רחוב הגליל, רעננה. צילום עזרא לוי
רחוב הגליל, רעננה. צילום עזרא לוי

הועדה המחוזית דחתה ערר של תושבי הבניין ברחוב הגליל 23

תושבי הבניין הגישו ערר בו ביקשו מהועדה המחוזית שלא להתיר ביצוע תמ"א 38 בבניין הסמוך להם. הבוקר הועדה דחתה את בקשתם

פורסם בתאריך: 3.12.17 18:09

לפני מספר חודשים הגישו שלושה מדיירי הבניין השכן לבניין ברחוב הגליל 25 ערר לועדה המחוזית על החלטת הועדה המקומית בעניין היתר פרויקט תמ"א 38 לבניין.  הבוקר (3.12) דחתה וועדת הערר המחוזית את בקשת הדיירים ואישרה את החלטת הועדה המקומית למימוש תמ"א 38.

הבניין המדובר ברחוב הגליל הוא בן שלוש קומות על עמודים הכולל שני חדרי מדרגות ובו 12 יחידות דיור. הבקשה של הוועדה המקומית הייתה להוספת 11 יחידות, תוך שינויים בקומת העמודים ובחדרי המדרגות. כמו כן, התקנת מעלית בכל כניסה, הקמת חדר אשפה, תוספת מחסנים, הקמת מתקן חניה אוטומטי ותת קרקעי, הרחבת 12 הדירות הקיימות והוספת ארבע קומות נוספות.

לטענת השכנים המתגוררים בבניין הסמוך (ברחוב הגליל 23) יש ברחוב מצוקת חניה גדולה, דבר אשר יחריף עם ביצוע התמ"א. כמו כן לטענתם גובה הבנייה הוא יוצא דופן לשכונה (שרובה בנויה מבנייני 4 קומות בלבד) ובלתי מתאים. אותם שכנים הגישו את הערר בתקווה למנוע את גובה הבניין ולהגבילו.

 

הוועדה המחוזית התייחסה לטענות העוררים והגיעה למסקנה כי אין זה נכון להתערב בהחלטת הועדה המקומית בנוגע לגובה שחורג בקומה אחת בלבד ממה שאושר בעניינו וכי הם לא רואים הצדקה להתערב בהחלטת הוועדה המקומית בנושא. על הטענות בנוגע לצפיפות נכתב בהחלטה: "צפיפות של 24.5 יחידות לדונם אינה חריגה ביחד לפרויקטים דומים של תמ"א 38".  בנושא החניה נכתב כי הבקשה מציעה תקן חניה ביחס של 1:1 לכל הדירות הקיימות והחדשות שיבנו. כמו כן, ברחוב הגליל קיימות חניות בניצב למדרכה באופן שהיצע בחניות ברחוב עולה על מה שניתן למצוא ברחובות דומים אחרים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר