדים שלוש רשימות. אז זה בעצם יוצא ששלושת המקומות הראשונים הם נציג מכל רשימה. לורן עייאש מ"רעננה פלוס", אלי אלוש מ"מאמינים ברעננה" ואריה פרידמן מ"הבית היהודי". אז מה בסוף? אני שנבחרתי בפריימריז בבית היהודי בצורה דמוקרטית למקום השני בסיעה, פתאום אני נדחפת למקום הרביעי. בכיתי, מתוך כך שנעשה לי עוול. אבל לורן חתם שאם מקבלים שלושה מנדטים הוא פורש. לא היה קל, אבל הסכמתי לזה. והנה, היה איחוד. היינו באמונה של ביחד למען הציבור הדתי. מי חשד בכלל? ואז אחרי הבחירות שקיבלנו שלושה מנדטים, הטלפון לא צלצל. חיכיתי שהוא יגיד לי שהוא פורש. אבל שתיקה. בהלוויה של צבי קניג, ניסיתי ליצור קשר עין עם לורן והוא מתחמק. באתי אליו ושאלתי אותו מה קורה. הבחירות נגמרו, והוא הבטיח. הוא אמר לי "הכול בזמנו ושעתו". מהרגע הזה, נתק. הבית היהודי היה שני מנדטים שלושים שנה, פתאום הופכים להיות המיעוט".

הרב פרץ, שהטיף לאיחוד, עזר בסוגיה?

"ניסה. הלכתי לרב, יזמתי שיחה, שיעשה שלום בינינו. הוא הגיע לפשרה, אמר כל אחד אני ולורן שנתיים וחצי חבר מועצה. רוטציה. לא הספיק להם, התיאבון גדל להם. ואז התברר שעושים שיניים על אריה במשא ומתן הקואליציוני. הם שניים נגד אחד. אני מקווה בשביל אריה שזה ישתפר".

רב העיר יצחק פרץ נואם בישיבת המועצה הראשונה

ניסה לגשר. הרב פרץ נואם בישיבת המועצה הראשונה

לורן עייאש מצידו טוען שהוא לא קשור להסכם כי לא הוא חתם עליו, אלא בא כוח הרשימה שלו. הוא טוען שגם אם הוא כן מחויב אליו, שאר הסעיפים בהסכם לא מתקיימים לכן כל ההסכם לא תקף ממילא.

לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון

לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון

"הסכם כזה אני לא חתמתי ולא ראיתי אותו", אמר עייאש לצומת השרון, "אני לא קשור להסכם הזה. הסכם כזה, אמור להיות בו לא רק סעיף של דרורה אלא עוד הרבה דברים. או שמכבדים את כל ההסכם, או שלא מכבדים אותו בכלל. אין דבר כזה סיעת רעננה פלוס, משפטית זה לא סיעה. אז מבחינה משפטית אני לא קשור לרעננה פלוס. בכל זאת, שלושת רבעי מההסכם הזה לא כובד, ולכן זה התפוצץ".

איזה סעיפים לא כובדו בהסכם?

"שהמקום הראשון והמקום השני בסיעה שלנו צריכים לקבל אותו הדבר בדיוק. את אותם התפקידים במשא ומתן בקואליציה. אם אחד יהיה סגן ראש עיר בשכר, גם השני יהיה. וזה לא יקרה. זה אומר שכל ההסכם נופל לבד. חוץ מזה, אני סך הכול מייצג את הקהילה הצרפתית ברעננה, ועבדנו מאוד חזק בבחירות. כל הצרפתים הלכו להצביע. מכוח העולים ומכוח הציבור הזה, אני הנציג שלהם ויש התחייבות מולם".

אז אתה מבחינתך לא מכבד את הסעיף בהסכם כי לטענתך זה או הכול או כלום.

"זה לא שאני לא מכבד את ההסכם, אני לא קשור להסכם. ההסכם לא קיים מבחינתי כי אני אישית לא מחויב להסכם הזה. וגם אם ההסכם קיים מבחינתי, לא כיבדו אותו במלואו".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר