ניר קריסטל (צילום: איציק קנטי), שחר אריאל
ניר קריסטל (צילום: איציק קנטי), שחר אריאל

קריסטל נגד יוזם מחאת הכרזות: "יש גבול להכפשות"

סגן ראש העירייה, ניר קריסטל, ענה למחאת הכרזות של שחר אריאל נגד הכוונה להעלות את הארנונה. אריאל: "רק כשדיברתי על גובה השכר, פתאום הרימו את הראש"

פורסם בתאריך: 7.2.19 10:56

סגן ראש עיריית רעננה ניר קריסטל פרסם אתמול בלילה בעמוד הפייסבוק שלו, תגובה ראשונה ליוזם מחאת הכרזות, שחר אריאל. כפי שפורסם אתמול בצומת השרון, פתח אריאל במחאה נגד הכוונה להעלות את הארנונה ברעננה. תגובתו של קריסטל באה בעקבות הערות של אריאל על גובה השכר של סגני ראש העיר, וקריאתו לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, לקצץ בשכרם בחצי במקום לנקוט בצעד של העלאת ארנונה.

"איני מכיר את הכותב, אך יש גבול להכפשות של תושב שאינו מכיר את העובדות וכותב דברים שאין מאחוריהם אמת", כתב קריסטל בעמוד הפייסבוק שלו, "משכורתי כסגן ראש העיר חשופה לציבור. הכותב ישמח לתת לי רק חצי שכר כדי לחסוך כסף וזה נחמד, אך אשמח לדעת איך הכותב מתכוון שאמלא את התפקיד בו אני עובד מבוקר עד ליל בחצי שכר?"

כרזות מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

כרזת מחאה על העלאת הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

בנוסף לקריאה לקצץ בשכר, טען אריאל כי העלויות הנוספות שהעירייה נושאת בהן היא רכב בעלות של 190 אלף שקלים לקריסטל ומזכירה אישית.

קריסטל ביקש להפריך את הטענות: "יום לפני שנכנסתי לתפקיד, רכשתי רכב פרטי!", כתב, "נכון יש מרכיב של החזקת רכב במשכורת, אך העובדה שרכשתי רכב פרטי חוסכת כמה אלפי שקלים מדיי חודש לעירייתרעננה. החיסכון לעיריה כ – 25,000 – 30,000 ש"ח בשנה. לגבי מזכירה : הכותב לא מתבלבל ולדבריו הבאתי מזכירה מבחוץ בשכר של 30%-40% משכר מנכ"ל.  אז בואו נעשה סדר בדברים שנכתבו. מי שהיתה מזכירתה של סימה פרי, עברה לשמש כמזכירה אצל מנכ"ל העיריה.  אני בחרתי לגייס מתוך סגל העיריה הקיים ולא להוסיף כ"א מחוץ לעיריה אשר נמצאת במצב כלכלי רע. גם כאן, בשל פערי השכר למול מה שיכולתי על פי החוק להביא מבחוץ, נוצר חיסכון כלכלי לעיריה. לפני שמכפישים איש ציבור בשקרים, ראוי לבדוק את העובדות"

שחר אריאל, מה יש לך להגיד על טענות הנגד של סגן ראש העיר?

"ברוידא טוען שהוא ביקש ממשרד הפנים לקצץ בחמישים אחוז במשרת הסגן בשכר והם לא אישרו. אז למה ניר קריסטל כל כך חושש שיקצצו בשכרו? ואיך זה שאף אחד בעירייה לא הגיב, לא פצה פה על המחאה, אבל רק כשדיברתי על גובה השכר שסגני ראש העיר מקבלים שכבר קוצץ בעבר בתקופתו של חופרי, פתאום הרימו את הראש. כתבתי משהו שהוא נכון. אגב, אחזקת רכב פרטי עולה לא פחות מליסינג. אני חלילה לא רוצה לפגוע בשכר של אף בן אדם. אבל הוא נבחר ציבור, הוא בא בשביל השליחות, לא בשביל השכר. למה שלא יציע פתרונות מעשיים לקיצוצים? שיציגו לנו פתרונות אלטרנטיביים שימנעו את העלאת גובה הארנונה. אני מקבל תמיכה רחבה מהמון תושבים בעקבות המחאה ואני מרגיש שאני מייצג ציבור שרוצה תשובות לפני שמעלים לו את הארנונה".

מסגן ראש עיריית רעננה, ניר קריסטל, נמסר: "אני לא חושש שיקצצו משכרי. כשבאתי לעירייה, מראש ויתרתי על הכנסה גבוהה יותר במגזר הפרטי. לא רק זה, אני עובד היום הרבה יותר שעות, כולל ימי שישי. השכר שלי לא נקבע במו"מ ביני לבין ראש העיר, את השכר קבע משרד הפנים. אציין גם שלא מימשתי את כל הזכויות שלי כסגן ראש עיר שמגיעות לי כדין, ונקטתי במספר צעדים שיחסכו כסף ועלויות לעיריית רעננה. העלאת הארנונה היא רק פעילות אחת שתניב מעל 11 מיליון שקלים, מתוך סל שלם של פעולות שאנחנו מתכוונים לנקוט כדי להתנהל מחדש בתנאים של שפיות כלכלית. זה מבלי לפגוע ברמת השירות. "


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר