חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת, סימה פרי, איתן גליק ושניר שוקר
חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת, סימה פרי, איתן גליק ושניר שוקר

מזהים אותם? פרויקט מיוחד לפורים

חבר המועצה שהתחפש פעמיים לבת, העורך דין שרצה להיות קוסם וחברת המועצה שחיכתה בכל חג לתחפושת שתתפור לה אימה. תושבים בוחרים את התחפושת שאהבו

פורסם בתאריך: 28.2.18 10:35

חיים ברוידא, חבר מועצת עיריית רעננה:

חיים ברוידא

"הייתי בן זכר שלישי שנולד להורי. הכמיהה של אמי לבת הביאה אותה לחפש אותי פעמיים בפורים לילדה. מדי שנה בחג הפורים נסענו למשרד עורכי הדין של דודי בתל אביב. במרפסת המשרד הייתה נקודת תצפית על העדלאידע הגדולה שחצתה את רחוב אלנבי, וכל שנה הצטופפנו על המרפסת עשרות קרובי משפחה. הוריי שלחו אותי מחופש לילדה להתדפק על דלת המשרד. סבתי היא שפתחה את הדלת ומיהרה להתנצל בפני: 'ילדה. אין כבר מקום במרפסת'. לא עזרו התחינות שלי להסביר לה שזה אני, עד שנאלצתי להסיר את הפאה הנוכרית וזכיתי לחיבוק ולכניסה מלכותית. לימים, גם שלושת ילדיי זכו לתחפושות מושקעות פרי עמל משותף עם רעייתי דוריס. פעמיים התחפושות שלהם זיכו אותם במקום הראשון בתחרות התחפושות בבית הספר".

שניר שוקר, שחקן הפועל רעננה בכדורגל:

שניר שוקר ואשתו מאיה

"אני ורעייתי מאיה רצינו להתחפש ביחד, אבל לא מצאנו משהו מתאים. ברגע האחרון החלטנו להיות יצירתיים, הדפסנו סמלים של באטמן והכנו בעצמנו חגורות. עלינו על מדים שחורים ויצאנו למסיבה".

סימה פרי, סגנית וממלאת מקום ראש עיריית רעננה:

סימה פרי

 

"פורים הוא אחד החגים האהובים עליי מאז ילדותי. חג שבו אפשר להיות מישהו אחר ליום אחד. לאורך השנים, וגם היום, אני נהנית להתחפש במסיבות פורים וליהנות מאווירת השמחה המאפיינת את החג. בילדותי אמי נהגה לתפור לי ולאחיי את התחפושות. בחירת התחפושת, רכישת הבדים ומלאכת התפירה היה חלק בלתי נפרד מההכנות לחג, כמו גם אפיית אוזני המן עם מילויים שונים, והכנת משלוחי מנות לבני משפחה וחברים, מסורת שאני ממשיכה עד היום יחד עם בנותיי. בתמונה אני תלמידת כתה ג' מחופשת ליפנית. את התחפושת אמי תפרה והתמונה צולמה בשנת 1972 בחצר בית הספר היסודי 'אורה' ברמת גן, שבו למדתי".

רחלי בן ארי סקעת, חברת מועצת עיריית רעננה:

רחלי בן ארי סקעת

"השנה הזו הינה מיוחדת ביותר עבורי, אפשר לומר שהפעם שמחת חודש אדר מהולה בעצב שקיים עמוק בפנים. בשנה זו משפחתנו תערוך את משתה פורים כשחסרונו של אבי היקר ז"ל יורגש במיוחד. זו תהיה הפעם הראשונה בה הוא ייעדר משולחן החג, לאחר שבחודש מאי האחרון נפרדנו ממנו למנוחת עולמים. ילדותי בפורים הייתה מיוחדת תמיד ולאורך השנים תחפושת מלכת אסתר הייתה, כבכל הבנות, האהובה עליי ביותר, כנראה שגם בשל אישיותה – כמי שנישאה למלך אחשוורוש וביטלה גזרה של השמדת עם ישראל. אסתר המלכה מתוארת כיפה בפנימיותה ובחיצוניותה. כושר מנהיגותה הינו דוגמה וסמל לכל אישה ובוודאי שגם עבורי, כמי שמנהיגות ועוצמה נשית הינם השראה ודרך. פורים בעיניי הוא מבין החשובים עבור עם ישראל, המגיע לפני חג החרות. פורים למעשה שיחרר את עם ישראל מהשמדה המונית – זהו חג בו כולנו שווים. הזיכרונות מהחג המופלא הזה נהדרים ואני זוכרת כיצד היו אמהות תופרות תחפושות לילדיהם, כולן באמצעים הדלים הצליחו לגרום לכולנו, כילדים, להרגיש שווים לשני ימי חג".

עו"ד איתן גליק מרעננה:

איתן גליק

"בשנה שעברה התחפשתי לקוסם. בנערותיי ובצעירותי, אחד התחביבים שלי היה מעשי קסמים. אהבתי לבצע טריקים מעניינים, ולראות את המבטים מלאי הפליאה של האנשים. כשלמדתי בארה"ב לתואר שני, הייתי נוהג לפקוד כמה חנויות לממכר ציוד מקצועי לקוסמים. הוצאתי הרבה כסף על קסמים מיוחדים, ועד היום יש לי בבית חלק מהם (אני לא בטוח שאני זוכר איך להפעיל את רובם). קוסם טוב, למעשה הוא כמו שחקן. הוא משתמש ביכולות ורבליות, בזריזות ידיים ובכישרון לגרום לאדם הצופה בו להתמקד במה שהוא רוצה. פורים זה החג האולטימטיבי להפוך ליום אחד, לכל מה שרציתי לחלום עליו או שרצית להיות, כשהייתי צעיר".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר