סילבסטר צילום אלכס ליבק
סילבסטר צילום אלכס ליבק

"ה-1 לינואר לא אמור להיות יום חופש מכיוון שזה לא יום חג עבור היהודים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע והפעם: האם ה-1 בינואר צריך להיות יום חופש?

פורסם בתאריך: 30.12.17 18:24

 

גלית צימרמן  וינשטוק:

הפרלמנט- גלית צימרמן וינשטוק

"ימי החופש הקבועים בישראל קשורים לחגים דתיים ומועדים לאומיים (יום עצמאות). הסילבסטר אינו חג דתי וגם לא לאומי. מציינים אותו חלק מהאוכלוסיה כמו צעירים (+צעירים ברוחם) ויוצאי ברית המועצות לכן איני רואה הצדקה קבוע את היום כיום חופשה. אני חושבת שאפשר להוסיף אותו לרשימת ימי הבחירה במוסדות הממשלתיים. אבל אין הצדקה לחופשה כללית ביום זה".

 

גיל איצקוביץ:

גיל איצקוביץ'. צילום סטודיו יהודית הופמן

צילום סטודיו יהודית הופמן

"ה -1 לינואר לא אמור להיות יום חופש מכיוון שזה לא יום חג עבורנו, כל אחד רשאי לקחת יום חופש כרצונו , סילבסטר זהו חג על שמו של האפיפיור סילבסטר הראשון".

.

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"רבים חוגגים את ערב הסלבסטר ויוצאים לבלות עד שעות מאוחרות, לדעתי מי שמעוניין תמיד יכול לקחת לעצמו יום חופש באופן עצמאי.  חופשה מוגדרת תהפוך לעוד בעיה. המערכת מנסה להתמודד בצמצום הפערים כדי ליצור חפיפה בין ימי החופש של בתי הספר לימי החופש הנהוגים במשק. גם במצב הקיים לא מצליחים להתמודד עם ריבוי החופשים, להוסיף עוד יום נראה מכביד ומיותר".

 

קארי פכטר:
קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"הסילבסטר הוא אינו חג יהודי, רבים בעולם חוגגים את סופה של השנה וכניסה לשנה חדשה. מאידך יהודים רבים יוצאים לבלות בחג .
לדעתי אפשר לקבוע יום זה כיום מנוחה בו יכולו הורים וילדים להנות יחד מבילוי וחופשה משפחתית. נכון, הורים רבים מתנגדים להוספת חופשה מאחר והם צריכים למצוא לילדיהם שמירה, אבל אם נניח המעבידים היו מאשרים יום זה כיום מנוחה או יום בחירה הדבר היה מתקבל ללא התנגדות. קביעה שזו יום חופש תביא אומנם להוצאה על המשק אבל תעניק פתרון להורים ולכלל המשק. מנוחה זוהי זכות לכל אדם, ואם ינתן יום נוסף הרי רבים יקבלו זאת ברצון. כמובן ראוי לאפשר תחבורה ציבורית ולהפעיל את מוסדות הבריאות וכו, , מי שיגיע לעובדה יתוגמל בתוספת מחיר, או יוכל לקחת יום חופש בהזדמנות הנוחה לו. אפשר להוריד יום מחופשת הקיץ ולקבוע שיום 1 בינואר יכול להיות יום מנוחה לעובדים יהיו התנגדויות ואיםן ספק שזה שנוי במחלוקת , לכן טוב היתה עושה ממשלת ישראל אם היתה מקיימת משאל עם כמו מדינות מפותחות אחרות. החלטת רוב העם תחייב את כולם זוהי מהותה של דמוקרטיה".

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"חגיגות הסילבסטר וראשית השנה האזרחית החדשה כבר מזמן אינם נחלתם של הנוצרים בלבד. בשנת 2012 הוחלט כי ה-1 בינואר המצוין כיום הראשן לתחילת השנה האזרחית נחשב ליום בחירה רשמי, במדינת ישראל. עובדים רשאים על פי חוק שלא להתייצב לעבודה. כאמור יש תיקון לחוק ולפיו הוגדר ראש השנה האזרחי כיום בחירה. המשמעות היא שעובדים רשאים להיעדר מעבודתם בשני ימים ספציפיים שיבחרו במהלך שנה מבלי שהמעסיק יוכל להתנגד ליציאתם לחופשה, בתנאי שלפחות אחד משני הימים יהיה באחד מהמועדים המפורטים. אני לא מוצאת הגיון להגדיר את ה- 01.01 כיום חופש היות ולא מדובר בחג יהודי. בהחלט מספק לדעת שיש את האפשרות להגדיר את היום הזה כיום בחירה במדינת ישראל"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר