צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הגשמים המסוכנים של החורף: בעשור האחרון נפגעו 63 בני אדם בתאונות עקב כבישים חלקים

בשנת 2016 נפגעו בעיר בחורף חמישה בני אדם וכך גם בחורף 2015. חורף 2011 היה הקטלני ביותר בעיר ובו נפגעו 13 בני אדם

פורסם בתאריך: 26.11.17 10:20

השבוע החולף הביא עמו גשמים ראשונים שהפכו את הכבישים לחלקים ורטובים. בחלק מהכבישים מכסה הבוץ את פני הכביש וסכנת תאונות החלקה לרכבים עשויה להתגבר באופן משמעותי ולסכן את הנוסעים.

ברעננה נפגעו בעשור האחרון 63 בני אדם בחורף מתוכם שישה במצב קשה. בשנת 2016 נפגעו בעיר בחורף חמישה בני אדם וכך גם בחורף 2015. חורף 2011 היה הקטלני ביותר בעיר ובו נפגעו 13 בני אדם.

ברחבי הארץ נפגעו עשור האחרון מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,000 בני אדם נפצעו באורח קשה. ב

בעמותת "אור ירוק" מחדדים כי בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים בחורף, יש להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר באופן משמעותי ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עשוי להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש רטוב, מוצף, או מכוסה בבוץ דורש מהנהגים לנהוג באופן שונה, להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערים לסכנת ההחלקה בתנאי הדרך המשתנים. המדינה והרשויות המקומיות צריכות לדאוג לבצע את התיקונים הנדרשים בתשתיות הכבישים שבהם קיימת היתכנות לסכנת החלקה, על מנת לצמצם את הסיכון להיפגע בהם בימי הגשם. הם צריכים לפתוח תעלות ניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך מסוכן עם בוא הרטיבות. התיקונים הקריטיים האלה יכולים להציל חיים ולצמצם תאונות דרכים באופן משמעותי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר