עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

נמשך המשבר הפוליטי: ברוידא הדיח מתפקידיהם את שלום ואלוש

ברוידא, שהשניים חתומים על המכתב נגדו, הודיע על כך בפוסט אותו ביקש לשתף וטען ל"סחיטה פוליטית". שלום: "זה שקר". אלוש: "שום פוסט היסטרי לא ישנה את העובדות"

פורסם בתאריך: 25.10.21 12:16

נמשך המשבר הפוליטי ברעננה. ראש העירייה חיים ברוידא, הדיח מתפקידיהם את חברי המועצה עו"ד אלי אלוש ורחמים שלום. ברוידא הודיע על כך לתושבים בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, וביקש אף לשתף את הפוסט. שלום הודח ממתפקידו כמשנה לראש העירייה, עו"ד אלוש מתפקידו כיו"ר מנהלת העסקים בעיר.

ברוידא כתבת בפוסט: "ביום שבו האינטרס האישי, גובר על טובת כלל הציבור, נחצה מבחינתי קו אדום. בנקודה זו בחרתי לומר די, ולהדיח מתפקידם את שני חברי מועצת העיר בקואליציה, רחמים שלום ואלי אלוש. רחמים שלום, נדרש על ידי כבר לפני שבוע, לפנות את משרדו עד יום רביעי האחרון. הוא עשה כן. אלי אלוש התבקש לעשות זאת עד יום שלישי הקרוב. הגם שאני מוצא עצמי במועצה לעומתית, שבה כמות האצבעות בישיבות מועצה של המתנגדים הפועלים כאופוזיציה, גדולה מזו של חברי הקואליציה, אני נחוש ושלם עם החלטתי … ".

ברקע הדברים איבוד הרוב של ברוידא במועצת העיר, שהפכה ללעומתית. זאת בעקבות המכתב ששלחו אל ברוידא עשרה חברי מועצה, בהם שלום ואלוש, מכתב ובו דרישה לקיום 'ישיבה שלא מן המניין' בתוך 7 ימים, מכוח סעיף 9(א) לתוספת השנייה. דרישה, אשר כללה גם את סדר יומה של הישיבה והצעות ההחלטה לגביו, כמצוות סעיף זה. לאחר שלא נענו, הגישו העשרה עתירה לבית המשפט, שקבע דיון במעמד כל הצדדים ב-7.11.  במכתב בו דרשו קיום ישיבת מועצה שלא מן המניין באופן מיידי, ביקשו עשרת חברי האופוזיציה לדון בין היתר בנושאי מינוי סגנים, אישור מועצת העיר לעדכון הרכב הוועדות העירוניות, ביטול החלטות מועצת העיר כגון האצלת סמכויות ותפקידים ונושאים נוספים. מאחר ולטענתם הם מודאגים מכך שהעיר מתדרדרת בצורה חמורה במגוון תחומים שישפיעו על העיר גם בעתיד.

קיראו כתבות קודמות בנושא:

המשבר הפוליטי ברעננה מגיע לבית המשפט, גם ברוידא יתייצב

בפוסט כתב ברוידא בין היתר: "לא אסכים ששני חברי מועצת העיר, הדורשים ומתנים הצבעתם – רחמים שלום במינויו לסגן ראש עיר בשכר, ואלי אלוש התובע לו את התואר סגן ראש עיר, יתנהלו באופן שהוא בבחינת סחיטה פוליטית לאור היום. כאשר חבר מועצה, מצביע בועדת בנין עיר נגד תוכנית עירונית ואינו יודע להסביר ליועצת משפטית של הועדה, על מה ולמה ההתנגדות, הרי שזה בבחינת מעילה באמון וניצול מעמד לא ראוי כדי לפגוע בתושבי העיר. הוא סיים כאמור בבקשה מהתושבים לשתף את הפוסט.

עו"ד אלי אלוש אמר בתגובה: "כדי להצדיק את המצב העגום אליו נקלע, ראש העירייה חיים ברוידא המציא לנו מילון מונחים משלו: לדרישה לעמידה בהבטחותיו ובהסכמים שהוא חתם עליהם הוא קורא ״סחטנות״, לפרישה של חברי מועצה שאיבדו אמון בו עוד לפני חודשיים! הוא קורא ״הדחה״ ולמי שמחליט למאוס בתעלוליו הפוליטיים הוא קורא "הפכפך". אבל שום מכתב שקרי ופוסטים היסטריים לא ישנו את העובדות המדברות בעד עצמן: רוב חברי המועצה איבדו את אמונם בראש העיר, אשר הביא את רעננה בפעם הראשונה בהיסטוריה למעמד מביך ומפוקפק של ראש עיר המכהן תחת מועצה לעומתית. חיים ברוידא היקר, טֹל קוֹרָה מִבֵּין עֵינֶיךָ! וכפי שאמרת לי: ״זה לא אישי זה פוליטי״.

רחמים שלום אמר בתגובה בשיחה עם רדיו 90: "אני הסכמתי להיות סגן ללא שכר, לא הייתה שום סחיטה פוליטית, זה שקר. ברוידא זה הוא שמבזבז כספי עירייה על סגנים בשכר, הרי הוא הציע לאנה פוזמנטיר תפקיד כזה. הוא רוצה להלחיץ אותי והוא חושב שאם הוא ידיח אותי אני לא אפרוש מהקואליציה. היושר והאמינות הם אצלי לפני הכל, הוא הבטיח לי סגן בשכר חצי קדנציה וחצי לענבר, וחזר בו. ואז הצעתי שלא ייתן לי ולא לה ויחסוך את כל הכסף, הצעתי ששנינו נהיה סגנים ללא שכר והוא אמר שהוא לא יכול. למחרת הוא הוציא פוסט שענבר תהיה סגנית בשכר חצי קדנציה ולאנה הוא נותן סגנית בשכר. אז איתי הוא לא דיבר אמת. ברגע שהוא החליט לתת לאנה פוזמנטיר סגנית בשכר הוא שבר את האמון בינינו, והוא איבד שלושה אנשים מהקואליציה, אבל מעולם לא הצמדתי לו אקדח לרקה ולא דרשתי  תפקיד בשכר. הוא עשה טעות, יש לו יועצי אחיתופל שיפילו אותו. היינו 15 חברי קואליציה, היום יש לו שמונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוחמה

    אני לא זוכרת אי פעם התנהלות כזאת בעיר. לטנגו צריכים שניים . כמי שאינה יודעת את הפרטים אני מניחה ששני הצדדים לא תמימים. אני יכולה לומר שכתושבת הרגשתי רמת שרות הולכת וצוללת ולא עי הפקידות, אלא דווקא עי המנהלים, בעיקר הפוליטים. לתושבים אני אומרת, שמי שבוחר/פוסל ראש עיר לפי נטיות מיניות שלא יתפלא אחכ שלא בחר במי שבאמת יכול לדאוג לצרכי העיר. איך נאמר בתוכני הכרישים, לא מתאים לי אני בחוץ.

  2. רון יעקב

    על פניו אם הצעת שלום היא לא סגנות לשניהם או סגנות ללא שכר נראה ששלום הוא ההגון. וכי למה לסרב להצעות אלה?? נראה שהסרוב להצעות אלה נובע משיקול פוליטי צר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר