רפאל ועדנה ברבי, עמותת אור מצווה
רפאל ועדנה ברבי, עמותת אור מצווה

"הכל חדש ולא יד שנייה": סלון חברתי לכלות וחתנים נפתח ברעננה

שבע שנים אחרי הסופר החברתי, פתחו רפאל ועדנה ברבי ברעננה סלון יוקרתי לבגדי כלות, חתנים וחתני בר מצוה, כדי לסייע ליתומים ויתומות ולנזקקים: "מגיע להם להתלבש במיטב שבמיטב"

פורסם בתאריך: 15.6.23 07:54

כולם יודעים שאחד הסעיפים החשובים, ולעיתים גם היקרים, באירועים כמו בר מצוות וחתונות הוא סעיף הלבוש. חתני השמחה משקיעים בחליפות ונעליים והכלות רוצות להתהדר בשמלה יפה. אלא שמחירם של פריטים כאלה עלול להגיע לאלפי שקלים, ובמקרה של שמלות כלה, אף לעשרות אלפי שקלים, ולא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו.

המצב הזה הפריע מאוד לפעיל החברתי ובעל עמותת אור מצווה, הרב רפאל ברבי. לפני כשבע שנים הוא פתח בכפר סבא את הסופרמרקט החברתי הראשון בישראל, שבו ניתן לקנות במחירים מסובסדים. לאחרונה הוא החליט לנקוט ביוזמה נוספת ופתח סלון יוקרתי לבגדים עבור חתנים וכלות וחתני בר מצווה. הפרויקט נפתח לפני כשבוע וחצי ברחוב בורוכוב 4 ברעננה. הוא מיועד ליתומים ויתומות אך גם לנזקקים.

ברבי ורעייתו עדנה, המשתייכים לזרם של חב"ד, עלו מצרפת והתיישבו ברעננה לפני כחמש שנים. ברבי: "כשהייתי צעיר דיברתי עם הרבי מלובביץ' והוא אמר לי שאני צריך לעלות לארץ לסייע לנזקקים. בצרפת ניהלתי עשרות סופרים כאלה ולא יכולתי לנשום מרוב עומס. אבל החלטנו לעזוב את הכל ולהגשים את דברי הרבי. מיד אחרי העלייה רכשנו מתחם בכפר סבא והתחלנו לשפץ אותו על מנת להפוך אותו לסופר. חמישה חודשים אחר כך הגשמנו את הייעוד שלנו. הגעתי לארץ במטרה לעזור למי שרק אפשר. אם אני רואה נזקקים או אנשים שאין להם אוכל או בגדים – אני מרגיש שאני חייב לתת את הכל, כדי שהם יוכלו ללכת בראש מורם. אני רוצה שאנשים נזקקים לא יתביישו במצבם, אלא יוכלו לחיות ולהיות מלאי גאווה שהם בישראל, ושיידעו שהם יכולים לקבל הכל".

על ההחלטה לפתוח סלון לכלות וחתנים אומר ברבי: "ביגוד יוקרתי לאירועים עולה הרבה כסף. ליתומים ויתומות אין הורים שיכולים לעזור להם בכך. לכן, הרבה פעמים הם נאלצים להסתפק בבגדים יד שנייה או שאנשים אוספים בשבילם כסף. אני החלטתי שליתומים וליתומות מגיע הכי טוב ולכן פתחתי עבורם סלון מפואר עם ביגוד יוקרתי, כדי שיהיה להם הכל חדש ולא יד שנייה. מגיע להם להתלבש במיטב שבמיטב. חשוב לי שגם שירגישו הרגשה טובה כי זה חדש מהניילון ולא היה שייך למישהו אחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


הסלון של הזוג שפתח נראה כמו בוטיק יוקרתי ובו חליפות, עניבות, נעליים, שמלות ועוד. הרב ברבי מקבל את פני הגברים ומוביל אותם לאגף בגדי הגברים ואילו אשתו מטפלת בצד של שמלות הכלה. המקום רק נפתח וכבר מגיעים אליו מכל מיני מקומות. מי שמגיע יכול ליהנות מחליפות חדשות ונעליים בעלות של כ-2,000 – 2,500 שקלים תמורת 10% בלבד מהעלות והביגוד נשאר אצל הרוכש שיכול ליהנות ממנו בהזדמנויות נוספות. שמלות הכלה יקרות בהרבה ולכן הן ניתנות תמורת השכרה סמלית וצריך להחזיר אותן.

כל אחד יכול להגיע אליכם?
"מהניסיון שלי בסופר אני יודע שלצערי היו כאלה שניסו לעבוד עלינו, באו ולקחו במחיר מסובסד למרות שהם לא זכאים ולמדנו לבדוק. עכשיו אנחנו בודקים שמדובר באמת ביתומים ויתומות, יש לנו את הבדיקות שלנו, אבל יכולים לבוא מכל המגזרים ומכל הארץ. כולם יכולים להתקשר ולקבוע פגישה. אני גם מתכוון להכניס בהמשך תופרת שתעשה תיקונים לבגדים כדי שהם יתאימו בדיוק למי שלובש וגם אישה שתעשה איפור חינם לכלות".

מי שמעוניין להגיע למקום או לתרום למיזם יכול לעשות זאת בטלפון 058-7707991 או באתר עמותת אור מצווה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר