לינוי-בראל. צילום עזרא לוי
לינוי-בראל. צילום עזרא לוי

"מצד אחד אני מצטלמת בבגד ים ומצד שני שומרת שבת"

היא גדלה בבית דתי ובין ספרי התורה חלמה על זכייה בתחרות מלכת היופי. ב-9 במאי תתחרה תושבת רעננה, לינוי בראל, על זכייה בתואר עליו חלמה ותמשיך לחלום על הדבר האמיתי מבחינתה- להיות חברת כנסת

פורסם בתאריך: 26.4.17 13:30

לינוי בראל, גדלה בבית דתי ואת ילדותה ברעננה היא העבירה בעיקר בלימודים. כשהיא לא למדה היא עזרה לגדל את אחיה הקטנים, לבשל להם, לחתל ולהכין ביחד עם אמה את השבתות. בשבילים בין בתי הספר בהם למדה לבין הבית בו גדלה היא חלמה על זכייה בתחרות מלכת היופי של ישראל. ואכן, ב-3 במאי יעלה באתר ynet, מתחם מלכות היופי, בו בראל תתמודד כאחת מ-16 המועמדות לזכות בתואר עליו חלמה. במתחם מלכות היופי גולשי האתר יוכלו לצפות בכתבות וידאו והפקות אופנה של המתמודדות ולהצביע למועמדת הפייבוריטית שלהם. רגע השיא של התחרות יהיה ב-9 במאי, עת תוכתרנה מלכת היופי ונערת ישראל בשידור חי שיועבר מאולפן ynet, בהנחיית מלכת היופי לשעבר שני חזן.
בראל בת ה-20 גדלה ברעננה בה היא מתגוררת עד היום עם הוריה ברחוב שברץ. היא למדה בבית הספר ביל"ו ובאריאל ומשם עברה לתיכון אמי"ת רנננים. לאחר שסיימה את התיכון היא התגייסה לשירות לאומי ומיד עם סיומו החליטה להירשם ולנסות את מזלה בתחרות מלכת היופי. "להיות בתחרות הזו היה החלום שלי מאז שאני זוכרת את עצמי, ממש דמיינתי את הרגע בו אני זוכה", מספרת בראל, "בבית הספר הייתי ילדה מאוד חרשנית. התמסרתי ללימודים ואני מאמינה בעבודה קשה שמביאה תוצאות. בנוסף, כאחות בכורה, היה חשוב לי לשמש דוגמא מבחינת לימודים ועזרה בבית. מגיל קטן ממש עזרתי בלגדל את האחים שלי, בחיתולים, בבישולים ובהכנות לשבת".
בנוסף לחלום להשתתף בתחרות מלכת היופי בראל חלמה גם על קריירת ריקוד. "רקדתי 10 שנים באקדמיה למחול ברעננה של צביה ברומר", היא אומרת, "הפסקתי לקראת אמצע כיתה יא'. הייתה לי ילדות מאוד טובה ברעננה. עד היום אני יכולה להגיד שרעננה היא עיר טובה, אני יכולה ללכת ברחוב גם בשלוש בלילה עם חברה ולהרגיש בטוחה. כיף לגדול פה כילדה, כיף להיות בעיר הזאת, היא קלילה ומשרה ביטחון. מבחינת יציאות בערבים לפעמים רגוע פה מדי אבל יש מקומות באזור תעשייה שאני אוהבת לצאת אליהם".
לתחרות מלכת היופי נרשמה בראל רק לאחר שסיימה את השירות הלאומי בן שנתיים בו שירתה במשרד ראש הממשלה. היא רצתה לעשות זאת לפני כן אבל היא ידעה שהסביבה הדתית בה היא גדלה לא תאפשר זאת. "עד לפני שבעה חודשים כשסיימתי את השירות הלאומי לא יכולתי להתעסק בכלל בתחום הדוגמנות. אני באה מבית ספר דתי וזה לא מכבד וגם כי בית הספר לא היה נותן לי לגיטימציה. אחרי שסיימתי את התיכון עשיתי שנתיים שירות לאומי. הייתה לי התלבטות אם ללכת לצבא או לעשות שירות לאומי והחלטתי שאני מעדיפה את השירות. שירתתי במשך שנתיים במשרד ראש הממשלה בשירות מסווג וזו הייתה חוויה עצומה ונחשפתי להרבה מאוד אנשים מכובדים. בבית הספר למדתי רק עם בנות אז בשירות הלאומי זו הייתה הפעם ראשונה שנחשפתי גם לבנים וגם לבנות מרקע אחר, למדתי מזה המון".
החלום להיות מלכת היופי מתנגש עם אורח החיים הדתי שלך?
"הרבה אנשים אומרים לי שיש בחלום הזה סוג של סתירה. מצד אחד אני מצטלמת בבגד ים ומצד שני שומרת שבת. נכון, יש סתירה אבל בסופו של דבר כל אחר בוחר את הדרך שלו בחיים ועושה מה שטוב לו. אני חונכתי וקיבלתי את הערכים שלי ובחרתי לקחת את מה שרלוונטי אלי. אחד מהערכים היה ללכת אחרי החלומות שלי. אני לא אוותר על החלומות שלי בגלל שהדת מכתיבה ככה וככה".
בראל מספרת כי מעבר לחלום ילדות הייתה סיבה נוספת בגללה חשוב לה לזכות בתחרות והיא הרצון לייצג את מדינת ישראל בחו"ל. "אחד החלומות שלי זה להיות שגרירה בחו"ל ולייצג את ישראל בעולם, או אפילו להיכנס לכנסת, לעשות משהו שיוביל לשנוי ולשיפור במדינה שלנו", היא מספרת, "אני רואה בתחרות הזאת סוג של קרש קפיצה לתחום הזה. כי ברגע שמישהי זוכה בתרות היא אוטומטית מייצגת את ישראל וזה להיות שגריריה לכל דבר ועניין, זו שליחות. אני באמת רוצה לעסוק בהסברה ובלהציג את המדינה שלנו באור חיובי".
מה עברת בתהליך המיונים?
"במקביל לתהליך המיונים עבדתי במלצרות ועד לפני שבועיים עבדתי בסוכנות ביטוח אבל נאלצתי להפסיק בגלל התחרות שהיא תהליך מאוד אינטנסיבי. יום המיונים הראשון היה כללי מאוד, המארגנים בעיקר רצו להבין מי זו כל אחת ולראות את המראה הכללי. כעבור חודש קיבלתי הודעה שהתקבלתי, קפצתי בבית מרוב התרגשות, הבנתי שמה שייחלתי לו מתחיל לקרות. ככה עברתי כמה ימי מיונים, חלקם ארוכים ואינטנסיביים, עד שצמצמו אותנו מתוך אלפי בנות ל-16 בלבד. תהליך המיון כלל הרבה צילומים, חלקם מאתגרים בתנאי מזג אוויר קשים. אני מאוד חזקה ומחושלת אז בזמן הצילומים הבנתי שאין לי מה להתלונן גם אם זה קשה לפעמים".
האמנת שתעברי את כל השלבים בתחרות?
"היה שלב שהייתי בטוחה שאני לא עוברת וכשהודיעו לי שעברתי אותו הייתי ממש שמחה. חוץ מהשלב הזה בגדול, כן האמנתי בעצמי מאוד. אני חושבת שאמונה יוצרת מציאות ושביטחון עצמי זה דבר חשוב. אם אתה מאמין בעצמך אתה יכול להגיע רחוק גם אם אנשים אחרים לא מאמנים בך. שיא ההתרגשות היתה כשהתקשרו להודיע לי שעברתי את השלב האחרון. לאורך כל השלבים לא סיפרתי לאף אחד על התהליך. אף אחד לא ידע למעט אמא שלי, גם לא אבא שלי. שמרתי על סודיות כי אני מאמינה שבדברים שסמויים מן העין יש הרבה יותר ברכה והצלחה. בסופו של דבר אם לא הייתי מתקבלת זה היה מאוד מבאס שכולם ידעו שניסיתי ולא התקבלתי. זה נתן לי שקט בכל התהליך שלא סיפרתי. לא הייתי לחוצה והרגשתי שאני לא חייבת לסביר לאף אחד כלום. כשהתקבלתי מיד התקשרתי לחברות ולכולם וסיפרתי".
איך המשפחה שלך קיבלה את ההשתתפות שלך בתחרות?
"אמא שלי ליוותה אותי לאורך כל הדרך והיא מאוד התלהבה כשהתקבלתי. אנשים אחרים מסביבי לא הבינו מאיפה הנחתתי להם את זה. בהתחלה הם לא האמינו לי עד ששלחתי הוכחות. אמא שלי חלמה שהיא שם איתי ביחד מאז שאני ילדה, היא מאוד רצתה את זה בשבילי".
ואיך שאר המשפחה מקבלת את הרעיון?
"מבחינה דתית אנחנו בית ליברלי ואמא שלי הולכת עם מכנסיים אבל השבת והכשרות מאוד חשובים לנו. מבחינת אבא שלי, מלכת היופי זה לא הדבר שהוא הכי רצה שיקרה לי בחיים. הוא לא כל כך התלהב מזה אבל בסופו של דבר הוא הבין שאני הולכת אחרי הלב שלי. היום הוא קצת יותר תומך כי הוא יודע שזה מה שאני רוצה לעשות ומתחיל לקבל את זה. האמת, גם אם ההורים שלי היו אומרים לי לא ללכת לתחרות הייתי עושה את זה. אני בת 20 ואני אדון לעצמי. המשפחה שלי מכירה אותי ויודעת שאני הולכת אחרי מה שאני רוצה. אני כן שומרת על כשרות ושבת ומבחינת צניעות ברור שאני לא אלך עם חצאית מיני ברחוב אבל אין לי בעיה להצטלם עם בגד ים".
איך האווירה בין הבנות בתחרות?
"זו תחרות וכל אחת באמת רוצה לנצח אבל יש אווירה כיפית. לא כולן מסתדרות עם כולן אבל עדיין יש חברויות מאוד חזקות. הבנות שאני פחות מסתדרת איתן זה לא ברמה של ריבים, כל אחת מתחברת לחברות אחרות. בסופו של דבר זו תחרות ויש אווירה תחרותית. אי יאפשר להגיד שהכל מושלם ונוצץ".
מה השאיפות שלך לאחרי שתסתיים התחרות?
"קודם כל אני בתחרות אז ברור שאני רוצה לנצח אין פה ספק בכלל. אחר כך אני רוצה לעבוד בעולם הדוגמנות. אני לא מסתמכת רק על יופי חיצוני, אני לא רואה את החיים שלי רק כדוגמנית. אני חושבת שלימודים זה דבר מאוד חשוב, מבחינתי כמה שיותר ללמוד ולפתח את האני הפנימי שלי. אני רוצה כבר בשנה הקרובה ללמוד לתואר, אני כרגע חושבת על הנדסת תעשייה וניהול, גם מדעי המדינה מעניין אותי מאוד. אני שואפת להיות שגרירה של ישראל ואני מקווה שאחרי התואר הראשון אוכל לנסות להתקבל לעבודה בשגרירות. אני לא רוצה להיות רק דוגמנית כל החיים, אני רוצה לשלב בין השניים. אני מאוד מאמינה במי שאני גם מעבר למראה אז למה לא להשתמש בזה?".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר