הסעות תלמידים. צילום עזרא לוי
הסעות תלמידים. צילום עזרא לוי

למה לתלמידי חטיבת "אלון" המתגוררים בשכונות נאות עוזי ולב הפארק אין קו אוטובוס לבית הספר?

הורי התלמידים פנו בתחילת השנה לעירייה ולחברת מטרופולין על מנת לברר את הסיבה, אך עד היום הם אינם מקבלים פתרון

פורסם בתאריך: 15.11.17 09:34

מספר משפחות המתגוררות בשכונת נאות עוזי ובשכונת לב הפארק מספרות כי לילדיהם הלומדים בחטיבת הביניים "אלון"  אין קו אוטובוס שמוביל מהשכונה לבית הספר. בתחילת השנה פנו ההורים לעירייה ולחברת מטרופולין אך עד היום, אמצע שנת הלימודים, העניין עוד לא סודר וההורים נאלצים ללכת מרחקים ארוכים ברגל או  להסיע את ילדיהם.

כיום יש קו אוטובוס אחד שיוצא מהשכונות לחטיבת "רימון" בלבד והתלמידים שלומדים בחטיבת "אלון" נאלצים ללכת ברגל מחטיבת "רימון" עד החטיבה שלהם, מרחק של יותר משני קילומטר. ההורים טוענים כי אין סיבה שהתושבים משתי השכונות האלה יצטרכו להסיע מדי בוקר ויפקקו את הכבישים ושתלמידי השכונה שלומדים ב"אלון" יצטרכו לקום חצי שעה קודם כדי ללכת מחטיבה אחת לאחרת.

"פנינו מספר פעמים לעירייה בנושא וההתכתבויות איתם לא מניבות התקדמות"'  אומרת דנה דרבינסקי, שפנתה יחד עם עוד ארבע משפחות לעירייה, "הם בודקים את הנושא כבר חודשים. תיכף אנחנו מגיעים כבר לאמצע שנת הלימודים בלי שינוי. אנחנו עברנו לנאות עוזי בחודש ינואר האחרון, זו שכונה חדשה ואחרי שעברנו הבנו שבכל בוקר מגיע אוטובוס אליו עולים התלמידים אבל כולם שייכים לחטיבת "רימון". הסיבה הרשמית של העירייה לדבר היא שהתלמידים בשכונה מצופים ללמוד ב"רימון" אבל אנחנו הגענו לשכונה כשאנחנו כבר רשומים לחטיבה אחרת ואין לילדים הסעה. העירייה העבירה אותנו לחברת מטרופולין שהחזירו אותנו לעירייה והם אמרו שישקלו את הדבר. לי יש ילדה שהיא מתאמנת תחרותית לאליפות ישראל ויש לה מעט שעות שינה כי היא מתאמנת הרבה שעות בשבוע. למה היא צריכה לקום יותר מוקדם כדי ללכת ברגל שני קילומטר בכל בוקר? לא בשביל זה אנחנו גרים ברעננה".

באחד מהמיילים שכתבו משפחות התלמידים לעירייה בספטמבר האחרון נכתב: "אנחנו דורשים שתדאגו לרווחה, בטיחות ותנאים שכל עירייה מספקת לתושבים שלה. אינני מבינה את השיקולים שלכם לא לדאוג לדבר שכזה. זו חובתכם כעירייה. איננו שומעים כאן שום קול שאומר שהוא רוצה למצוא פתרון אלא כוונה האומרת זה מה יש ותסתדרו עם זה, במילים אחרות: בעיה שלכם".

 

 

למייל הזה קיבלו ההורים תשובה ממנהלת מחלקת ביטחון מוסדות החינוך ברעננה, צליל בכר, ובה נכתב כי ישנן שתי אפשרויות זמינות להגעת תלמידי השכונות לחטיבת "אלון". האחת היא הליכה רגלית אל רחוב התחייה בשכונת קריית שרת, שם ניתן לעלות על אוטובוס מטרופולין שמגיע ישירות לחטיבת "אלון". והשנייה היא לעלות על אחד משלושת קווי התלמידים שיוצאים משכונת לב הפארק בשעה 7:52 ולנסוע עד לתחנה האחרונה שהיא חטיבת "רימון" , ומשם ללכת ברגל חטיבת "אלון".

מחברת מטרופולין נמסר: "נושא קווי התלמידים הינו בטיפול של הרשויות המקומיות מול משרד התחבורה ואליהן יש להפנות את הפניות בנוגע לכך".

מעיריית רעננה נמסר: "קווי התלמידים בעיר מופעלים על ידי חברת מטרופולין, בכפיפות ישירה למשרד התחבורה. כל שינוי בקו קיים מצריך את אישור המשרד. העירייה פנתה זה מכבר למשרד התחבורה בדרישה להאריך את קו האוטובוס הקיים, אך נענתה בשלילה. אנו ממשיכים לפעול אל מול משרד התחבורה על מנת לתקן מצב זה ולהעביר את האחריות על קווי תלמידים לסמכותה של הרשות המקומית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר