זאב בילסקי צילום דוברות רעננה
זאב בילסקי צילום דוברות רעננה

האם זאב בילסקי מתכנן חזרה לזירה הפוליטית הארצית?

רחלי בן ארי סקעת הגישה שאילתא בישיבת המועצה האחרונה בה התייחסה לשמועות לפיהן ראש העירייה חבר למפלגת "יש עתיד"

פורסם בתאריך: 3.7.17 10:14

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום חמישי האחרון  עלו מספר שאילתות על ידי חברי המועצה באופוזיציה, חיים ברוידא, ניר קריסטל, ורחלי בן ארי סקעת. השלושה טוענים כי על חלק גדול מהשאילתות הם לא קיבלו תגובות ענייניות בישיבה וכי ראש העירייה מתחמק מלתת תשובות.

בישיבה העלתה חברת המועצה בן ארי סקעת שתי שאילתות, הראשונה התייחסה לעתידו הפוליטי של ראש העירייה זאת בעקבות שמועות שהגיעו לאוזניה לפיהן יוקדמו הבחירות יחבור ראש העיר למפלגת "יש עתיד" ויפרוש מעיריית רעננה. "מאחר ושמעתי שהוא חבר ל"יש עתיד" שאלתי את ראש העירייה מה יקרה במידה ויוקדמו הבחירות", אומרת בן ארי סקעת, "הוא פשוט לא ענה לי כרגיל והשאיר את העניין פתוח. ביקשתי ממנו שינהג בשקיפות ויודיע לציבור כי זכותו לדעת".

רחלי-בן-ארי-סקעת

רחלי-בן-ארי-סקעת

שאילתא נוספת אותה העלתה בישיבה בן ארי סקעת  עסקה במכרז מדי המים שעתיד להתקיים בקרוב. בן ארי סקעת טוענת שקיום המכרז מבזבז את כספי ציבור שלא לצורך. בפרויקט להתקנת מערכת חדשה לקריאת מדי מים יחליפו את מערכת מדי המים הישנה בחדשה. בן ארי סקעת טוענת שהמערכת החדשה, עליה יהיה המכרז, עולה כ-25 מליון שקלים ותגביל את רעננה ל-12 השנים הקרובות ובכך תהפוך את רעננה לעיר עם הטכנולוגיה המיושנת ביותר, זאת כי בשנה הקרובה עומדת לצאת טכנולוגיה חדשה וטובה יותר. לדבריה של בן ארי סקעת העירייה תבזבז את כספי הציבור במקום לחכות למערכת החדשה. "בישיבה חברי המועצה בקואליציה הגיבו בצורה לקונית וראש העירייה לא נתן לי להוסיף דבר בגלל שזה שאילתא ולא הצעה לסדר", אומרת בן ארי סקעת,  "אז אני אגיש גם הצעה לסדר ואבקש לקבל את כל התשובות לשאלות הענייניות ששאלתי".

גם חבר המועצה חיים ברוידא הגיש שתי שאילותות בישיבה. הראשונה עסקה בנושא של פרויקט "כיכר העיר" שעלה בעבר והוא כלל הקמת בנייני מסחר, משרדים, בית עירייה חדש, כיכר עירונית וחניון תת קרקעי ברחוב אחוזה מול בית יד לבנים. בזמנו החליטו בעירייה לא לאשר את הפרויקט בטענה כי הוא לא טוב. "בישבה הם טענו שהפרויקט מעולם לא בוטל ושאני תמיד שואל שאלות קשות ומקניטות", אומר ברוידא, "אני חבר מועצה ואלו שאלות שאני צריך לשאול ומתייחסים לשאלות הרציניות שלי כאילו אני מקניט". בנוסף שאל ברוידא מדוע בשנת 2017 נכתבו רק שני פרוטוקולים מישיבות המועצה לאתר האינטרנט של העירייה. "שאלתי למה הם לא מעלים את פרוטוקולים של ישיבות המועצה כמו בשנים קודמות והשנה העלו רק שתיים", אומר ברודיא, "והם ענו לי שהפרוטוקולים לא עלו בגלל תקלה".

חיים ברוידא

חיים ברוידא

חבר המועצה ניר קריסטל העלה גם הוא שני נושאים שלטענתו לא זכו להתייחסות. הנושא הראשון היה ההחלטה שהתקבלה באותה מועצה להעלות את הארנונה לתושבים בשיעור העלייה האוטומטי של 2.18 אחוז של משרד הפנים. בנוסף דיבר קריסטל על ההחלטה להוריד את תעריף הארנונה (מ-146 שקלים למטר לשנה ל-98 שקלים למטר לשנה) למלונות, כך שהארנונה תהיה נמוכה יותר מזו שמשלמים מלונות בערים השכנות. "כולם הרימו ואישרו את ההצבעה אוטומטית", אומר קריסטל, "לא עשו דיון על כלום ולא מדברים על כלום, לפעמים אנחנו מרגישים שזה ממש בושה שבאנו". בנוסף העלה קריסטל שאילתא בה ביקש לקבל תשובות מפורטות על תוכנית הנת"צ ולדבריו גם על שאלות אלו לא קיבל תשובות קונקרטיות. "התגובה לשאילתא הייתה מביישת", הוא אומר,  "התגובה שלהם התייחסה להאם יש צורך בתחבורה ציבורית שזה ברור. גם אני אומר וכתבתי את זה בתחילת השאילתא, אין לנו ויכוח על זה שצריך מערך תחבורה ציבורית ברעננה. אבל אני שאלתי שאלות פרטניות לגבי נתונים שעומדים בבסיס התוכנית הזאת ולגבי חלופות ואלטרנטיבות שנבחנות, שאלתי שאלות מאוד פרטניות ולא נאמרה מילה אחת שמתייחסת לשאלות ששאלתי".

ניר קריסטל

ניר קריסטל

מעיריית רעננה נמסר: "שאילתות המוגשות למועצה נענות באופן קבוע על פי החוק וכך נעשה גם לגבי השאילתות במועצה האחרונה. יודגש כי המועצה איננה עוסקת ברכילות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחמיה תנא

    הצבעות אוטומטיות ללא דיון אמיתי, וזלזול בשאילתות לגיטימיות של חברי מועצת העיר הם זלזול בתושבים. לא מתאים לעיר כרעננה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר