ניידת אכיפה. צילום: דוברות העירייה
ניידת אכיפה. צילום: דוברות העירייה

מבצע אכיפה מוגברת: גם על חניה לא חוקית וגם על רוכבי אופניים חשמליים

בימים אלו יצאה העירייה במהלך של אכיפה מוגברת על נהגים החונים במוקמות חניה אסורים כגון חניית נכים ובאכיפה של רוכבי אופניים חשמליים הרוכבים שלא כחוק

פורסם בתאריך: 27.6.17 14:14

עיריית רעננה יוצאת בימים אלו במהלך אכיפה מוגברת על חניה לא חוקית בעיר ובנוסף העירייה גם מהדקת את האכיפה על רכיבה על אופניים חשמליים. האכיפה המוגברת על חניה לא חוקית בעיר תתאפשר באמצעות  ניידת אכיפה ייעודית שתפעל ברחבי העיר בעיר בין היתר לאיתור חניה שלא כחוק בחניות נכים, חניות כפולות וכל הפרה לסדרי התנועה.  העירייה הודיעה כי המהלך נועד להגביר את האכיפה על חוקי התנועה ובכללם חוקי החניה, מתוך רצון להבטיח את השמירה על שלומם וביטחונם של תושבי העיר, כמו גם שמירה על זכויות הנכים והולכי הרגל, ולמניעת עומסי התנועה והפרת הסדר הציבורי להם גורמת תופעת החניה הלא חוקית. ניידת האכיפה שהחלה לפעול בימים אלו בעיר, מצוידת במצלמה אלקטרונית מתקדמת, המאפשרת צילום הרכבים החונים שלא כחוק, ומאוישת בשני פקחים המוכשרים ומוסמכים לאכיפת חוקי התנועה והחניה בעיר. בשלב הראשון, אנשי הניידת יתנו התראה לנהגים החונים שלא כחוק באמצעות פלאייר ובו אזהרה בלבד, ובקרוב תורחב פעילות האכיפה לכדי מתן דוח לתשלום. בפעילות הניידת יושם דגש על איתור ואכיפת חניה שלא כחוק בחנית נכים וכן תאכוף הניידת מקרים של חניה כפולה, חניה באדום לבן, הפרעה לתנועה, חסימת חניה, חניה בתחנת אוטובוס ועוד.

 

בנוסף העירייה מגבירה את האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים למען שיפור בטיחותם של הרוכבים ובעיקר של הולכי הרגל, המאוימים על ידי רוכבים שאינם נוהגים על פי החוק.  עד כה שוטרי משטרת ישראל היו בעלי סמכות בלעדית לאכיפת עבירות תנועה של רוכבי אופניים חשמליים. לפני שבועות ספורים אישר השר ארדן, השר לביטחון פנים, גם לפקחי העיריות לאכוף את החוק בנושא, בכפוף להכשרה מקצועית והסמכה מטעם משטרת ישראל. עם קבלת אישור השר פעלה העירייה לפתיחת קורס להכשרת פקחי יחידת האכיפה העירונית, העומדים בדרישות המשרד לביטחון פנים. הקורס יפתח בחודש יולי ועם הסמכת הפקחים ע"י ממשטרת ישראל, הם יתווספו לשוטרים באכיפת החוק בנושא. בין העבירות שיאכפו – נהיגה מסוכנת, נסיעה בניגוד לכיוון התנועה, אי ציות לתמרור עצור , אי ציות לרמזור אדום , נהיגה עם טלפון נייד ביד, הרכבה לא חוקית של נוסע נוסף על האופניים ועוד. הענישה הקבועה בחוק נעה בין החרמת סוללות חשמליות, זימון הורים למפקד נקודת המשטרה לצורך שימוע בנושא העבירה שבוצעה ועד קנסות משמעותיים, כל זאת בהתאם לתקנות התעבורה בעניין זה. הפעילות תעשה באופן שוטף בכל שעות היום והלילה וכן ייערכו מבצעי אכיפה נקודתיים באזורים משתנים.

 

בנוסף לצעדים אלה מוביל מינהל החינוך בעירייה מהלך של חינוך והסברה לתלמידי בתי הספר. בנוסף, כל תלמיד חטיבה ותיכון קיבלו בתעודת סוף השנה עלון, הכולל את האיסורים והקנסות החלים על עבירות הנוגעות לרכיבה על אופניים חשמליים. ראש העירייה זאב בילסקי: "חיכינו לאישור הזה זמן רב ולצערי תופעה מסוכנת זו גבתה כבר מחיר כבד בפגיעות קשות באזרחים בכל הארץ. כבר לפני למעלה משנה העליתי את ההצעה לאכיפה העירונית. מדובר בפתרון הגיוני ביותר וביכולתנו להציל בעזרתו חיי אדם ולחסוך עוגמת נפש רבה. עם הינתן האישור, אנו פועלים לקדם את הנושא ונפעל בנחישות לאכוף את החוק בצורה קפדנית וללא פשרות. זוהי חובתנו להבטיח את ביטחונם של ילדי רעננה ותושביה ולחנך לנהיגה בטוחה ועל פי החוק. נמשיך וביתר שאת גם בפעילויות הסברה וחינוך יחד עם הנהגת ההורים היישובית, הרתומה גם היא לנושא זה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמילי

    ומה עם אלה שנכנסים לרחוב ללא כניסה למרות תמרור אין כניסה ודוהרים בו חופשי?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר