אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבי נווה זמר נאבקים נגד הקמת ארבע אנטנות סלולריות בכניסה לשכונה

תושבי השכונה יוצאים כנגד הקמת שתי אנטנות כפולות בכניסה לשכונה, וטוענים כי היא נמצאת קרוב מדי לבית הספר היסודי ולגן משחקים. אחת התושבות: "זאת בדיחה, איך קוראים לזה שכונה ירוקה?"

פורסם בתאריך: 28.2.19 18:10

תושבי נווה זמר יוצאים למאבק חדש: החלטת העירייה להקים ארבע אנטנות סלולריות בכניסה לשכונה, בצמוד לספורטק על צומת הרחובות ויצמן-הנשיאים. התושבים טוענים כי האנטנות קרובות מדי לבתיהם, לבית הספר היסודי העתיד להיבנות בשכונה ולגן משחקים הסמוך לאתר.

"נדהמנו לגלות את הקמת האנטנות בכניסה לשכונה", אמר אחד התושבים, "האנטנות יהיו קרובות לבית הספר היסודי שמוקם כעת בשכונה, ברמה שתסכן את בריאותם של הילדים. אנו קוראים לעירייה להתעשת ולבחון מחדש את הנושא, ובמקרה הצורך גם לבטל את ההיתר".

"המיקום בעייתי, בצמוד לספורטק", אומרת תושבת נוספת, "כ-350 מטר מבית הספר היסודי, מרחק מטרים ספורים מגינת משחקים של ילדים ומאה מטר ממרפסות של תושבים. זה מטריד מאוד. אנחנו לא סומכים על הבדיקות של המשרדים הממשלתיים. כבר שמענו מספיק סיפורים שהם אמרו שזה עומד בתקנים ואז באו יועצים אובייקטיבים והוכיחו שזה לא בטיחותי, ובעקבות כך הצליחו התושבים לגרום להזזה של האנטנות"

בינתיים הצליחו התושבים תוך שעות ספורות לגייס את הכסף הנדרש כדי לשלם ליועץ חיצוני שיעניק חוות דעת בלתי תלויה ואובייקטיבית על הסכנות בהקמת האנטנות בצמוד לספורטק.

"זאת בדיחה", מוסיפה תושבת השכונה, "איך קוראים לזה שכונה ירוקה? בשנה שעברה היה מסוף אוטובוסים. אחרי זה העיכוב בבית הספר. אחר כך הודיעו על הכביש הצפוני שיגרום לזיהום אוויר. לאף אחד אין בעיה של קליטה, אז למה שמים אנטנות? שיעיפו את זה מהשכונה שלנו. אנחנו רוצים לשמור על האינטרסים של השכונה, ואנחנו גם נצליח בכך".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשתי אנטנות סלולריות כפולות שנמצאות בשלבי הקמתן ברחוב ויצמן פינת הנשיאים. לגבי שתי האנטנות הוגשו היתרי בנייה למנהל הנדסה, והנושא נבחן ע"י הוועדה לתכנון ובנייה ואף אושר. המרחק עד לבניינים הקרובים ביותר הינו מעל לדרישת טווחי הבטיחות לקרינה. יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה, אישר היתר הקמה לשני האתרים הללו. לאחר סיום הקמת האתרים, ותוך כדי הפעלה נסיונית, החברות (סלקום, פיי.אייץ.איי נטוורקס) יערכו מדידות קרינה אשר יוגשו המשרד להגנת הסביבה. לאחר בחינת הבדיקות, יוציא המשרד להגנת הסביבה היתר הפעלה (למקור קרינה) לכול אחת מהאנטנות. באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, ניתן לצפות בשתי האנטנות המבוקשות עם הנתונים הראשוניים שלהן. לאחר היתר ההפעלה, יהיה ניתן גם לראות את תוצאות בדיקת הקרינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמיר- ללא קרינה בשבילך

    מי שמבין את ההשפעות של קרינת רדיו ובאיזה רמות הן מתקיימות מבין שאין מרחק בטוח לאנטנות סלולריות ושכדאי מאוד להשתמש בציוד תקשורת חוטי-קווי ולא סלולרי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר