דודו אברהם. צילום: עזרא לוי

"אשתי שאלה: איך אתה שלושה חודשים על המחשב והבאת רק זר אחד?"

דודו אברהם מקבל את ההזדמנות הגדולה לה חיכה. בראיון ראשון כמאמן הראשי של הפועל רעננה, מתייחס אברהם לביקורות על המינוי, הנעליים הגדולות שהשאיר לו סילבס, הציפיות לעונה הקרובה וקריירת המשחק שלא המריאה

פורסם בתאריך: 6.7.17 15:20

בין 14 מאמני ליגת העל בעונה הקרובה, דודו אברהם הוא כנראה האלמוני ביותר. קודמו בתפקיד, חיים סילבס, רשם קריירה מרשימה יותר כשחקן פעיל, והיווה פנים מוכרות לחובבי הכדורגל הישראלי כאשר קודם על ידי אשר אלון לתפקיד המאמן. אברהם מצידו, מגיע אחרי קריירת משחק סולידית, וסביר שרבים מחובבי הכדורגל הישראלי לא ידעו לזהות אותו ברחוב אם יעבור מולם. כעת אברהם מקבל את ההזדמנות בקדמת הבמה ומצהיר כי מבחינתו העבודה ברעננה היא הראשונה שלו כמאמן ראשי, למרות קריירה קצרה ולא מוצלחת במיוחד ברמת השרון.

"תמיד סומנתי על ידי אשר אלון ודמיאן רוטמן, עוד מהתקופה שהייתי במחלקת הנוער", מגלה המאמן הטרי. "תמיד ידעתי שאני אהיה זה שיחליף את חיים סילבס. יאמר לזכותם שהם עמדו במילה שלהם והחזירו אותי. זו תחושה טובה, כיף גדול והזדמנות משמעותית מאוד בשבילי". בצוות המתגבש של אברהם ישמש שחקן העבר דני בונדר כעוזר, הדר רוזנברג כמאמן מנטאלי, אפי מנשקו וברק זוהר יהיו מאמני הכושר וגיא סולומון ישמש כמאמן השוערים. בנוסף, שני אנליסטים ינתחו קטעי וידאו עבור הצוות המקצועי.

כאשר אשר אלון מינה אותך, מה היו הציפיות שלו ממך?
"קודם כל שנמשיך את התהליך של העונות האחרונות. ליצור קבוצה טובה ומגוונת, שתסתכל לכל קבוצה בעיניים. שהמועדון ימשיך בגרף ההתקדמות שלו. כרגע הסגל לא מלא אז קשה לי להציב מטרות. אבל בגדול הפועל רעננה קודם כל רוצה להישאר בליגה ואם אפשר אז גם להסתכל קצת למעלה".

מה אתה עונה לאלו שאומרים שיהיה לך קשה להיכנס לנעליים של חיים סילבס?
"אנשים תמיד ידברו, במיוחד כשמדובר במאמן חדש וצעיר שזו השנה הראשונה שלו. זה בסדר, בפעם האחרונה שנכנסתי לנעליים של חיים סילבס זה היה בקבוצת הנוער ועשיתי את זה בצורה מצוינת. אני לא מסתכל על אחרים, מסתכל ומתעסק רק בעצמי. יש לי צוות טוב ורחב שכולנו ביחד נעשה הכל כדי להצליח".

הספתח של אברהם כמאמן ראשי לא היה מוצלח במיוחד, בלשון המעטה. שחקן העבר, ששימש כעוזר המאמן של שרון מימר בהפועל כפר סבא בעונה שעברה, נקרא לאמן את רמת השרון באמצע העונה אחרי שמנחם קורצקי התפטר. הקדנציה של אברהם כללה חמישה משחקים בלבד, בהם רשם שתי נקודות, עד שפוטר והוחלף על ידי חיים שאבו. "איזו קדנציה היתה לי ברמת השרון? של חודש ימים?", נזכר אברהם בכעס. "מי שרציני ומבין בכדורגל יודע שאי אפשר בחודש ימים לעשות קסמים בסגל שלא אתה בנית. גם בחודש הזה אי אפשר לומר שהתוצאות היו גרועות. אני מעדיף לא להרחיב על מה שהיה ברמת השרון, כי מה שהיה שם  לא היה מקצועי. מבחינתי אני מתחיל את הקריירה שלי כמאמן ראשי העונה בהפועל רעננה".

אברהם, נשוי+3, גר בגבעתיים ומחזיק בעסק בתחום המזון ("יש לי שותף פעיל, כל כולי מתעסק באימון הקבוצה"). כשחקן, הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ושימש כקפטן של כל נבחרות הנוער והנערים. בהמשך הוא עבר לעירוני אשדוד בליגת העל ולאחר מכן בילה 10 שנים בליגה לאומית, כולל בהפועל רעננה, הפועל ראשון לציון, הפועל חיפה, אחי נצרת, רמת השרון ומכבי יבנה. ברזומה שלו גם עליית ליגה עם ראשון לציון. "היו לי ציפיות לעשות קריירה גדולה יותר", מודה המאמן הטרי של אשר אלון. "שיחקתי ברעננה שנה אחת והתחברתי כבר אז למועדון. תמיד ידעתי שארצה לאמן בהפועל רעננה. כשפרשתי מכדורגל פניתי לעמי וזאנה כדי לאמן במחלקת הנוער".

אתה עדיין בקשר עם שרון מימר?
"כן, אנחנו בקשר טוב. בתקופה שהייתי איתו בכפר סבא קיבלתי ניסיון רב. למדתי מה צריך לעשות ומה לא צריך לעשות, איך אני רואה את הדברים ואיך אחרים רואים את הדברים. בכלל, אני בטוח שהשנה האחרונה שהייתי בבוגרים תעזור לי לעונה הקרובה. גם כשחקן יש לי ניסיון. למדתי מהרבה מאמנים, כי בכל הקריירה חשבתי כמו מאמן, כי רציתי לאמן. הכי הרבה למדתי מניצן שירזי ז"ל ומרן בן שמעון".
יש כאלו האומרים שהיה עדיף לקריירה שלך לו התפקיד המשמעותי הראשון שלך היה בליגה הלאומית.

"למדתי מה לא צריך לעשות". דודו אברהם. צילום: עזרא לוי

"אין חוקים בדברים האלה. יש כאלו שעושים דרך של עשר שנים, עוברים דרך מחלקות נוער, ליגה לאומית, עוזרי מאמנים ועדיין נכשלים. יש דוגמאות למאמנים שאימנו רק שנה אחת בנוער והצליחו כמו ברק בכר, רן בן שמעון וחיים סילבס. אני בחרתי דווקא בדרך הארוכה יותר והתחלתי בנערים ב' של רעננה, אחרי זה אימנתי שנתיים בנוער. דרך אגב, הציעו לי כבר אז להיות עוזר מאמן בבוגרים ורציתי להישאר עדיין במחלקת הנוער בשביל לעבור דרך מסודרת יותר. יש כאלו שיכולים לומר שזו דרך קצרה ויש כאלו שיכולים לומר שזו דרך ארוכה, זה תלוי בעיני המתבונן. בכל אופן, אני מרגיש שאני מוכן למשימה".

לא מעט שחקנים חשובים עזבו ועדיין לא הגיעו תחליפים ראויים.
"יש לנו בסיס טוב בקבוצה, בסיס איכותי שרץ כבר הרבה שנים, שחקנים חרוצים ואני מאוד מרוצה ממה שיש. מה שאין אנחנו נביא ונתחזק ולכל אחד שעזב יהיה מחליף".

איך היחסים שלך עם הבעלים אשר אלון, שנחשב לבעלים דומיננטי שמתערב בהחלטות מקצועיות?
"אני מאחל לכל מאמן לעבוד במקום כמו הפועל רעננה. אשר ודמיאן נותנים לעבוד, הם מעורבים אבל לא מתערבים. אני מאחל לעצמי לעבוד עד סוף הקריירה במקום כמו הפועל רעננה".

מה העמדות שבהן אתה מחפש להתחזק?
"אני מחפש זרים בעמדות של שוער, בלם, קשר יצירתי וחלוץ. כבר הייתי סגור כמעט על כל העמדות, אבל זה נפל בדרך בגלל כל מיני סיבות. אני מאמין שבשבוע-שבועיים הקרובים שחקנים יחתמו".

מדוע בחרת דווקא בדני בונדר לתפקיד עוזר המאמן?
"דני הוא אישיות מדהימה, הוא עשה עונה מדהימה בנוער. הוא מבין כדורגל ואנחנו מאוד מחוברים. זה לא שאני המאמן ודני העוזר, זה שנינו ביחד. הוא יקבל במה אצלי, אני מאחל לו ולי להצליח ושהוא יקבל את הקבוצה אחרי".

סיפרת שאתה מחפש שחקנים זרים, איך הנושא הזה מתקדם?
"יש היום תוכנות שבהן אתה יכול לראות את כל הפרטים על השחקן. אני כבר שלושה חודשים ברציפות יושב על המחשב. אשתי שאלה אותי השבוע: 'אתה כבר שלושה חודשים על המחשב, איך הבאת רק זר אחד?".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר