נזילה ברחוב, פיצוץ צינור. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
נזילה ברחוב, פיצוץ צינור. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שוב זה קורה: רכבי ניקוי של העירייה מבזבזים מים והתושבים משלמים

שערורייה: רכבי הניקוי של העירייה מתחברים לברזי המים ברחובות, והתושבים נאלצים לשלם על כך בחשבון החודשי. ויש גם בקשה לתביעה ייצוגית

פורסם בתאריך: 18.12.17 08:31

באוגוסט האחרון פרסמנו כאן על בקשה לתביעה ייצוגית נגד תאגיד המים "מי רעננה" שהגיש תושב העיר עו"ד אלמוג חכמון. חכמון, הגיש את התביעה לאחר שהבחין ברכבי ניקוי מטעם עיריית רעננה שהתחברו לברז הכיבוי ברחוב בו הוא מתגורר ושם לב שבזמן שהדבר קורה שעון המים בביתו מראה שמתבצע שימוש במים מתוך ביתו.  לאחר שיחה עם חבר הבין חכמון כי הדבר קורה גם במקומות אחרים בעיר ושלפחות במקרה אחד פיצו "מי רעננה" לקוח שפנה אליהם בגין גביית יתר בעקבות מקרה דומה. מתוך כך הגיש חכמון בקשה לתביעה ייצוגית נגד התאגיד על סך כשני מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בלוד.

מסתבר שהתופעה בגינה הגיש חכמון את התביעה הייצוגית לא נפסקה כאשר אתמול (א') הבחין תושב העיר, חיים מזרחי, שקיימת חריגה בתשלום חשבון המים שלו. מזרחי מספר שבחודש האחרון הוא הבחין ברכבי ניקוי של העירייה שמתחברים לברז כיבוי האש ברחוב בו הוא גר. הוא פנה למוקד העירוני ושם הובטח לו כי הנושא בטיפול וכי הדבר לא יקרה יותר. למרות הבטחת המוקד מזרחי טוען כי רכבי הניקוי המשיכו להתחבר לברז כיבוי האש ושזו הסיבה לחריגה בתשלום חשבון המים.

"בדרך כלל השימוש שלי הוא 25/26 קוב", אומר מזרחי, "בחודש האחרון ראיתי את רכב הניקוי של העירייה ממלא את המיכל שלו בברז הרחוב. התקשרתי למוקד מספר פעמים ואמרתי להם שנראה לי שהם לוקחים מים מאיתנו ושם אמרו שזה יטופל ולא יחזור על עצמו. אתמול במקרה התקשרתי לתאגיד המים לבדוק את הסכום שעלי לשלם ואמרו לי שישנה חריגה בשימוש המים שלי  ושנראה שיש שימוש של פי 2 מהחודש הקודם. אני לא מתכוון לשלם את זה".

 

בתגובה לדבריו של מזרחי אמר היום עו"ד חכמון: "מצער לראות שתאגיד מי רעננה  לא חדל מגביה עודפת מהתושבים עבור מים שהתושבים לא צורכים בפועל, בפרט שמתנהל הליך משפטי בבית משפט בנושא זה".

עו״ד אלמוג חכמון

עו״ד אלמוג חכמון

מעיריית רעננה נמסר: "אגף חזות העיר בעירייה, בתיאום עם תאגיד 'מי רעננה' הגדיר במפורש לקבלני הניקיון  מאילו ברזי כיבוי ציבוריים הם יכולים למלא מים לצורך ניקיון הרחובות. הקבלנים משלמים עבור מים אלו. תלונת התושב הגיעה לידינו ואנו בודקים ביסודיות את פרטי המקרה. באם יוכח כי הקבלן מילא מים מברז כיבוי הממוקם בשטח פרטי, יזוכו תושבי הבניין בהתאם".

מתאגיד המים "מי רעננה" טרם התקבלה תגובה. לכשתתקבל נעדכן כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר