מחנה אושוויץ. צילום janek skarzynski
מחנה אושוויץ. צילום janek skarzynski

"ישראל צריכה לנהוג בצעדים משמעותיים וקיצוניים בעקבות החוק הפולני"

הפרלמנט הרענני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך צריכה ישראל לנהוג בעקבות החוק הפולני?

פורסם בתאריך: 10.2.18 19:11

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"כשמדובר בנושא השואה עמדתי היא תמיד נחרצת. האופן בו החוק הפולני ניתן והתזמון האומלל רק מוכיח ומחדד את חוסר ההבנה של הפולנים למאורעות השואה ולאחריות שיש להם למה שהתרחש.לא ציפיתי שהפולנים יעבירו חוק הלוקח אחריות על חלקם במאורעות השואה אך חוק המתנער מאחריות הוא צעד אחד רחוק מידי. ישראל צריכה לנהוג בצעדים משמעותיים וקיצוניים בעקבות החוק הפולני. המשמעות היא צינון היחסים וסנקציות חמורות. בחקיקת חוק אקטיבי יש חשש שזה יגרור מדינות נוספות שיבקשו להתנער מאחריות ולהכחיש את שהיה. לדעתי רק קו קיצוני יבהיר את עמדת ישראל והוא הכרחי ונדרש, אני לא מוצאת שום נימוק המצדיק עמדה אחרת ביחס לחוק זה".

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

. צילום: עזרא לוי

"לדעתי הסנאט בפולין קיבל החלטה שגוייה מכמה טעמים. ראשית אי אפשר שנבחרי ציבור יינצלו כוחם הפוליטי וייקבעו קביעות מרחיקות לכת למרות שעברו שנים רבות. ההערכה היא שבגלל שעברו שנים רבות נבחרי הציבור ניצלו את מעמדם בעיני תושביהם וזה דבר פסול. מדובר בהחלטה אומללה ומצערת כל בין אנוש החפץ ברוח החיים. מביש לראות עד כמה יכולים בני אדם לרדת ולשכוח זוועות שלא יימחקו לעולמי עולמים. אני כואבת את ההחלטה ורואה צביעות וחוסר כבוד לזכר הרצחים ומצפה שישראל כמו מדינות אחרות ילחמו לביטול ההחלטה. האו"ם כמו כל העולם צריך לגנות את החלטת הסנאט בפולין. הרג ורצח של מיליונים אינו דבר שיש לעבור עליו לסדר. פולין צריכה לשמור על זכרון השואה ועליה לזכור תמיד שהיא כמדינה נתנה יד להרג ורצח יהודים. התיקון לחוק אוסר לייחס לעם הפולני אחריות או שותפות באחריות לפשעי הנאצים. התיקון קובע כי אסור להקטין את אחריותם של "המבצעים האמיתיים" של פשעים אלה. העונש על מעשי אלו הוא קנס או מאסר של עד שלוש שנים".  .

.

 

חננאל שלומי:

הפרלמנט- חננאל שלומי

"החוק הפולני החדש, חל על אדמת פולין והוא אוסר על האשמת העם הפולני ברצח השיטתי והזוועתי של היהודים  בשואה וסביר להניח שיאושרר על ידי מוסדות הסנאט והנשיא הפולני. נכון עובדתית, לציין שהיו גם מעט פולנים שסייעו ליהודים להינצל מזוועות שהתרחשו על אדמת פולין תחת ניהול הרייך הגרמני. ההיסטוריה חוזרת יחד עם האנטישמיות. כיום, יש לנו מדינה וממשלה חזקה. ממשלת ישראל צריכה לחוקק חוק נגדי ולהזכיר בכל עת את העובדות. אסור שחקיקה בית המחוקקים הפולני תאפשר לקבל אמת עובדתית כי ממשלת פולין דאז לא התנגדה בכל אופן להקמת המחנות בשטחה. לא התנגדה לקיומם של צבא גרמניה ואף לא התנגדה לרצח עם המוני על אדמתה. זו שעתה של אומה להתנגד לחוק מיותר פולני ולא לעמוד מנגד. אין לי ספק שאף מדינה אחרת לא היתה מקבלת יוזמות כאילו מיותרות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר