תלמידות אמי"ת בדרך לשוויץ
תלמידות אמי"ת בדרך לשוויץ

"המסר לתלמידותינו: מצוינות היא דרך חיים ואתן יכולות להיות המובילות של המחר"

תלמידות מגמת פיזיקה, מתיכון אמי"ת רננים יצאו למסע ב"סרן"- המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים הממוקם על הגבול בין שוויץ לצרפת

פורסם בתאריך: 7.3.18 18:45

תלמידות מגמת פיזיקה, בשכבות יא-יב מתיכון אמי"ת רננים יצאו השבוע למסע ב"סרן"- המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים הממוקם על הגבול בין שוויץ לצרפת.

כאמור, "סרן" הוא המרכז הגדול בעולם לחקר האטום כאשר כמאה מטר מתחת לאדמה שוכנת המכונה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי האדם ושם מתרחש המחקר המתקדם ביותר בפיזיקה. מדענים מכל העולם מגיעים ל"סרן" כדי לבצע מחקרים פורצי דרך ובמהלך ביקורן, התלמידות השתתפו במרתון של שיעורים והרצאות, רובן באנגלית ,שהועברו על ידי חוקרים שעוסקים בנושאי הקצה של הפיזיקה המודרנית. מרכז המחקר "סרן" מארח כבר כמה שנים, ללא תשלום, משלחות תלמידים מרחבי העולם, במטרה להציג בפניהם את חוד החנית של המחקר הפיזיקלי העולמי, ובתקווה לעורר לפחות בחלקם את הרצון לעסוק בתחום. משלחות מישראל החלו להגיע לפני כשלוש שנים.

תלמידות מגמת הפיזיקה של אמי"ת רננים לומדות גם במגמת ביוטכנולוגיה ועושות עבודת חקר במכון ויצמן- ביוטק. הן חוקרות נושאים שעומדים בקדמת המדע הביוטכנולוגי כיום. במכון ויצמן הן בודקות תגובות לסטרס בתוך תאים.בשנים האחרונות יש עליה במספר התלמידות הלומדות במגמת פיזיקה בבית החינוך אמי"ת רננים והשנה לומדות 64 תלמידות במגמה.

 

עופרה פאר, מנהלת בית החינוך מספרת: "אנחנו באמי"ת רננים מעודדים את הבנות למצוינות בכל תחום בו הן עוסקות. הביקור במאיץ החלקיקים מהווה היבט אחד במצוינות מדעית. אנחנו מאמינים שמצוינות צריכה להיות בכל תחומי החיים -תורה, מדע, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. עידוד הבנות נובע מהאמונה שלבנות אלה יכול להיות חלק משמעותי בעיצוב עתידה של מדינת ישראל. המסר לתלמידותינו, הוא ברור-  מצוינות היא דרך חיים ואתן יכולות להיות המובילות של המדע של המחר".

משלחת הבנות ייחודית אף בשל היותן של כל השותפות בנות דתיות, אשר תלמדנה על שילוב מדע והלכה במהלך הסיור. "בעיניים של אמונה בכל יונק את המשמעות שלו מקדושה", אומרת פאר, "את המחקר המדעי של חוקי "סרן" אנחנו משלימים במבט של קדושה ותורה. אצלנו אין סתירה. התלמידות חוות את הלמידה בסרן כחלק בלתי נפרד מבניין עולם הערכים שלהן. האופק המדעי-פזיקלי שנפרש בפניהן מרחיב גם את האופק האמוני. בסוף כל יום בנות המשלחת מתכנסות ומלבנות סוגיות של תורה ומדע כחלק בלתי נפרד מהמסע הייחודי שהן עוברות".

טופז עופרי, תלמידת מגמת פיזיקה באמי"ת רננים: "כל כך הרבה זמן למדנו על המאיץ חלקיקים. לראות אותו במו עיניי זאת נקודת השיא. התוכנית שלי לעתיד היא להמשיך לעסוק במדעים ובמקצועות הריאליים ולגלות ולפתח חידושים שעדיין לא קיימים כיום"

עומר בצאלאל, תלמידה נוספת במגמה מספרת: "היציאה עם המשלחת לסרן בשוויץ היא הזדמנות נפלאה. שלנו זכינו להיחשף למיטב החוקרים בתחום ולשמוע מהם על החידושים והפיתוחים שהתגלו בסרן. הטיול היה חוויתי, לימודי ומהנה ושמחתי מאוד לקחת בו חלק בנסיעה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר