גיל קופר. צילום: הפועל רעננה

"מבחינת היכולת, לא חשבנו שיובל שבתאי יעשה את ההבדל"

בגיל 32, גיל קופר הוא המנכ"ל הצעיר ביותר בליגת העל. אחרי שנכנס לנעליים של איתי אלון, הוא מספר על החזון שלו באשר לקהל, המטרות של הקבוצה, העבודה עם הבעלים והפרידה מהשחקן הבכיר של המועדון

פורסם בתאריך: 20.7.17 13:43

עד לפני חמש שנים, גיל קופר עוד לבש את חולצת המשחק של הפועל רעננה. הפציעות הרבות הכריעו את הקשר המוכשר בגיל צעיר, והקריירה הסתיימה בגיל 27 בלבד. לפני ארבעה חודשים קיבל קופר, בעל תואר ראשון במימון ותואר שני במנהל עסקים, קריאה מאשר אלון לבוא ולהחליף את בנו של הבעלים, איתי, בתפקיד המנכ"ל. "החלום שלי הוא שנתברג בצמרת העליונה ונגיע למצב שאנחנו מועדון בר קיימא, שלא מתבסס רק על הכספים של אשר אלון ודמיאן רויטמן", מתאר המנכ"ל הצעיר בליגת העל (32) את חזונו, רגע לפני שהוא מצטרף למחנה האימונים של הקבוצה בפולין. "אנחנו רוצים ליצור מצב, שאם אשר ודמיאן יחליטו לעזוב, המועדון יהיה בעל בסיס טוב שיוכל להתקיים בדרג הכי גבוה שיש".

מה שינית מאז שהגעת למועדון?
"הדגש שלי, בהתחלה לפחות, הוא יותר על הפן השיווקי. אנחנו מכינים עכשיו תכנית במטרה ליצור שיתופי פעולה בין מותגים לקבוצה, כדי ליצור יותר חשיפה ולבנות מאגר נתונים של אוהדים פוטנציאליים כדי שנוכל לחשוף אותם כמה שיותר להפועל רעננה. חשוב לנו לעשות את זה ולכן אנחנו בונים בקרוב אתר חדש ואולי גם אפליקציה. מעבר לזה אנחנו עובדים יחד עם הצוות המקצועי לכל אורך הדרך כדי לבדוק איך אנחנו מתנהלים מול השחקנים כדי לא  לעבוד תחת לחץ כמו בעבר. ברוב הזמן התעסקתי בחפיפה שאיתי עשה לי ולמדתי איך מנהלים עמותה ואיך מכינים תקציב. אני מקווה להתקדם עם עוד מיזמים שאני חושב עליהם ברגע שנעביר את כל השחקנים בבקרה התקציבית".

מה המטרות של המועדון בעונה הקרובה?
"מבחינה מקצועית אנחנו מתכוונים לבנות לא רק קבוצה טובה, אלא גם מקווים שהשלד הצעיר שלנו יתן פריצה גדולה השנה. שחקנים כמו עמית כהן, ירדן כהן, יובל טיטלמן, אסף צור ועוד שחקנים שנדחוף ממחלקת הנוער. רוצים לבנות קבוצה עם אורך רוח, לשחק אטרקטיבי ויפה. אני לא מודד את הקבוצה רק על הישגים, כמובן שאשמח להיות בפלייאוף העליון, אבל להבדיל משנה שעברה חשוב לנו לראות קבוצה יותר מהנה, לוחצת, שלא מוותרת וחזקה מנטאלית".

זה לא סוד שרעננה לא מצליחה לסחוף אחריה קהל גדול. תוך כמה זמן אתה מאמין שתצליחו ליצור שינוי בנושא הזה?
"אני לא מאמין שבסוף השנה הראשונה יהיו לנו כבר 1500 אוהדים. אנחנו פונים לקהל הצעיר, מכוונים לגילאים שבהם ילדים עדיין לא בחרו את הקבוצה האהודה עליהם. רוב האנשים הבוגרים כבר מזוהים עם קבוצה, אפילו שהם מרעננה. התהליך שאנחנו עושים הוא גם ברמה המקצועית, התהליך של הצעירים זה לא משהו שאני התחלתי, זה משהו שכבר קורה במועדון. ברגע שאתה מקדם מאמנים מהנוער, אז כשהם מגיעים לבוגרים הם כבר יודעים איזה שחקנים כדאי לקחת ואיך אפשר לקדם אותם. אנחנו רוצים לשמור את השחקנים אצלנו במועדון ושלא יצאו החוצה. לא יהיה יותר ממושאל אחד או שניים בכל עונה. אשר ודמיאן שמים דגש כל הזמן על קידום שחקנים צעירים. את בני יהודה, לדוגמא, עוזבים בכל שנה שבעה-שמונה שחקנים כי אלו שחקנים מושאלים. אנחנו רוצים לשמור על בסיס ועליו כל הזמן להוסיף. לגבי רכש, הישראלים שאנחנו רוצים עולים הרבה מאוד כסף ואין הרבה שחקנים מקומיים פוטנציאליים שאנחנו מוכנים לעמוד בעלויות שלהם. בהתחלה לא רצינו שישה זרים בסגל, אבל במהלך הדרך ראינו שאנחנו חייבים זאת כי הישראלים שרצינו עלו הרבה כסף".

אתה מתכוון בוודאי ליובל שבתאי.
"שחררנו ישראלי מאוד משמעותי מבחינת עלות כי לא חשבנו שהוא יעשה את ההבדל. מבחינת היכולות שלו, מבחינתנו הוא לא היה שווה מספיק".

קופר קיבל את התפקיד לאחר שלפני שנה וחצי המשא ומתן בינו לבין הבעלים אשר אלון לא הסתיים בהצלחה. הוא חובב גדול של עולם ההשקעות ובמיוחד בכל הקשור לסטראט-אפים. חברו הקרוב בקבוצה הוא שניר שוקר, אותו ליווה מהעלייה לבוגרים דרך שלוש שנים משותפות בסגל הקבוצה. כעת, כששוקר הוא קפטן הקבוצה, השניים נעזרים אחד בשני גם בעבודה במועדון. רעננה, שתעמיד תקציב של 14 מיליון שקלים העונה, מנסה כבר זמן רב לקדם מהלך של בניית איצטדיון בעיר, אך קופר טוען שזה יקח עוד זמן רב: "הוקצה שטח אך אין עדיין שום התקדמות. אני מניח שזה ייקח עוד שנים רבות".

"אין לי צוות של 30 עובדים אז אני עוזר גם ברמה המקצועית. אני נורא אוהב את התפקיד הזה ברעננה כי הוא נוגע בכל המחלקות", מספר המנכ"ל, שלא היה מעורב בענף מאז פרישתו ממשחק פעיל. "אנחנו גאים במיוחד במתקן האימונים החדש שלנו. המתקן הישן כבר לא היה נעים לאירוח ושהייה, כבר כמה שנים שבמועדון עבדו על זה כי הרגשנו מובכים מהמתקן הישן".

איך זה לעבוד עם אשר אלון?
"אשר הוא איש עסקים בכל רמ"ח איבריו. אני לומד ממנו המון, זה כיף לעבוד איתו כי יש לו אינטואיציה מאוד חזקה עם אנשים. במשאים ומתנים הוא אשף, הוא איש עסקים מצליח ולכן כל שנה הוא מצליח להעמיד קבוצה בתקציבים נמוכים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר