עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

בדרך לאישור: העלאה בארנונה לתושבים והפחתה למלון החדש

ביום חמישי ידונו בישיבת המועצה בהעלאת תעריף הארנונה לתושבי העיר ב-2.18 אחוזים והורדת תעריף הארנונה למלון החדש בעיר

פורסם בתאריך: 27.6.17 09:32

ביום חמישי הקרוב תתקיים ישיבה בה יצביעו חברי המועצה האם להעלות את הארנונה בשיעור העלייה האוטומטי של משרד הפנים בשיעור של 2.18 אחוזים. חבר מועצת העיר, ניר קריסטל, מתנגד להעלאה זו וקורא לתושבים להגיע לישיבה ולהביע את דעתם לפני שחברי המועצה יצביעו בסוגיה החשובה. חלק מההצעה להעלאת הארנונה מבקשת להוריד את תעריף הארנונה למלונות כך שתהיה נמוכה יותר מזו שמשלמים מלונות בערים השכנות וזאת לאחר שנפתח לאחרונה מלון חדש וראשון בעיר. היום מלון ברעננה משלם 146 שקלים למטר לשנה. בישיבת המועצה ידונו בהורדת הארנונה של מלונות ל-98 שקלים למטר לשנה. בערים השכנות, גם אלו שאין בהן מלונות, יש תעריפי ארנונה למלון. בכפר סבא התעריף עומד על כ-106 שקלים למטר לשנה, בהוד השרון כ-114 שקלים ובהרצליה, היכן שיש מלונות, הם משלמים תעריף של כ-124 שקלים למטר לשנה. הנימוק להורדה בתשלום הארנונה למלונות הוא לעודד פתיחת מלונות נוספים בעיר. "הצעת הארנונה כוללת הצעה להפחית את התעריף למלונות לרמה נמוכה מזו של כל יישובי הסביבה", אומר קריסטל", אם רוצים מצד אחד להוסיף תקציב, למה דווקא אחרי שהחל לפעול מלון מציעים להפחית את המס ב- 48 שקלים למטר? ובנוסף, אין כל הצדקה שהתעריף החדש יהיה נמוך מערים כמו כפר סבא והוד השרון. התעריף שלנו צריך להיות נמוך במקצת מזה של הרצליה וגבוה משל כפר סבא והוד השרון".

ניר קריסטל

ניר קריסטל

קריסטל מוסיף כי אין צורך בהעלאה של הארנונה במיוחד לאחר שלפני כשנה תושבי העיר סיימו לשלם מיליוני שקלים על היטל תיעול שהתווסף לארנונה. "על העלאת הארנונה יצביעו בישיבת המועצה בדיוק עשירית השנייה. כל הקואליציה תרים יד אוטומטית ותצביע בעד ואני חושב שזה לא נכון הפעם", הוא אומר, "רק לפני שנה, סיימו תושבי העיר לשלם 37.5 מילוני שקלים היטל תיעול בנוסף לארנונה השוטפת".

היטל התיעול נגבה על ידי העירייה לביצוע עבודות תיעול בכל רחבי העיר. כל בעלי הנכסים בעיר השתתפו בתשלום ההיטל, ללא קשר לאזורים בהם מבוצעות עבודות תיעול. החיוב נועד לבעלי הנכסים בלבד ולא מחייבים את שוכרי הדירות. "בנוסף, רק לפני כמה חודשים ערכנו שינוי בשיטת החיוב של היטל האבטחה", מוסיף קריסטל, "בעבר היטל האבטחה היה משולם לכל בית באופן שווה. כיום, בשיטה החדשה היטל האבטחה משולם לפי גודל הבית. אמנם השיטה החדשה מקלה על בעלי דירות קטנות אבל ההצעה הנוכחית לעלות את הארנונה לא מאפשרת להם להספיק ליהנות משינוי השיטה, מיד לוקחים עוד".

מלון פרימה מילניום צילום יח"צ

מלון פרימה מילניום צילום יח"צ

 

מעיריית רעננה נמסר: "זו השנה השלישית שעיריית רעננה איננה מעלה את הארנונה למעט עדכון מדד על פי אישור משרד הפנים. עיריית רעננה תמשיך להעניק לתושביה מגוון רחב של שירותים בכל תחומי החיים, תוך שמירה על רמתם הגבוהה.הנהלת העירייה ועובדיה ימשיכו להיענות לצרכים השונים העולים מקרב התושבים, על מנת לתת את השירות הטוב ביותר, באופן המקצועי והאדיב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Bafi

    מה שווה מלון אם הוא לא משלם ארנונה כמו שצריך. הלו כולם יודעים שזה יהיה מלון שינה בלבד בלי ערך מוסף לעיר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר