בן גניש
בן גניש

בן גניש, שדקר למוות את החייל יפתח גריידי ז"ל, ישלם למדינה פיצוי של 325 אלף ש"ח

המדינה תקבל מהמעורבים בפרשה פיצוי בסך כולל של כמיליון שקלים וחצי, בגין כספים שהיא שילמה ועתידה לשלם להוריו של המנוח. גריידי ז"ל היה חייל גולני בחופשה כאשר נדקר למוות בפתח מועדון ברעננה

פורסם בתאריך: 14.7.21 08:16

הסדר פשרה: דוקר החייל יפתח גריידי ז"ל ברעננה יפצה את המדינה ב- 325,000 שקלים. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, יסכה רוטנברג, נתנה השבוע תוקף של פסק דין להסכם פשרה משלים בין פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), בשם משרד הביטחון, לבין בן גניש, אשר הורשע בדקירתו למוות של החייל יפתח גריידי ז"ל במועדון שש ברעננה באפריל 2014. על פי הסכם הפשרה, גניש ישלם למשרד הביטחון פיצויים בסך כולל של 325,000 שקלים ובכך תקבל המדינה פיצוי כולל בסך 1,582,000 מכלל המעורבים בפרשת הריגתו של גריידי ז"ל.

גריידי ז"ל, חייל גולני שהיה בחופשה, נדקר למוות ב-21.4.2014, לפנות בוקר, בזמן שהיה עם חבריו במועדון ברעננה. בהסדרי טיעון בהליך הפלילי הורשע הדוקר, בן גניש, בהריגתו של גריידי ז"ל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר. שלושה מחבריו של גניש – מני דבוש, שי קלדרון וספיר גוטר, הורשעו באי מניעת פשע. דבוש הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט. על דבוש וקלדרון נגזר מאסר בפועל ומאסר על תנאי ועל גוטר עבודות שירות ומאסר על תנאי.

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

לאחר סיום ההליך הפלילי הגישה פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) תביעה לפיצויים כנגד גניש, חבריו, בעלי המועדון וחברת האבטחה במועדון, במטרה לשפות את המדינה בגין הכספים שמשרד הביטחון שילם ועתיד לשלם להוריו של המנוח. בהתאם להסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים, גניש ישלם פיצויים בסכום של כ-325,000, כאשר 70 אלף שקלים ישולמו כמקדמה, ויתרת הסכום תועבר בתשלומים. במידה וגניש לא יעמוד באחד מתנאי ההסכם יינתן פסק דין לפיו עליו לשלם לתובעת סכום בסך של 2,500,000 שקלים, ללא זכות ערעור.

כזכור, במסגרת התביעה הושג לאחרונה הסכם פשרה עם יתר הנתבעים, למעט גניש, במסגרתו נקבע כי חברת האבטחה תשלם פיצוי בגובה של כ-787,636 שקלים, בעלי המועדון ישלמו פיצוי בגובה 337,559 שקלים ואילו שלושת חבריו של גניש ישלמו סך של 44 אלף שקלים כל אחד. ובסך הכל, נפסק כי משרד הביטחון ייקבל פיצוי בסך של 1,257,195 שקלים. התביעה כנגד גניש המשיכה להתנהל לאור סירובו להתפשר בסכומים הולמים עד כה.

קיראו גם:

העליון קבע: שני הערעורים נדחו וגניש ייכנס ל-15 שנות מאסר

פשרה בתביעה האזרחית בגין דקירתו למוות של יפתח גריידי במועדון ברעננה

במסגרת כתב התביעה ציינה הפרקליטות כי "המדינה מכוח האמור לעיל, זוקפת לתביעה זו, הגם שהיא כספית, חשיבות ציבורית מן המעלה הראשונה … על פניו תביעה זו מתמקדת במישור הכספי גרידא. יחד עם זאת, אין בענישה הפלילית ובתביעה זו כדי להלום את חומרת ביצוע פשע נתעב ומזוויע שכזה, אשר קיפד חייו של צעיר מבטיח על לא עוול בכפו".

עורכי הדין ברוך בריזל, אורן גולדברג ועמית מליאנקר שייצגו את המדינה מטעם הפרקליטות מסרו כי: "העבירות הפליליות נושאות לא אחת גם עלויות כלכליות שעל המדינה ועל הציבור לשאת בהן. התביעה הוגשה במטרה לשפות את המדינה בגין הכספים אותם היא נדרשה לשלם, והיא כלי נוסף לצורך הגנה על קשת האינטרסים הציבוריים ולמיצוי הדין עם העבריין גם במישור האזרחי. על העבריין לדעת שבגין מעשיו הוא עלול לשלם ולא רק במאסר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר