חיילים בגבול הצפון השבוע צילום גיל אליהו
חיילים בגבול הצפון השבוע צילום גיל אליהו

"יש סיכוי גבוה למלחמה עם סוריה ואיראן"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הנוכחות האיראנית בסוריה תגרום למלחמה?

פורסם בתאריך: 17.2.18 18:16

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

הפרלמנט- שני דימאנט

"לא ישראל ולא סוריה מעוניינות במלחמה. ישראל היא הגבול היחידי של סוריה ששומר על שקט לאורך שנים וכפי שמדינת ישראל הבהירה, כל ניסיון של האירנים להתיישב בסוריה ולהקים מפעלים לייצור טילים, זה קו אדום. בין ישראל לאיראן כבר קיימת מלחמה על אש נמוכה ואי אפשר להכחיש אותה. איראן נשענת על רוסיה כאשר להערכתי גם רוסיה לא מעוניינת בעימות. העולם מבין שלישראל יש את הזכות להגן על אדמתה ועל אזרחיה מכל המשתמע. ישראל החליטה למנוע בכוח חצייה של הקווים האדומים עליהם החליטה. היא תקפה כשגילתה מפעל לדיוק רקטות וטילים, היא תקפה כשגילתה בסיס המיועד לאכלס מיליציה שיעית סמוך לדמשק והיא עומדת איתנה על המשמר וגבולותיה. אז נכון- הופל לנו מטוס F-16 -וואלה לא סוף העולם. החשוב הוא שהטייסים מחלימים. מה שחשוב יותר הוא להזכיר לאסד שלישראל אין שום בעיה לשלול ממנו את ההגנה האוירית ואם למישהו היה סוג של ספק – אז כן – גם בשבת".

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"איראן מנסה לשים רגליה בסוריה מכמה סיבות. ראשית הקרבה לישראל מאפשרת לה לפעול בטחונית על מדינה " חברה" שלה כדי ללמוד ולהכיר את הזירה עם ישראל. חשוב לזכור כי המשטר באיראן סייע למשטר הסורי באמצעות חיזבאללה בין בריתו והוא מצפה שאסד יקבל את הנוכחות שלו בצורה חלקה. יש אפשרות למלחמה גם בגלל שהמשטר באיראן רוצה להרחיק את נושא הגרעין מהשולחן. החמרת המצב הבטחוני בגזרת הצפון תאפשר לאיראנים לקבל שקט בעניין הגרעין, למעשה איראן מנסה לכפות על ישראל קבלת שקט בעניין הגרעין תמורת שקט בגזרה הסורית. להערכתי יש סיכוי גבוה למלחמה עם סוריה ואיראן, אלא אם הרוסים יבינו שזה לא משרת אותם או המשטר בטהרן יבין שחבל לבזבז אנרגיה ולוחמים במלחמה מול ישראל. המשטר באיראן בשלב זה אינו חושש ממלחמה בסוריה או באיבוד חייליו, המשטר הסורי איבד המון נקודות וישראל תוקפת כמעט מדי יום את מתקניו וזו הזדמנות בעבורו להשתתף בלוחמה עם איראן מול ישראל. כמובן שיש שיקולים רבים בוודאי כאשר מדובר במשטר הסורי שאינו רוצה לאבד את כוחו, אבל אם הוא יבין שאין לו ברירה כמו למשטר האיראני תהיה מלחמה .
לסיכום הסבירות לפריצת מלחמה להערכתי הינו בסבירות 70% ".

מארי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"אנו, כבני אדם, נוטים לחשוב כי קיים "שקט" בגבול הסורי כל כך הרבה שנים, אך אנו חושבים זאת מנקודת העמדה שלנו, ולא תמיד נוכחים באינטרסים שיש לצד השני. נוח לנו מאוד שהמצב הקיים יישמר, אבל כנראה שמצב זה איננו נוח למעצמות העל. עליהם לייצר מלחמות כדי לייצר עוד נשק לעוד מלחמות. אנו רואים רק את קצה קצהו של הקרחון. חייבים להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולהבין שהיום השינוי הוא הקבוע החדש. האיזור שלנו משתנה כל הזמן, וכדי להבין שאנחנו לא מבינים כלום אני מצטטת את בן כספית שסיכם את השבת כך: " טיל רוסי שירה חייל סורי בגיבוי לוחם איראני, הפיל מטוס אמריקאי, שהטיס אותו טייס ישראלי שניצל ברמב"ם ע"י רופא ערבי-ישראלי".זה בעיניי מסכם את כל הסיטואציה המאוד מורכבת באיזורינו"/ חייבים לדאוג להשכין שלום או אפילו הרגעה מסויימת על מנת שהצפון לא יתלקח ויוביל אותנו למלחמה חסרת תכלית". (מרי פארי הלן, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר