תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל
תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

קו הרכבת רעננה – הרצליה צפוי להיפתח בתחילת שנת 2020

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר כי הוא פועל מול משרד התחבורה ורכבת ישראל כדי למנוע עיכובים בפרויקט. משמעות פתיחת הקו: קיצור הנסיעה מרעננה לתל אביב ב-20 דקות

פורסם בתאריך: 2.10.19 09:54

הנה באה הרכבת: ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר השבוע כי בהתכתבות עם מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, נאמר לו שקו הרכבת המהיר בין רעננה להרצליה ייפתח בתחילת שנת 2020.

"בחודשים האחרונים אני פועל מול כלל הגורמים בראשם, שר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל למנוע עיכובים בחיבור הרכבת מרעננה לקו המהיר לתל אביב", כתב ברוידא בעמוד הפייסבוק שלו, "לאחרונה, שוחחתי על כך עם שר התחבורה ופניתי גם למנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר. במכתבו אלי העריך מנכ"ל הרכבת, כי כבר בתחילת 2020 (ייתכן עוד לפני מועד זה) יופעל הקו המהיר לתל אביב. אמשיך ללוות את הנושא באופן אישי, כדי שתושבי רעננה ייהנו מגישה מהירה ונוחה לתל אביב ולמרכזי התעסוקה בהרצליה וברמת גן".

ברכבת ישראל מאשרים את הדברים, ומספרים כי בחודש נובמבר צפוי הליך בדיקה במסלול הנקרא "פעימת איתות", ומיד בתום ההליך ייקבע קביעת התאריך הסופי לפתיחת הקו בשנת 2020. ברכבת מספרים כי אם לא יהיו עיכובים מיוחדים, הקו צפוי להיפתח בחציון הראשון של שנת 2020.

כיום הרכבות מתחנות רעננה נעות כעת רק בקו הנגב המערבי (רעננה – באר שבע), כאשר נוסעים מרעננה המעוניינים להגיע לתל אביב, נאלצים לנוע במסלול ארוך הכולל את תחנות כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה הוד השרון ובני ברק. כך, נוסעים המעוניינים להגיע מתחנות הרכבת רעננה לתחנות תל אביב, נאלצים להמתין זמן נסיעה שעומד על כ-40 דקות.

פתיחת המסלול המהיר בין רעננה להרצליה, צפויה לקצר את זמן הנסיעה בכ-20 דקות, כאשר נוסעים מרעננה יוכלו לנסוע ישירות להרצליה, ומשם לתחנות תל אביב. כבר בחודש ינואר האחרון, החלו ההכנות לסלילת הקו, ואלפי פסי מסילה הובאו לנמל חיפה מצ'כיה לצורך סלילתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נוסע רכבת מאוכזב

    לא לת"א, הרכבת תסיים בהרצליה כיעד סופי, במקום רעננה מערב.
    זה בשלב א'

    ובשלב ב' הרכב מהרצליה לת"א בקו מכפר סבא תסיים בסבידור.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היו עיכובים, הקו היה אמור להיפתח עד סוף 2019

  3. אלי

    רגע, זה רעננה-הרצליה ולא רעננה-תל אביב?

    במלים אחרות, נצטרך להגיע לתחנה ברעננה, לחכות לרכבת שתיסע במשך 5 דקות לתחנה בהרצליה.
    שם נרד, נעבור לרציף המתאים ונחכה שוב לרכבת לתל אביב?

    זה יותר טוב מכלום אבל ממש לא נוח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר