ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

היה סוער: צפו בישיבת המועצה הראשונה לאחר הרכבת הקואליציה

מספר עימותים היו בישיבה בה אושרו מינויים לתפקידים רבים וכן הרכבי הוועדות. העימות הגדול היה סביב ועדת ההקצאות ו-ועדת התמיכות, בגלל העובדה שיש בהן רוב לנציגי הרשימות הדתיות

פורסם בתאריך: 1.1.19 11:35

ישיבת מועצת העיר הראשונה שלאחר הקמת הקואליציה, הייתה סוערת מאוד. בישיבה שהתקיימה אתמול, יום שני, היו עימותים לא מעטים בטונים גבוהים. לישיבה הזו היה סדר יום עמוס – זו הישיבה בה המועצה הייתה צפויה לאשר את כל המינויים שנקבעו בהסכמים הקואליציוניים, ביניהם הרכבי הוועדות העירוניות. עיקר העימותים היו בין חברי הסיעות השונות לחברי סיעת מרצ – סיעת האופוזיציה היחידה במועצה.

הדיון הגיע לכדי צעקות רמות כאשר חברת המועצה, עדית דיאמנט (מרצ), התלוננה על רוב דתי בוועדת ההקצאות, שאחראית על הקצאת קרקעות עירוניות לגופים הפועלים בעיר (בתי כנסת, עמותות ועוד) וב-וועדת תמיכות, שאחראית על מתן תקציבים כלכליים לעמותות וגופים עירוניים (כגון סימפונט רעננה או העמותה למען האזרח הותיק). "ברעננה יש בין 25-30 אחוז דתיים", אמרה דיאמנט, "רוב העיר הוא חילוני. אך כשאני מסתכלת על שתי הוועדות האלו, שהן עיקריות לאופיה של העיר, אני רואה רוב דתי של כ-60 אחוז בהן".

בתגובה לדברים אלה אמר לה חיים גולדמן, יו"ר סיעת באמונה: "זאת ההשקפה שלך? בושה וחרפה. זה אפילו לא מקום להתבטא בצורה כזו". דיאמנט השיבה: "אני חושבת שוועדות כאלה שקובעות את האופי של העיר, שקובעות איזה שטחים ילכו לבתי כנסת, כספים שיילכו לבתי כנסת, צריכות להכיל ייצוג הולם של תושבי העיר". גם ראש העירייה, חיים ברוידא, התערב ואמר: "אני חושב שהסקטוריאליות שמוצגת כאן לא מתאימה לאופי של רעננה".

הטונים עלו לגבהים שוב כאשר חברת המועצה ממרצ, רונית וינטראוב, העלתה בקשה בפני המועצה שיו"ר הוועדה לרישוי העסקים לא יהיה חבר בסיעת "הרשימה הדתית המאוחדת". זאת בשל העובדה שעל פי ההסכם הקואליציוני, אלי אלוש ימונה לתפקיד. גולדמן אמר לה: "אל תדאגי לטיב טעם, הכל בסדר". גם ארז ברט ("רעננה מכל הלב"), פנה לוינטראוב: "אני לא מהסיעה הדתית ואני מבקש שתורידי את ההצעה הזאת".

"הניסיון לייצר פה ריב ומדון, לא יעבוד בקדנציה הזאת. ברעננה יש קהילה מאוחדת שיש בה אהבת חינם. די לייצר פה כל הזמן מנגנונים שלא קיימים", אמר ברוידא לוינטראוב וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים.

לצד הויכוחים, הושבעה חברת המועצה הנכנסת דרורה כהן מ'הרשימה הדתית המאוחדת' במקומו של אריה פרידמן, שהתפטר ביום חמישי האחרון. בנוסף, הצביעו חברי המועצה על מינוי חברי המועצה איתן גינזבורג (לב) וניר קריסטל (רעננים) לסגנים בשכר מלא, כשגינזבורג ממונה על תחום תרבות, נוער וצעירים, וקריסטל ממונה על תחום חזות העיר, הביטחון והתחבורה. ובנוסף מונה עופר בן דור כמשנה יחיד לראש העירייה וכממונה על תחומי אסטרטגיה, הסברה, עיר חכמה ודיגיטלית, ממונה על מנהלת העסקים ועל מנהל ההנדסה בעיר. עוד נערכה הצבעה על מינוי חיים גולדמן כסגן ללא שכר וראש מינהל קהילה. בכל ההצבעות הקואליציה הצביעה בעד פה אחד, ונציגי מרצ הצביעו נגד.

ההצבעה על מינוי גינזבורג נקטעה כשאחד מהתושבים הנוכחים צעק לברוידא – "שהוא לא יעשה לך מה שעשה לחופרי". לאחר ויכוח קצר, עזב התושב את החדר. בתגובה, קם ברוידא מכיסאו לאחר שההצבעה למינוי גינזבורג עברה וחיבק את גינזבורג.

בנוסף המועצה הצביעה פה אחד על סעיף המאשר את חבר המועצה יקי ודמני ("רעננה מכל הלב") ואבי שאול (מס' 9 ברשימתו של ברוידא למועצה) לדירקטורים בתאגיד המים, בהתאם להסכם הקואליציוני. המועצה קבעה להתכנס בכל יום רביעי הראשון בכל חודש בשעה 19:00, מלבד חודש ינואר, אז תתכנס המועצה במועד מאוחר יותר (בשל העובדה כי התקיימה כבר ישיבה אתמול, סוף חודש דצמבר).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אודי

    בושה וחרפה למרצ. בכל הזדמנות מנסים לעלות את השנאה שלהם לדתיים. רעננה היא עיר שיש בה אוירה מכבדת וטובה בין דתיים לחילונים והיא בכוח מנסה לעורר
    שנאה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר