תאונה בין אוטובוס למשאית בכביש מס 1. צילום גיל כהן מגן
תאונה בין אוטובוס למשאית בכביש מס 1. צילום גיל כהן מגן

בשנה האחרונה: 11 נהגים חדשים מרעננה היו מעורבים בתאונות קטלניות

זהו מספר זהה למספר הנהגים החדשים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בשנת 2015. בסך הכול משנת 2007 היו מעורבים 124 נהגים חדשים מרעננה בתאונות שהסתיימו בפגיעות קשות או מוות .

פורסם בתאריך: 10.7.17 14:21

 

בשנת 2016 , 11 נהגים חדשים מרעננה (עד גיל 19) היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (שהסתיימו בפגיעות קשות או מוות), כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מספר זה זהה לשנת 2015. בסך הכול, משנת 2007 היו מעורבים 124 נהגים חדשים מרעננה בתאונות קטלניות, כאשר שיא המעורבים היה בשנת 2010 עם 16 נהגים חדשים.  בשנת 2014 נרשם שיא חיובי ברעננה כאשר שבעה נהגים חדשים היו מעורבים בתאונות.

עוד עולה מהנתונים כי נהגים חדשים ברחבי הארץ היו מעורבים ב- 32 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2016 ומעורבותם של נהגים חדשים בתאונות קטלניות רשמו שיא באותה השנה כאשר בעשרה אחוז מתוך כלל התאונות הקטלניות היו מעורבים נהגים חדשים. בנוסף נמצא, כי בשנת 2016 היו מעורבים 1,153 נהגים חדשים בתאונות דרכים, מתוכן 176 תאונות קשות.

בעקבות העלייה החדה במספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות, עמותת אור ירוק וחברת "איתוראן" פיתחו אפליקציה המאפשרת לנהל ולשפר את תהליך הליווי של נהגים חדשים. אפליקציה הנושאת את השם "אור ירוק" מעניקה להורה או למלווה אחר אפשרות נוחה  לרכז את שעות הליווי באופן פשוט. יישום נוסף באפליקציה נותן למלווה אפשרות לתת משוב (חיובי או שלילי) לנהג הצעיר תוך כדי נסיעה, משוב שנשמר לכל אורך תקופת הליווי. בגמר הנסיעה ניתן לסכם את כל ההערות על גבי מפת הנסיעה ויחדיו לנתח את אופן הנהיגה, הטעויות והדגשים החיוביים. כל מפת נסיעה נשמרת וניתן לראות לאורך זמן איך הנהג הצעיר למד מהטעויות, צמצם את ההערות השליליות והגדיל את הטיפים החיוביים.

ארז קיטה. צילום אור ירוק

ארז קיטה. צילום אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנהגים החדשים הם חסרי ניסיון אך בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להיגמר באסון. כדי להוריד את מספר הנהגים החדש המעורבים בתאונות דרכים, יש להוסיף לימודי חינוך לבטיחות בדרכים ותעבורה במסגרת בית הספר וכן להגביר את האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו שתייה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר