חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש
חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

ברוידא השתתף בדיון בעניינו של אדם שתרם לו 2,500 שקלים, ויצא מדיון אחר של מקורבים אליו

מדובר בדיונים בתכניות בנייה בוועדה המקומית. בעירייה אומרים בנוגע לדיון בו השתתף ברוידא: "עד לרגע זה לא ידע חיים ברוידא כי מר ריינר תרם עבורו 2,500 שקלים. הוא גילה זאת לראשונה בעקבות השאילתא שהופנתה אליו"

פורסם בתאריך: 18.3.19 13:47

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, השתתף במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת תכנון ובניה בדיון על תכנית מקרקעין של אחד מתורמיו, מלאכי ריינר. זאת חרף הצהרת ניגוד עניינים עליה חתם כחבר הוועדה, שאוסרת זאת.

הדיון על התכנית התקיים ב-23 בינואר במסגרת ישיבה של ועדת תכנון ובניה. התכנית של היזמים לי-רן ייזום והשקעות בבניה בע"מ ושל מידן חברה להנדסה והשקעות בע"מ על קרקע בבעלות של ריינר, שאושרה להפקדה (בכפוף לתיקונים משניים) פה אחד בסוף הישיבה על ידי חברי הועדה, ביניהם היו"ר חיים ברוידא, כוללת העלאה של מספר יחידות הדיור מ-26 ל-54 והעלאת מספר הקומות מ-2 ל-6. הקרקע בתכנית נמצאת ברחוב הירדן, הנושא בעיקר אופי של בתים פרטיים.

ע"פ אתר מבקר המדינה המרכז את כל התרומות המדווחות למועמדים בבחירות לרשויות המקומיות, נמצא כי מלאכי ריינר, בעל הקרקע, הוא אחד מ-29 תורמיו של חיים ברוידא. ריינר העביר לטובת קמפיין הבחירות של ברוידא 2,500 שקלים בחודש יוני בשנה שעברה.

ע"פ הצהרת ניגוד עניינים עליה חותמים כל חברי ועדת תכנון ובניה, קיימת התחייבות לא לדון באף עניין הנוגע לתורמיו של חבר ועדה. "הריני מצהיר בזאת, כי אני מכיר את רשימת התורמים והערבים לסיעתי, כפי שפורסמה על ידי משרד מבקר המדינה", נכתב בהצהרה, "וכי לא אקח חלק בכל דיון ועדת המשנה ו/או מליאת הועדה המקומית, הקשור במישרין ו/או בעקיפין לכל אדם המופיע ברשימת התורמים, כאמור לעיל. במקרה של דיון כאמור, איידע את היועצת המשפטית בדבר המנעותי מן הדיון, מחשש לניגוד עניינים".

יצוין כי על פי מידע שהגיע ל"צומת השרון" ואושר על ידי העירייה, ברוידא יצא מדיון אחר שהתקיים בוועדה, בו נדונה תכנית בנייה בה מעורבים מקורבים אחרים שלו.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "במהלך קמפיין הבחירות הדיר עצמו ראש העירייה מכל עיסוק בהתרמה או בתרומות לקמפיין. מאות אנשים תרמו לחיים ברוידא, כפי שתרמו גם למועמדים אחרים מסכום של 50 שקלים ועד 5000 שקלים עפ"י המותר בחוק. עד לרגע זה לא ידע חיים ברוידא, ראש העיר, כי מר ריינר תרם עבורו 2,500 שקלים. הוא גילה זאת לראשונה בעקבות השאילתא שהופנתה אליו. מי שמכיר את יושרו של חיים ברוידא והערכים על פיהם הוא פועל, יודע כי 2,500 שקלים וגם לא 10 מיליון דולר יגרמו לו לקבל החלטות לטובת אדם כזה או אחר על פני טובת כלל הציבור. ראש העיר חיים ברוידא מתוקף תפקידו מכיר אלפי איש בעירו וכולם שווים בעיניו. הדיון בעניינו של מר ריינר היה דיון טכני לחלוטין ואין לו משמעות מעשית מעבר להפקדה עפ"י תכנית ר"ע 3000 שהתקבלה לפני מספר שנים. ראש העיר יבקש מיידית לקבל לידיו את רשימת התורמים על מנת לוודא כי הוא לא יהיה מעורב בדיונים שעלולים להתפרש כניגוד עניינים".

מלאכי ריינר בחר שלא להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר