לירן בר יואב . צילום פרטי
לירן בר יואב . צילום פרטי

לרכב בהנאה: תכירו את קבוצת הפייסבוק שתדאג לרוכבי האופניים בעיר

לאחר שהבין שאין קהילת רוכבי אופניים בעיר, פתח לירן בר יואב קבוצת פייסבוק בה רוכבים רעננים משתפים במסלולי אופניים בעיר ומחוצה לה ומתכוננים למפגש ראשון

פורסם בתאריך: 5.1.18 14:48

הכול התחיל כשתושב העיר, לירן בר יואב (41) התחיל לעבוד בתל אביב. הוא לא רצה לעמוד בפקקים והחליט לנסוע כל יום את הדרך לעבודה על אופניים. בר יואב, נשוי ואב לשני ילדים, הוא איש הייטק שרכיבה על אופניים היא רק תחביב עבורו, החליט לקחת את התחביב צעד אחד קדימה ולהקים קבוצת פייסבוק בשם "קהילת אופניים ברעננה". את הקבוצה הקים בר יואב לאחר שהבין שיש צורך לקבוצה שתעודד סלילה של שבילי אופניים, וחיבור בין רוכבי העיר.

מי הם חברי הקבוצה?

"הקבוצה היא לתושבי רעננה אשר רוצים לקדם ולשפר את תרבות האופניים בעיר ולצור עיר ידידותית, בטוחה וירוקה לרוכבי אופניים. הקבוצה מונה כיום כ-50 אוהבי רכיבה והיא מכילה מידע על אירועי אופניים, מסלולי אופניים בתוך העיר ומחוץ לה לכל סוגי הרכיבה, אם זה רכיבת יומיות, משפחות, שטח, כביש ועוד. כמו כן, פעם בחודש תעשה הקבוצה אירוע שמטרתו לעלות את המודעות לרוכבים בעיר".

איך החלטת לפתוח את הקבוצה?

"אופניים זה התחביב וכלי התחבורה שלי. אני הקמתי סטארט אפ ובמסגרתו הייתי צריך להגיע הרבה לתל אביב והחלטתי שאני עושה את זה על אופניים. אז התחלתי להכיר עוד רוכבים שעושים את אותו המסלול, הגענו בסוף לשישה חברה. מתוך הרכיבה הזאת שמתי לב שאין תשתיות של מסלולי אופניים ברעננה ומתוך כך החלטתי לקחת את הכוח של הקהילה ולנסות ליצור קבוצה של רוכבים כדי שיחד נעלה את המודעות ונעבוד עם העירייה לקידום הנושא. אני פועל כרגע יחד עם מחלקת קיימות בעירייה שאני מצטרף אליהם לוועדה שנועדה לקידום הנושא. היו לנו עד היום שתי ישיבות בהם דיברנו על דרכים שונות לפתח את הנושא שחלק מזה זה לעודד ולהגביר מודעות לרכיבה על אופניים ולצרכים של הרוכבים. אני חושב שבעולם כמו שלנו, כשרוצים לקדם משהו, צריך קודם כל להעלות את המודעות וגם הקהילה צריכה לתרום את שלה ולהגיד הנה אנחנו קיימים, אני לא חושב שיצירת שינוי צריכה להיות תמיד במלחמה".

אז מה בעצם המטרה שלכם?

"אנחנו רוצים תשתיות לאופניים שזה לא רק שבילי אופניים. לצורך העניין יש בתי ספר בעיר שכשמגיעים אליהם כל בוקר מלא ילדים על אופניים, חלקם חשמליים וחלקם לא, אין להם איפה לשים את האופניים. אז מה הם עושים? קושרים את זה ברחוב. העירייה יכולה לעשות מה שהיא עושה היום וזה לעצום עיניים. אבל זאת בעיה כי הם חוסמים את המדרכות וזה מפריע לאנשים. העירייה למשל יכולה לעשות מתקן לאופניים, זה מאוד פשוט. זו רק דוגמא אחת ויש עוד הרבה דברים שאנחנו רוצים לקדם. בנוסף מבחינתו זה חשוב ליצור אירועים של אנשים שרוכבים יחד וככה להגביר את המודעות וגם להנות".

 

לירן בר יואב . צילום פרטי

לירן בר יואב . צילום פרטי

בר יואב מספר שלפני מספר שבועות הוא ערך ניסוי בו רכב מהאוניברסיטה הפתוחה בצד המזרחי של העיר, אל הפארק בצד המערבי כמעט בלי לעלות על כבישים. "שרטטתי את הנתיב שרכבתי בו עם GPS והעליתי קובץ לקבוצה. ככה בן אדם שרוצה לחצות את רעננה עם אופניים יודע איפה יש נתיבים שקטים שבהם אתה כמעט לא נוסע על כבישים אלא ברחובות שקטים ומעברי צדדים.  המטרה שלי כרגע היא לפעול כקבוצה גם בלי קשר להתקדמות השבילים שמתכננת העירייה על מנת להראות לרוכבים שיש דרכים להמשיך לרכב ולעזור להנגיש אותן".

מה עם תוכנית הנת"צ שעתידה לכלול שבילי אופניים בעיר?

"התכנית הזאת יכולה להיות אחלה, אבל קודם כל זה לא קורה עכשיו וזה לא יכסה את כל העיר. אני גם לא בטוח, ואני אומר את זה בזהירות, אני לא בטוח שזה מתאים לרוכבי האופניים בצורה המיטבית. הניסיון שלי בתור רוכב בשבילי האופניים ברעננה זה שאף אחד לא באמת חשב על רוכבי האופניים ועל הצרכים שלהם. כשהייתי רוכב על אופניים לעבודה, כל עוד הייתי רוכב ברעננה המצב היה שאני מה שנקרא חושש לחיי, ברגע שהייתי מגיע להרצליה המצב היה משתפר דרמטית. למה בהרצליה המצב כל כך טוב וברעננה פחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי לירן, ל הכבוד על הפעילות מול עיריית רעננה בנושא קידום רכיבת אופניים בעיר. צור קשר ואצטרף אליך לפעילות זו.

  2. שייסה

    לירן כל הכבוד על הגברת החשיבות והעשייה שלך לטובת רוכבי האופניים.
    זה חשוב לכולנו !!!
    מאחל לך בהצלחה ואשמח להצטרף לארגון ולתרום להצלחתו.
    שלחתי לך פייס עם הפרטים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר