אברהם ומרתה דוחובנה. צילום פאלאס רעננה
אברהם ומרתה דוחובנה. צילום פאלאס רעננה

מיוחד לט"ו באב: לאחר 63 שנות זוגיות, בני הזוג חולקים את סוד ההצלחה

אברהם ומרתה דוחובנה, שמתגוררים כיום בדיור המוגן "פאלאס רעננה", משתפים ממרום גילם בחמישה טיפים חשובים שעזרו להם לשמור על הרומנטיקה והאהבה בקשר, גם אחרי שישה עשורים של זוגיות

פורסם בתאריך: 15.8.19 10:28

אין חכם כבעל ניסיון: אברהם (85) ומרתה (83) דוחובנה, המתגוררים בדיור המוגן ב-"פאלאס רעננה", מצליחים לשמור על הרומנטיקה כבר למעלה משישה עשורים. השניים, ילידי ארגנטינה, נפגשו בארץ מולדתם, והחלו במערכת יחסים לפני 63 שנים. ארבע שנים אחרי, התחתנו. הזוג עלה לארץ בשנת 1974, והחל לנהל יחד חנות מנעולים בהרצליה, עד שעברו לדיור המוגן ב-'פאלאס רעננה' לפני כתשע שנים. משפחתם מונה כיום שלושה ילדים, עשרה נכדים ונינה אחת.

לכבוד חג האהבה העברי, ט"ו באב, שיחול הערב, הסכימו השניים לחלוק מעט מניסיונם הרב, ולתת לקוראים חמישה טיפים שמובילים אותם בהצלחה במערכת היחסים שלהם, שכבר מזמן חגגה חצי יובל:

"להקשיב ולשמור אחד על השניה. זה מוכרחים, לא להתאמץ כדי להגיד את המילה האחרונה. למרות שהבדיחה אומרת שהגבר תמיד אומר את המילה האחרונה – 'כן מותק'. מי שצודק צריך להגיד את המילה האחרונה, והשני צריך להקשיב ולהוריד את האגו"

"תמיד להתייחס אחד לשניה בכבוד הדדי. אין דרך אחרת. הגבר לא יותר מהאישה, וגם לא הפוך. בדרך כלל, אומרים שאחרי החתונה, בזוגיות, אחד יותר חזק מהשני. אבל לא צריכים לקחת את זה בתור סיסמא. במערכת יחסים טובה, זה לא צריך להיות ככה. צריכים להיות שווים".

"תמיד לדבר ולשתף ולא לשמור דברים בבטן. אם אתה שומר דברים בבטן, אחר כך זה יקבל חלודה. אנחנו בנישואים שלנו דיברנו כמעט על הכול, אם לא היום, אז מחר. יותר מזה, לא שמרנו בבטן. ולא ללכת לישון כועסים. אנחנו מעולם לא הלכנו לישון כועסים".

אברהם ומרתה דוחובנה. צילום פאלאס רעננה

אברהם ומרתה דוחובנה. צילום פאלאס רעננה

"לא לשכוח ימי הולדת וימי נישואין, כי זה סתם יוצר ריבים. חשוב לזכור את התאריכים החשובים והמשמעותיים בזוגיות, כדי להראות אכפתיות ואהבה. אנחנו כבר לא בגיל שאנחנו יכולים לחגוג בספונטניות שבוע חופש בחו"ל לכבוד יום הנישואים שלנו, אבל אנחנו חוגגים בצורה הרבה יותר רגועה ואינטימית, והכי חשוב זה לא לשכוח".

"אם יש אהבה, מתגברים על הכול כולל הכול. אם אתה אוהב את אשתך, אפילו שהיא תעשה משהו שלא מצא חן בעינייך, תוכל מה שנקרא 'לבלוע את הצפרדע'. בזוגיות שיש בה אהבה אמיתית, מקבלים כמעט הכול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר