מימין- דביר סקעת, אסתר מוריס, זהבה לנדמן, צביה ברק ומר זאב ביילסקי
מימין- דביר סקעת, אסתר מוריס, זהבה לנדמן, צביה ברק ומר זאב ביילסקי

גל הפריצות ברעננה: ועדי השכונות נפגשו עם בילסקי

לאחר שפתחו שני עמודי פייסבוק והקימו סיירת ביטחון, נפגשו ועדי השכונות עם ראש העירייה וביקשו ממנו פתרונות לתופעת הפריצות בעיר

פורסם בתאריך: 6.11.17 07:58

בימים אלו נפת עמודבפייסבוק בשם: "תושבים למען בטחון רעננה". העמוד הוקם על ידי תושבות העיר, זהבה לנדמן, אסתר מוריס, וצביה ברק, במטרה להרים קול מחאה בעניין הפריצות לבתים המתרחשות לטענתן, מדי יום, בכל רחבי העיר.

"החלטתי לעשות צעד בעניין הפריצות בעיר לאחר שבחודש ספטמבר האחרון פרצו אלי הביתה. המצלמות תיעדו את הגנבים שהיו אצלי בבית במשך חצי שעה בלי לחץ ובשאננות יתר, זה היה נראה שהם ממש לא מפחדים להיתפס. זו הייתה הפריצה השישית אצלי בבית במשך תשע השנים האחרונות ואחריה החלטתי שאני לא שותקת יותר כי אני והילדים שלי בטראומה ואני מרגישה שאין  לי בטחון. גם חברותיי להקמת העמוד, אסתר וצביה, גרות בשכונה וגם הן חוו פריצות. לאסתר פרצו לבית בחודש יולי והיו לה עוד תשעה ניסיונות פריצה. צביה גם חוותה פריצות בעבר ולאחרונה פרצו אליה בשעה תשע בערב בזמן שהילדים היו בבית והם אלו שהזעיקו את סיירת ביטחון שרדפו אחרי הפורצים אך לא תפסו אותם. כשהבנתי שאני לא מוכנה לשתוק יותר הקמתי את העמוד.  ברעננה יש תופעת פריצות שחייב למגר אותה".

קבוצת הפייסבוק-תושבים למען ביטחון רעננה

עמוד הפייסבוק-תושבים למען ביטחון רעננה

לנדמן מספרת כי טרם פתיחת העמוד, חברתה, אסתר, צרפה לוועד שכולל את שלושתן, את דביר סקעת, יו"ר ועד ההורים בבית הספר אריאל וצביה צרפה את בעלה נתן ברק, איש בטחון במקצועו. "אחרי שהקמנו את הוועד, התחלנו במקביל לבדוק מה קורה בשכונות אחרות, ראיתי בקבוצת פייסבוק אחרת שתושבת העיר, רחלי אברהם, פרסמה נתונים על פריצות והקימה את קבוצת סיירת הביטחון בשכונת לב הפארק שכוללת קבוצת ווטסאפ. הצטרפתי לקבוצה וסיפרתי להם שהקמנו וועד ונשמח שהם יצטרפו אלינו כי הבעיה היא בכל העיר".

לאחר שהתושבים משתי הקבוצות התאחדו הם ביקשו להיפגש עם ראש העירייה, זאב בילסקי, על מנת להציג בפניו את התופעה. "לפני הפגישה עם ראש העירייה, נפגשנו עם קב"ט העירייה והגשנו לו מכתב שמתאר את הסבל של התושבים ואת העובדה שיש נשים ואמהות שחוששות מהמצב. כמו כן, עשינו מחקר בטחוני עם כל מיני אנשי מקצוע ובפגישה שערכנו עם ראש העיר, הגשנו לו את הנתונים ואת הפתרונות ורעיונות שיש לנו וגם המלצות שלדעתנו יכולים לעזור להגביר את רמת הביטחון וההתרעה. הגשנו לו סיכום בעקבות התחקיר שעשינו וביקשנו לדעת מה קורה עם מצלמות בכל העיר, בעיקר אלו שלא תקינות ומיושנות. שאלנו מה הפריסה העתידית שלהן ומתי הן ייכנסו לפעולה. ביקשנו גם לתגבר את סיירת הביטחון על מנת שהיא תהיה פעילה יותר ותרתיע יותר וגם תיצור מחסומים לבדיקת אנשים חשודים בין השעות ארבע לחמש לפנות בוקר ושאלנו תקום בעיר תחנת משטרה לרווחת התושבים".

ומה הייתה תשובתו?

"הוא אמר לנו שהוא איתנו והבטיח לעשות פגישה עם מפקד המרחב. הוא אמר שהוא יטפל בנושא אך לא אמר איך".

 

בנג'י לבנטל, יו"ר ועד שכונת לב הפארק, אומר כי הוא מעוניין להפסיק את גל הפריצות  באזור מגוריו בפרט, וברעננה בכלל ולכן הוא פתח את עמוד הפייסבוק"משמר הפארק בטחון למערב רעננה", שם הוא מגייס מתנדבים שיבצעו סיורים בחסות העירייה והשיטור העירוני באזור לב הפארק ושכונת נאות עוזי. "גל הפריצות באזור המזרחי של רעננה הוא היה הטריגר לפתיחת עמוד הפייסבוק שמנוהל ביחד עם דולב רשף, רון סגל ודביר סקעת, השותפים למיזם", אומר לבנטל, "חשוב לציין שהעמודים האלו לא נפתחו בגלל שהייתה עלייה ברמת הפריצות כי לפי העירייה הייתה דווקא ירידה, אלא בגלל שלתושבים נמאס והם רצו לעשות מעשה שיפחית את המצב וייתן מענה נוסף ביחד עם כוחות הביטחון. בפגישה עם בילסקי הרגשנו שיש שיתוף פעולה עם העירייה.  נכון לעכשיו באזור המערבי, יש את משמר השכונה שנקרא משמר הפארק עם מעל 200 מתנדבים, והוא נועד לתת פתרון מהשטח בשאיפה שבאמת נפחית בפריצות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר