רונית וינטראוב
רונית וינטראוב

היוזמה של מרצ: חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת

סיעת מרצ ובראשה, רונית וינטראוב, שככל הנראה תתמודד על ראשות העיר, שלחה מכתב לחברי המועצה בבקשה לתמוך בחוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת

פורסם בתאריך: 26.12.17 12:42

סיעת מרצ ברעננה ובראשה סגנית ראש העירייה, רונית וינטראוב, העבירה בשעה האחרונה פניה לכל חברי המועצה בה ביקשו את תמיכתם בשמירה על אופי השבת ברעננה כפלורליסטי ומכיל לכל התושבים. הפנייה נשלחה בעקבות חוק המרכולים שמקדם שר הפנים וחברי סיעת מרצ עובדים בימים אלו על גיבוש רוב במועצה ומציאת דרך למנוע את יישומו של החוק.

במכתב שנשלח לחברי המועצה נכתב: "אנחנו מודאגים מאוד מהשלכות החוק על המצב בעירנו. אנו חושבים שחשוב שברעננה יתקיים מצב שבו אופי השבת יקבע על פי התושבים וברוח של פלורליזם. מי שבוחר לבלות בבית הכנסת יוכל לעשות זאת וגם מי שבוחר לבלות במסעדה, בית קפה, בקולנוע או באירוע תרבותי. מי שזה הזמן שלו לעשות את הקניות יוכל לעשות זאת בלי לפגוע במנוחת השבת של התושבים האחרים. עם זאת חשוב לנו שלא ייוצר מצב חוקי שימנע זאת מאיתנו. אנו מבקשים את תמיכתך בשמירה על אופי השבת כפלורליסטי ומכיל ובמידת הצורך לעגן את החשיבה המכילה בחוק עזר עירוני".

 

 

 

 

וינטראוב, שככל הנראה תתמודד לראשות העירייה בבחירות 2018 אמרה היום לצומת השרון: "יותר מעשור שמרצ רעננה פעלה בהצלחה על מנת  לייצר מצב של שבת בה יש מקומות מסחר, בילוי ופנאי עירוניים פתוחים ואף נאבקה במהלך השנים לשמרם. השבת הזו ברעננה היא המפתח ליחסים טובים בקרב אוכלוסיית העיר, על בסיס חיה ותן לחיות. אין  לנו כוונה לאפשר מצב  בלתי נסבל  בו הזכות שלנו לנהל את מערך החיים שלנו בחופשיות על ידי אינטרסים שלא קשורים לרעננה , מקווים שנזכה לתמיכת חברינו במועצת העיר. אני מצפה גם שחברי המועצה הדתיים יפגינו כבוד למרקם החיים שנוצר ברעננה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שני

    באופן אישי מעדיפה את רעננה שקטה בשבת. בלי בלאגן, בלי חנויות פתוחות , בלי סופרים ומרכזי קניות פתוחים , בלי רעש ופקקי תנועה שיהיו כשהכל יהיה פתוח. בואו נודה שיש משהו מאוד נעים ביום המיוחד והשקט הזה ואפשר להנות מזה גם בלי להיות דתי. נלחמו לפתוח בארים באיזור התעשיה בימי שישי ומאז אני מגיע בראשון לעבודה וצריכה להזהר שלא לדרוך בכמויות הקיא שנותרו או בשאריות השתן. צריך לחשוב טוב כשמחליטים על מהלכים כאלה משום שהדרך חזרה קשה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר