בן גניש
בן גניש

העליון קבע: שני הערעורים נדחו וגניש ייכנס ל-15 שנות מאסר

לאחר שביוני האחרון הגישה פרקליטות המדינה ערעור על עונשו של בן גניש בטענה כי יש להחמיר אותו, וגניש עצמו הגיש ערעור שיקל בעונשו, החליט העליון לדחות את שני הערעורים

פורסם בתאריך: 31.8.17 14:27

בית המשפט העליון דחה אתמול (ד') את ערעורי שני הצדדים בתיקו של בן גניש שדקר למוות את יפתח גריידי במועדון ה"שש" ברעננה באפריל 2014.

בחודש מאי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בלוד 15 שנות מאסר על  גניש שהורשע בהריגת גריידי. בנוסף, קבע בית המשפט כי גניש יפצה את הוריו של גרידיי בסך 258 אלף שקלים. לאחר ההחלטה, ביוני האחרון, ערערה פרקליטות המדינה על עונשו של גניש, בערעור טענה כי על גניש היה צריך לגזור את העונש המקסימלי הקבוע בחוק בגין הריגה שהוא 20 שנות מאסר. מנגד, הגיש גניש, באמצעות עורך דינו ירום הלוי, ערעור לבית המשפט העליון בו ביקש להקל בעונש ואתמול כאמור, נדחו שני הערעורים וגניש יכנס לכלא ל-15 שנים.

את טענות שני הצדדים דחו אתמול השופטים יורם דנציגר, דפנה ברק-ארז ודוד מינץ ברוב של דנציגר ומינץ שסברו כי אמנם העונש מקל אך לא מספיק בכדי לערער על החלטת המחוזי. היחידה שחשבה שיש להחמיר בעונש היא השופטת ברק-ארז שכתבה בהחלטה: ""מאחר שאין דרכה של ערכאת הערעור למצות את הדין אציע לחברי להעלות את העונש ל-18 שנות מאסר. את יפתח לא ניתן להשיב. מתבקש לומר כי יש לקוות כי המעשה ישמש לדיראון כאות אזהרה לכך שחיי אדם יכולים להיקטע ברגע של אלימות וחוסר מחשבה, ממש ברגע אחד, על תוצאות הנוראות הקורבן ומשפחתו, ובמידה פחותה גם עבור הפוגע עצמו".

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

כזכור, באפריל 2014 יצא יפתח גריידי ז”ל, חייל קרבי בשירות סדיר בחטיבת גולני, שהיה באותה עת בחופשה, מביתו בגבעתיים כדי לבלות עם חבריו. גריידי הגיע למועדון “שש” ברחוב היצירה ברעננה. במהלך הערב התקרב אחד מחבריו של גניש וניסה מספר פעמים ליצור קשר עם ידידתו של גריידי, זאת למרות שהיא התנגדה. הוא נצמד אליה וקילל אותה ואת חברותיה. בתגובה לכך התחילה מריבה בין גניש וחבריו לבין גריידי וחבריו. לאחר שמאבטחי המועדון הפרידו בין החבורות, לקח גניש ממטבח המועדון מזלג גריל ארוך בעל שתי שיניים וסכין קצבים. גניש הניף את הסכין על אחד מחבריו של גריידי ולאחר שהחבר הצליח לברוח, ניגש לגריידי ודקר אותו למוות. לאחר מכן נמלט גניש מהמקום יחד עם חבריו. גריידי היה בן 18 וחצי במותו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר