רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

תקציב העירייה ל-2021: נחשפים מתחמי המסחר שיוקמו, בתי הספר החדשים והפרויקט של חצר השוק

תקציב עיריית רעננה ל-2021 יובא לאישור בישיבת מועצת העיר הקרובה. העירייה מציבה יעד של בניית עשרה בתי ספר חדשים בארבע השנים הקרובות, ביניהם בית ספר דמוקרטי ועוד

פורסם בתאריך: 21.12.20 08:00

תקציב 2021 של עיריית רעננה יובא לאישור מועצת העיר בישיבת המועצה הקרובה. התקציב יעמוד על 840 מיליון שקלים ועוד 203 מיליון שקלים עבור פיתוח. הצעת התקציב חושפת את התוכניות העירייה לשנה הקרובה ובאילו תחומים מתוכננות ההשקעות.
תקציב החינוך יעמוד על 290 מיליון שקלים ועוד כ- 70 מיליון שקלים השקעה בבינוי ושיפוץ מוסדות החינוך. התקציב יתמקד בבניית מוסדות חינוך חדשים כאשר היעד עליו מצהירה העירייה הוא בניית 10 בתי ספר חדשים בעיר בטווח של 4 שנים וביניהם בית ספר דמוקרטי, חינוך מיוחד, פלורליסטי, מחוננים ועוד. בנוסף, ישופצו באופן יסודי 3 בתי ספר ו-11 גנים ותהיה השקעה בתשתיות למידה מרחוק.

תקציב הפעילות בתחום הקהילה, תרבות וספורט יעמוד השנה על 90 מיליון שקלים. בתחום התרבות ישודרגו המרכזיים הקהילתיים ברחבי העיר ויבנה מרכז קהילתי חדש בשכונת נווה זמר. במרכז המוזיקה העירוני יושלמו העבודות וייפתח חלקו השני בעלות של כ–18מיליון שקלים.

בתחום הספורט מתוכננת השקעה של 17 מיליון שקלים להקמת אולם ספורט בשכונת נווה זמר וכן תקציב לשדרוג אולמות ספורט קיימים, פתיחת מגרש בייסבול וכדורגל משולב, שדרוג אולם הספורט בקרית שרת והוספת מתקני גלישה חווייתיים לכל המשפחה בקרית הנופש והספורט, בעלות כוללת של 14 מיליון שקלים.

בתחום השירותים החברתיים הגדילה העירייה את התקציב בסכום של 5 מיליון שקלים, שיושקעו בין השאר בהרחבת השירותים והסיוע לתושבי העיר שנפגעו כתוצאה מנגיף הקורונה. בנוסף, ייפתח "הבית לתושב", אשר ירכז תחת קורות גג אחת שירותים בתחום המשפחה וכן תשדרג את הפעילות לאזרחים הוותיקים.

ההשקעה בתחום החדשנות והתמיכה בעסקים ב-2021 תגדל ביחס ל-2020. העירייה תפתח מתחמי מסחר חדשים בשכונת נאות שדה, שכונת נווה זמר וכן תבנה את פרויקט "חצר השוק", מתחם בילוי ופנאי חדש ברחוב השוק. בנוסף, תצא לפעול תוכנית האב לשדרוג רחוב אחוזה בהשקעה של 4 מיליון שקלים, הכוללת שדרוג חזיתות בתי העסק לאורך הרחוב, פיתוח 8 מתחמי פנאי ומסחר חדשים, וכן שדרוג מדרכות ותשתיות עירוניות ברחוב אחוזה ובאזור התעשייה.

בתחום הסביבה, קיימות ואנרגיות מתחדשות תשקיע העירייה סכום של כ-22 מיליון שקלים. ובין היתר ייפתח מרכז קיימות, מדע וטכנולוגיה חדש במתחם כנרת. בנוסף, במטרה לצמצם את כמות הפסולת וליצור סביבה ירוקה ובריאה, העירייה תוסיף למגוון פחי המיחזור הייעודיים הפרוסים ברחבי העיר גם פחים כתומים, המיועדים למיחזור אריזות. יימשכו העבודות לפיתוח הפארק המרכזי בשכונת נווה זמר בשטח של כ-40 דונם וכן יחלו העבודות על פיתוח מתחם אתגרי חדש לכל המשפחה שיוקם בשטח פארק רעננה.

חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "תקציב 2021 מגלם בתוכו את התקופה המורכבת בה אנו מצויים והאתגרים איתם אנו מתמודדים בעקבות משבר הקורונה. הושקעה עבודה מקצועית וחשיבה מעמיקה ומקיפה בבניית תקציב מותאם לתנאי אי הוודאות והמורכבות הפיננסית. למרות כל האילוצים אנחנו לא מוותרים על איכות החיים של תושבי העיר ורמת השירותים שאנו מעניקים ולכן שמנו דגש על יותר עשייה בפחות כסף. התייעלות וחסכון לצד הרחבת המשאבים החיצוניים המביאים להגדלת ההשקעה בתושב. אני מודה לאנשי המקצוע שעמלו על הכנת תקציב אחראי ומאוזן המשקף רמת ניהול גבוהה ושליחות ציבורית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר