בית משפט צילום pixabay.com

המשבר הפוליטי ברעננה מגיע לבית המשפט, גם ברוידא יתייצב

בית המשפט המחוזי מרכז קבע דיון דחוף ב-7 בנובמבר בשעה 9:00, בעתירת עשרת חברי המועצה נגד ראש העירייה

פורסם בתאריך: 19.10.21 15:38

ראש עיריית רעננה יחויב להתייצב בבית המשפט. בהמשך לעתירה המנהלית שהגישו בשבוע שעבר 10 מתוך 19 חברי מועצת העיר רעננה, קבע השבוע בית המשפט המחוזי מרכז דיון דחוף ב-7 בנובמבר בשעה 9:00. בהחלטתו, קבע השופט, סגן הנשיאה אורן שוורץ, כי הדיון יתקיים במעמד בעלי הדין. כלומר, גם על ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, יהיה להתייצב אליו.

החלטה זו מגיעה על רקע עתירה של עשרת חברי האופוזיציה ברעננה, אשר עתרו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז, לאחר שלא נענו לבקשתם לקיים ישיבת מועצה דחופה שלא מן המניין. על פי העתירה, לפני כשלושה שבועות פנו העשרה אל ראש עיריית רעננה, במכתב ובו דרישה לקיום 'ישיבה שלא מן המניין' בתוך 7 ימים, מכוח סעיף 9(א) לתוספת השנייה. דרישה, אשר כללה גם את סדר יומה של הישיבה והצעות ההחלטה לגביו, כמצוות סעיף זה.

לטענתם, משלא קיבלו מענה, שוגר מכתב תזכורת לראש העיר, המפציר בו לקיים את הוראות החוק ולכנס את הישיבה המבוקשת. מכתב אשר גם הוא, לטענתם, זכה להתעלמות. בעתירתם, העלו העשרה חשש לפיו ראש העיר עלול לקבוע ישיבה מיוחדת שלא מן המניין מטעמו, ובכך לסכל את הישיבה שביקשו, תוך השענות על פקודת העיריות לפיה "לא תכונס ישיבה שלא מן המניין יותר מפעם אחת בכל חודש אלא אם כן הוגשה דרישה מיוחדת בכתב חתומה בידי שני שלישים לפחות מחברי המועצה".

כזכור, ברקע לדברים הפיכת מועצת העיר רעננה למועצה לעומתית, לאחר שראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, איבד את הרוב במועצת העיר לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד. במכתב לקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין באופן מיידי, ביקשו עשרת חברי האופוזיציה לדון בין היתר בנושאי מינוי סגנים, אישור מועצת העיר לעדכון הרכב הוועדות העירוניות, ביטול החלטות מועצת העיר כגון האצלת סמכויות ותפקידים ונושאים נוספים. מאחר ולטענתם הם מודאגים מכך שהעיר מתדרדרת בצורה חמורה במגוון תחומים שישפיעו על העיר גם בעתיד.

 

בין הטענות שעלו אז מהמכתב: "החלטות העירייה מתקבלות בחוסר מקצועיות ללא שיתוף כל הגורמים הרלוונטיים". מנגד טענו בעירייה כי מדובר ב"ניסיון לייצר כותרות. מדובר בסערה בכוס מים", וראש העיר ברוידא טען כי רוב החתומים על המכתב "חברו מתוך אינטרס אישי משותף, שברובו נסוב על נקמנות, מקח וממכר שיבואו על חשבון כספי הציבור". כידוע, על המכתב חתמו חברי המועצה: רונית וינטראוב, עו"ד אלי אלוש, איילת ארז-סגן, עו"ד ארז ברט, דבי סלוצקי, מירב מאיר, מיכאל רייזמן, עמית צור, ניר קריסטל ורחמים שלום.

תגובת ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "מדובר בעתירת סרק של קבוצת חברי מועצה, שכל תכליתה היא אחת – אגו וג'ובים המתוגמלים בתלושי שכר. לא נסכים לסחטנות פוליטית. אני וחברי המועצה בקואליציה, נמשיך לעסוק בטובת העיר רעננה, בתנופה העשייה הצמיחה והשגשוג הבולטים בכל פינה בעיר. נמשיך לעמוד על הערכים ועל העקרונות של אמינות ויושרה פוליטית. אותה קבוצת של חברי מועצה, אינם מקבלים את כללי המשחק הדמוקרטי. מתוך שיקולים ואינטרסים אישיים וזרים הם יהיו מוכנים לפגוע בתושבי העיר. לא נאפשר להם. צר לנו, כי אותה קבוצה, גוררת את העירייה ואת משלמי המיסים לעתירות מיותרות שתידחנה. העירייה פעלה ופועלת גם בנושא זה על פי החוק ועל בסיס ייעוץ משפטי עירוני, ואת עמדה זו תציג העירייה בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר