גן ילדים. צילום אילוסטרציה מישל גבינט
גן ילדים. צילום אילוסטרציה מישל גבינט

למרות הוראות חוזר מנכ"ל: ארטיקים חולקו בגן בו לומדת ילדה החולה בסוכרת נעורים

ילדה החולה בסוכרת נעורים נאלצה לשבת לבד בזמן שחבריה אכלו ארטיקים, זאת למרות הוראות חוזר מנכ"ל האוסרות על חלוקת ממתקים

פורסם בתאריך: 24.7.17 17:53

תושבת העיר ואם לילדה בת ארבע וחצי שחולה במחלת סוכרת הנעורים טוענת כי אגף מנהל החינוך בעיריית רעננה אינו אוכף את הוראות חוזר המנכ"ל של משרד החינוך בכל הקשור להתנהלות בריאות ואורחות חיים במוסדות החינוך. בחוזר המנכ"ל ישנם סעיפים האוסרים על הכנסת ממתקים לגני ילדים ובכלל למוסדות חינוך. כמו כן אסור להורים של ילדי הגן להכניס מזון  מהסוג הזה לגן ולילד בעל  צרכים רפואיים מיוחדים, חייבת להינתן האפשרות להשתתף ללא הגבלה בכל הדברים שמערבים חלוקת מזון.

האם מספרת כי בזמן קייטנת החופש הגדול בגן של בתה חילקו לילדי הגן קרטיבים, אך מכיוון שלבתה אסור לאכול אותם, צוות הגן הכניס אותה לשבת לבד בתוך הגן בזמן שחבריה נשארו בחוץ. "למרות שמנהל החינוך יצא בהודעה רשמית שלא תהיה אספקה של ממתקים  בקייטנות זה קרה בשבוע שעבר", מספרת האם, "הצוות הכניס קרטיבים וחילק אותם לילדים בחצר. בגלל שאסור לבת שלי לאכול קרטיבים, הכניסו אותה לגן בזמן שכל החברים שלה אכלו קרטיב בגינה. לא מוצא חן בעיני ההורים בגן של הבת שלי שאין ממתקים בגן כי הם לא חושבים על הילדה שנמצאת בסכנת חיים מהדברים האלה. גם מבחינה רגשית זה לא נכון וזה עוול  גדול לחלק לכולם חוץ מלילד אחד. איזה מסר נותנים לילדים? שמדירים ילד חולה? אני אמורה לשלוח ילד למוסד חינוכי ולהיות שקטה, אני לא ישנה בלילות מזה. זה גם לא פתרון לא לתת, היא ילדה בת ארבע והיא בגן וצריכה לקבל מה שכולם מקבלים. אספקת ממתקים ומזון בגנים הם נורמה שעלולה להוות סכנת מוות והעירייה ממש מפקירה את הילדים לנפשם".

האם מספרת כי הבעיה של חוסר אכיפת חוזר מנכ"ל קיימת בכל הארץ וכי זו לא הפעם הראשונה שהיא חווה קשיים מול צוות הגן בנושא. "הבת שלי חלתה בסוכרת נעורים לפני כחצי שנה והיא נדרשת להתמודד עם מחלה מאוד קשה", מספרת האם, "זו מחלה שחייבים להיות בה כל הזמן במעקב אחרי רמות הסוכר בדם וכשרמת הסוכר גבוהה היא מאוד מסוכנת כי עלולה להוביל למצבים מסוכנים. מצד שני היא עלולה להוביל לצניחת סוכר ואם היא מתרחשת מהר היא עלולה אפילו לגרום מוות. אני חברה בקבוצות של הורים לסוכרתיים, ומסתבר שקיימת בעיה כלל ארצית. מה שקורה ברעננה זה שמנהל החינוך בעירייה לא אוכף את חוזר המנכ"ל בכל מה שקשור להתנהלות בריאה. העירייה לא מבהירה את החוק לגננות ולא אוכפת אותו. אני כתבתי להם מיילים ולא קיבלתי שום התייחסות. זה קרה כבר בעבר בגן של הבת שלי, הגננת לא הקפידה על ההוראות  ולבת שלי הייתה צניחת סוכר מאוד מסוכנת בגלל מקרה כזה בעבר. לילדים אלרגיים שיש להם אלרגיה מסכנת חיים יש סייעת וגם לילדים חולי סוכרת יש. התפקיד של הסייעת הוא לנתב את רמות הסוכר ולשמור על הילדה שלי. בעקבות הבעיות שנוצרו סביב הנושא, פניתי לעו"ד דין אייל פלטק והוא מייצג אותי מול העירייה מכיוון שזה עניין של חיים ומוות".

עו"ד אייל פלטק אומר: "עיירת רעננה לא פועלת ולא עושה את חובתה. יש אולי גם עוד מקרים שאנחנו לא מכירים. חוזר המנכ"ל של משרד החינוך מאוד ברור והוא מחייב את משרד החינוך, בתי הספר וגני הילדים. לצערי זה חמור ביותר. אנחנו פועלים מול העירייה, מערכת החינוך ומשרד החינוך וכל מי שאחראי על שלמותם ובריאותם של הילדים".

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון

    בושה שילדה קטנה נאלצת להתמודד מול הורים כאלה. לאיזו התנהגות וחוסר ערכים הם מחנכים את ילדיהם. כל הכבוד לאם השומרת על בתה, מקווה שלא תיאלץ לשוב ולהתמודד עם אלימות ורוע של הוריי הגן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר