אלעד נחום, אוהד הפועל רעננה. צילום: פרטי
אלעד נחום, אוהד הפועל רעננה. צילום: פרטי

סוגרים עונת כדורגל: סיכומים מהטריבונה

הם מלווים את קבוצות השרון לכל מגרש בארץ, שולטים ברזומה של כל שחקן עד קצה הספסל ומכירים כל פרצוף ביציע. דבר האולטראס, עוד מבט על העונה שהסתיימה

פורסם בתאריך: 4.6.17 15:12

"שרתי לשחם 'משיח משיח' אבל העונה הכל התפוצץ לי בפנים"

דור פחימה, 22,
אוהד הפועל כפר סבא

 

דור פחימה, אוהד הפועל כפר סבא. צילום: פרטי

דור פחימה, אוהד הפועל כפר סבא. צילום: פרטי

 

דור פחימה, תושב כפר סבא הוא אחד הפנים המוכרות במשחקי הפועל כפר סבא. את הקבוצה הוא אוהד מעל 15 שנה ומלווה אותה למשחקי בית ולמשחקי חוץ. פחימה הוא גם חבר בעמותת האוהדים ה"לב הירוק", שמחזיקה בעשרה אחוז מהבעלות של הקבוצה. "אבא שלי לקח אותי בגיל שבע למשחק ומאותו הרגע התאהבתי בקבוצה", מספר פחימה, "אני לא מפספס אף משחק של הפועל כפר סבא ומגיע איתה לכל מקום".

מה היה הרגע הכי כואב מבחינתך בעונה שהסתיימה?

"כל העניין סביב סתיו שחם והפועל תל אביב, זה דבר בלתי נתפס, בטח כשלוקחים בחשבון שאנחנו נאבקים נגד הירידה ועוד מול הפועל תל אביב. אם הסאגה הזו לא היתה מתרחשת היינו נשארים בליגה, בוודאות".

מה לדעתך היו הסיבות שהביאו לירידה?

"על הטעויות שהובילו לכך שהפועל כפר סבא נמצאת היום בליגת הלאומית אחראי שחם. הירידה הזו רשומה על שמו".

האם ניתן לדעתך לשקם את האמון בין שחם והמועדון ובין האוהדים?

"אני רוצה להאמין שכן, אבל בתוך תוכי יודע שאין הרבה סיכוי שזה יקרה ושנפתח דף חדש. אני לא רואה אותו נענה לדרישות של האוהדים, שכוללות בין השאר פרידה מהמנכ"ל רובי רגב והבאת מחליף עם זהות וחיבור למועדון ולקהל. אנחנו גם רוצים ששחם יתנצל מהלב על כל מה שקרה בעונה האחרונה ויאפשר ל'לב הירוק' לחזור ולהיות גורם משפיע בהתנהלות של הקבוצה. מעבר לזה, אנחנו מבקשים מהבעלים להעמיד תקציב גבוה ולהצהיר על הרצון להחזיר את הקבוצה לליגת העל כבר בעונה הבאה".

מה עוד צריך לעשות כדי להחזיר את אוהדי הפועל כפר סבא ליציע?

"לקרב את הסמלים. אם שמות כמו מוטי יברבאום, יצחק שום, דרור קשטן ואחרים יהיו חלק מהמועדון, אני מבטיח לך אלפי אוהדים ביציע, אפילו אם נהיה בליגה א'".

איך אתה רואה את כפר סבא מתחדשת?

"אני חושב שלאור הקרע הקיים צריך מישהו אחר שיוביל את המערכת ולא שחם. אני לא שוכח את מה שהוא עשה בשביל המועדון ואיך הוביל אותו מהליגה השלישית לליגה הבכירה ומודה לו על כך, אבל אני מרגיש שבעונה האחרונה הוא הרס את כל מה שבנה. שרתי לו 'משיח משיח' אבל העונה הכל התפוצץ לי בפנים".

האם פליקס נעים הוא האיש המתאים להוביל את הקבוצה?

"פליקס נעים הוא מאמן מעולה, מה גם שהוא כבר הוכיח את עצמו כשהעלה אותנו שתי ליגות. בהעפלה לליגת העל בעונת 2014-2015 הוא ממש עשה ניסים – לא היה לקבוצה לא את הסגל הכי טוב ולא את התקציב הכי גבוה, ובכל זאת סיימנו במקום השני. אני מציע לאנשי המועדון לא לבנות בעונה הבאה על נס נוסף ולהעמיד את התקציב הגבוה בליגה ביחד עם הפועל תל אביב, כי בלי זה, גם ז'וזה מורניו ופפ גווארדיולה ביחד לא יצליחו להעלות אותנו".

הקבוצה צריכה לשחק בעונה הקרובה בלויטה או באיצטדיון חלופי?

"הפועל כפר סבא חייבת לעזוב את איצטדיון לויטה, חד משמעית. המתקן הזה לא ראוי אפילו לליגה הלאומית".

כאוהד, איזה סוויץ' נדרש ממך לעשות בין ליגת העל לליגה הלאומית?

"הלאומית לא מפחידה אותי, גם ליגה א' לא מפחידה אותי כי כבר הייתי שם עם הקבוצה. אני יכול לומר שדווקא מהעונה שהיינו בליגה השלישית הכי נהניתי. הדבר שאני הכי חושש ממנו זה שהקבוצה תדשדש מחוץ לבמה המרכזית, ומעריך שאם שחם ימשיך בהפועל כפר סבא לא יהיו יותר מ־300 אוהדים ביציע".

אתה תהיה בין ה־300?

"אם זה יהיה המצב, באמת שאני לא יודע אם אהיה בכל משחק ביציע. אני כן ארשה לעצמי להפסיד משחקים".

 

"כבר בקיץ הבנו שהקבוצה הולכת לעונה קשה"
אלון חרסגי, 27,
אוהד מכבי הרצליה

אלון חרסגי, תושב הרצליה, הוא מהגרעין המונה 10-15 אוהדים המגיעים עם מכבי הרצליה לכל מגרש. את הקבוצה הוא אוהד מילדות, כשמבחינתו העונה המכוננת שהפכה אותו מעוד אוהד פאסיבי לאוהד שרוף היתה 2004-2005, כשמכבי הרצליה העפילה לגמר גביע המדינה (והפסידה בפנדלים למכבי תל אביב). "מכבי הרצליה זה לא סתם איזה תחביב", מדגיש חרסגי, "אני חלק מקבוצת אוהדים שמשקיעה הרבה מזמנה במועדון הזה. מדובר בין השאר בהכנת אביזרי עידוד, כתיבת שירים לכל שחקן וכמובן התייצבות מאחורי הקבוצה בכל פינה בארץ".

מה התחושות עם סיום העונה?

"התחושות לא פשוטות. זו היתה עונה נוראית. אני יכול לומר שאנחנו, האוהדים, כבר בקיץ שעבר הבנו שהקבוצה הולכת לעונה קשה. ראינו את משחקי האימון ואת גביע הטוטו והבנו שיש הרבה בעיות בסגל. מסביב יצרו את ההרגשה שנבנית כאן קבוצה התקפית שתכבוש הרבה שערים ותיאבק בצמרת, אבל לנו היו ברור שזה ממש לא המצב".

מה הדברים הטובים ומה הדברים הפחות טובים שאתה לוקח מהעונה הזו?

"מעונה כזו, שכמעט והסתיימה בירידה לליגה א', אין יותר מדי דברים טובים לקחת. אם יש בכל זאת משהו מעודד, זה שדווקא במשחקים הכי חשובים שלנו, מול הפועל ראשון לציון ומכבי שעריים, שיחקנו בלי ג'ורדן פושה וניצחנו. כמה שהפרידה מג'ורדן קשה, יש נקודת אור לעתיד שאפשר להצליח גם בלעדיו. מה הדברים הפחות טובים? בוא נגיד שהעונה הזו לא עשתה יחסי ציבור משובחים למכבי הרצליה. אם להיות כנים, הקבוצה נשארה בליגה עם הרבה מזל".

איך אתה מסביר את חוסר ההצלחה?

"הקבוצה לא היתה איכותית מספיק, אי אפשר להסתכל על זה אחרת. הביאו שחקנים לא מתאימים וזה מיד בא לידי ביטוי ביכולת ובתוצאות. הבעיה היתה בעיקר בחוליית ההגנה, שמלבד ברק לביא, התחלפה כמעט כולה ביחס לעונה שקדמה לה – ובכל משחק סיפקה הכנסת אורחים נדיבה ליריבות ולקחה לכולנו כמה שנים טובות מהחיים".

מה היה הרגע הכי מאכזב מבחינתך?

"האמת, היו הרבה כאלה. רגע אחד זכור במיוחד היה ההפסד 3:2 להפועל עפולה בגביע המדינה בחודש דצמבר, במשחק שבו כבר הובלנו 0:2. בסיום ההתמודדות חיכינו לשחקנים מחוץ לחדרי ההלבשה וראינו אותם יוצאים עם פנים נפולות, שבורים, לחלקם היו דמעות בעיניים. דווקא בגלל התגובה של השחקנים זה היה רגע עוד יותר כואב".

ורגע משמח?

"הגול של מור שקד בתוספת בזמן מול שעריים שסידר לנו ניצחון 2:3 ובעצם השאיר את הקבוצה בליגה".

איך אתה רואה את מכבי הרצליה המתחדשת?

"נכון לעכשיו יש הרבה סימני שאלה. ברור שהעזיבה של פושה משאירה חלל ענק שלא יהיה פשוט למלא. הצוות המקצועי יצטרך להחליף הרבה שחקנים ולבנות בפגרה קבוצה חדשה, קבוצה שלחבר אותה יידרש זמן וסבלנות. כאוהדים אנחנו רוצים לראות פחות דיבורים ויותר מעשים, קודם החתמות ואחר כך הצהרות. בכל עונה המועדון מציב רף גבוה ולא ברור בדיוק על סמך מה".

מה צריכה הקבוצה לעשות כדי להגדיל את כמות האוהדים?

"הדבר הכי חשוב זה שיהיה רצון, אם רוצים אפשר להגיע רחוק. בשטח אפשר לעשות אלף ואחד דברים: לשווק את הקבוצה, למתג אותה, לתת את התחושה שהיא חלק חשוב ממה שקורה בעיר. לדעתי, צריך לחלק בחינם כרטיסים בבית הספר, במתנ"סים, בקניונים – כך בונים אוהדים. כדאי גם לשפר את כל חווית הצפייה באיצטדיון עצמו, להביא די. ג'יי שידאג למוזיקה ולאווירה, לתלות דגלים, להציב עמדות מרצ'נדייז, לנסות להפוך כל משחק להפנינג. ברור שאם יבנו קבוצה חזקה שתשחק כדורגל אטרקטיבי ותייצר ניצחונות, יגיעו עוד אוהדים. לקהל קל יותר להתחבר
לקבוצה מצליחה".

הזכרת את ג'ורדן פושה, איך נפרדתם ממנו?

"ג'ורדן עשה דברים גדולים במכבי הרצליה ואנחנו יודעים להעריך את זה. הוא נכנס לכולנו ללב. במשחק הביתי האחרון מול מ.ס נשר הכנו לכבודו דגל מיוחד עם המילה תודה. הבאנו לו פרחים ותמונות מרגעים בולטים עם הקבוצה. היה מאוד מרגש".

איזה תגובות אתה מקבל כאוהד מכבי הרצליה?

"בהתחלה רוב האנשים חושבים שאני מסתלבט. אומרים לי 'נו באמת, את מי אתה אוהד?'. אחר כך שהם מבינים שאני רציני, הגישה שלהם כבר משתנה. אני לא אוהד של הצלחות, ובשבילי לאהוד מועדון צנוע שלא נלחם כל שנה מחדש על תארים זה כל הקסם. האותנטיות הזו, ההווי שבלנסוע יחד עם אוהדים כמוני למגרשים שכוחי אל, זו המהות האמיתית. בניצחון של מכבי הרצליה יש משהו אחר לעומת ניצחון של קבוצות כמו מכבי תל אביב או הפועל באר שבע".

מה אתה עונה לאלו שטוענים שצריך לאחד את מכבי והפועל לקבוצה עירונית?

"אני אולי מבין את ההיגיון במהלך כזה, אבל לא רואה איחוד כזה באמת מצליח למשוך אחריו אוהדים. אני לא מאמין בחיבור מלאכותי שימחק את כל ההיסטוריה והמסורת של מכבי הרצליה. חוץ מזה, אין כמו משחקי דרבי, לא רק בעיר הרצליה עצמה אלא גם מול שאר הקבוצות באזור השרון. משחקים כאלה רק מוסיפים לנו עוד צבע ועניין".

אלון חסרגי, אוהד מכבי הרצליה. צילום: פרטי

אלון חסרגי, אוהד מכבי הרצליה. צילום: פרטי

 

"יש הקלה שהעונה נגמרה"

אלעד נחום, 29,
אוהד הפועל רעננה

אלעד נחום אוהד את הפועל רעננה כבר 18 שנה, כשאת הקבוצה הוא מלווה עוד מהימים בהם שיחקה בליגה ב'. "עברתי עם הפועל רעננה את כל הדרך מהליגות הנמוכות ועד לליגת העל", מרחיב נחום, "הייתי עם הקבוצה ברגעי השפל וברגעים הגדולים".

מה התחושות עם סיום העונה?

"יש הקלה שהעונה נגמרה. אני שמח שקבוצת הנוער עשתה עונה מדהימה ומודה לה על כך".
מה הדברים הטובים ומה הדברים הפחות טובים שאתה לוקח מהעונה הזו?
"הדברים הפחות טובים קשורים לזה שלאורך כל העונה ניסו בקבוצה לשדרג את משחק ההתקפה וזה לא ממש הלך. מהבחינה ההגנתית, אני חושב שהקבוצה עשתה בסך הכל עבודה טובה. לקראת העונה הבאה אני מקווה שיצליחו לשמר את החלק ההגנתי ולשפר את החלק ההתקפי".

לדעתך סיום השידוך בין חיים סילבס למועדון הוא צעד נכון?

"אני מאוד אוהב את חיים סילבס והייתי רוצה שתהיה לזה המשכיות. בכל זאת, הוא נמצא חמש שנים במועדון. אני מבין שמבחינת כולם זה הזמן לרענון, חיים רצה להמשיך הלאה לקבוצה אחרת ואני מאחל לו בהצלחה".

מעבר חיים וליניב לביא שעוברים לקרית שמונה, עוד שינוי בצוות המקצועי נוגע לעזיבה של מאמן השוערים עמי גניש, שמצטרף לבית"ר ירושלים.

"עמי עשה עבודה מדהימה עם כל השוערים בקבוצה. השוערים שהיו פה התקדמו הרבה מאוד בזכותו. כולנו מקווים שימצאו לו מחליף ראוי".

מה היה הרגע הכי מאכזב מבחינתך?

"היו לא מעט רגעים מאכזבים והכוונה בעיקר למשחקים משמימים של 0:0 עם מעט מאוד מצבים".

והרגע המשמח?

"השער של שניר שוקר בניצחון שלנו 2:3 בקריית שמונה בפלייאוף התחתון. זה אחרי שהוא חזר מפציעה ארוכה וכבש שער דרמטי בשניות הסיום".

מה דעתך על הצוות המקצועי החדש, דודו אברהם ודני בונדר?

"שניהם מכירים מצוין את המערכת והמינוי הזה מראה שהפועל רעננה יודעת לגדל מאמנים ולא רק שחקנים. אני בטוח שהם יהיו צוות טוב".

מה צריכה הפועל רעננה לעשות בשביל לעשות עוד קפיצת מדרגה?

"המועדון צריך לפגוע בהחתמת שחקנים הזרים, ולא פחות חשוב, להחזיר את הלחימה וההקרבה לשחקנים – אלו הדברים שתמיד אפיינו את הקבוצה".

איך זה לנדוד בכל עונה מחדש לאיצטדיון בנתניה?

"אחד הדברים הכי כואבים לאוהדים, זה שאין לקבוצה איצטדיון ביתי. כשמשחקים מחוץ לרעננה קשה להביא קהל. יש הרבה משחקים שאנחנו בכלל לא מרגישים שמדובר במשחק ביתי שלנו. אשר אלון ודמיאן רויטמן עושים הרבה למען האוהדים ותומכים בנו, ואני בטוח שגם הם וגם העירייה מבינים שהקבוצה חייבת איצטדיון ברעננה ופועלים לקדם את בנייתו".

איך אתה רואה את כל המהפך התקשורתי שעובר המועדון בעידן הרשתות החברתיות?

"הדובר חגי פיינגולד עושה עבודה מצוינת. יש יותר מודעות תקשורתית לקבוצה, יותר כתבות ויותר התעניינות".

יש שחקן שאתה קשור אליו יותר משחקנים אחרים?

"שניר שוקר הוא שחקן שאני מאוד אוהב. באופן טבעי אני מחובר יותר לשחקני הבית ולשחקנים שנשארים הרבה זמן במועדון".

תגיד, איך זה להיות אוהד של הקבוצה עם הקהל הכי מועט בליגה?

"אני גאה לאהוד את הקבוצה הזו. אנחנו מנסים להגדיל את כמות הקהל ומקווים שיבוא יותר קהל בעתיד. עם המסורת שאנחנו בונים מעונה לעונה, גם כמות האוהדים הולכת ומתעצמת".

איזה תגובות אתה מקבל כאוהד הפועל רעננה?

"כשהייתי אומר לפני חמש שנים שאני אוהד הפועל רעננה, התגובות מסביב היו של פליאה. היום אנחנו כבר קבוצה לגיטימית בליגת העל כך שלהיות אוהד של הפועל רעננה זה לא דבר כל כך מפתיע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר