תלמידי מגמת המוזיקה במטרוו ווסט
תלמידי מגמת המוזיקה במטרוו ווסט

תלמידי מגמת המוזיקה של מטרו ווסט מציגים: מופע האופרה "מבעד למראה"

במופע שיתקיים במשכן למוזיקה ואומנויות ישתתפו 15 מלחינים מסדנת הקומפוזיציה בבית הספר, ובסך הכל 65 תלמידים, בינהם נגנים, זמרים ושחקנים 

פורסם בתאריך: 12.3.18 14:24

ביום רביעי הקרוב(14.3) בשעה 16:30 תעלה מגמת המוזיקה של תיכון מטרו ווסט את מופע האופרה "מבעד למראה". במופע ישתתפו 15 מלחינים של סדנאת הקומפוזיציה בבית הספר, ובסך הכל 65 תלמידים, בינהם נגנים, זמרים ושחקנים.

רכזת המגמה, אביטל גפן, מספרת שתהליך יצירת האופרטה נמשך כשנה, מרגע בחירת הטקסט ועד להופעות על הבמה. "האופרה הזאת זו מסורת של הרבה מאוד שנים. אנחנו מעלים יצירה מקורית של התלמידים ובעקבותינו עושים את זה בהרבה מגמות מוזיקה בארץ. את ההפקה הראשונה שלנו עשינו ב-1995 והשתתפו בו תלמידי המחזור הראשון שלמד במטרו ווסט".

כהכנה למופע תלמידי המגמה לומדים את הז'אנר האופראי במסגרת שיעורי תולדות המוזיקה בבית הספר וצופים בהופעות אופרה ישראליות לפי בחירה. כחלק מלימודי הקומפוזיציה שמתחילים כבר בכיתה י',התלמידים רוכשים כלים לכתיבה של יצירה רבת היקף, ותלמידי כיתות יא' ויב' מלחינים את האופרטה בפועל.

השנה האופרה מבוססת על הספר "מבעד למראה" של לואיס קרול, שהוא המשך להרפתקאותיה של אליס, מ"אליס בארץ הפלאות". בסיפור אליס עוברת לצד השני של המראה אל עולם הפוך, שבו הדברים מתנהלים אחרת: כדי להתקדם צריך ללכת אחורה, כדי להגיע מהר צריך להאט, והמילים משנות לחלוטין את מובנן הרגיל. כל זה מערער אצל אליס את מה שהיא יודעת ומכירה מן העולם הרגיל, וגורם לה לחשוב על דברים מחדש ולהבינם באופן שונה. תוך כדי כך היא מתבגרת ובטחונה העצמי מתחזק. המסע של אליס נעשה על לוח שחמט. בכל משבצת היא פוגשת דמויות שונות כמו מתוך שירי ילדים (טידלדי וטידלדם, המפטי-דמפטי), מתוך עולם כלי השחמט (מלכות ומלכים, פרשים) ודמויות דמיוניות. מכל דמות היא לומדת משהו, ובסופו של המסע – במשבצת האחרונה על לוח השחמט – היא הופכת למלכה-אישה.

 

 

 

 

 

ד"ר מיכאל שנהב המנהל המוזיקלי של המופע ומורה לקומפוזיציה בבית הספר: "ההזדמנות הניתנת למלחינים הצעירים לבצע את יצירתם בהרכב תזמורתי על במת אולם קונצרטים זה חלומו של כל מלחין,  ואני יכול להעיד על כך. תלמידי המגמה שלנו זוכים לפריבילגיה הזו וזה מעצים את חווית ההלחנה בכמה וכמה דרגות".

ד"ר דפנה כהן, המנהלת האומנותית של המופע והאחראית על הבימוי: "תהליך היצירה שנמשך כשנה, מרגע בחירת הטקסט (שלעתים אף הוא נכתב על ידי תלמידים) ועד להעלאת המופע, הוא בעל ערך חינוכי רב ולא פחות חשוב מהתוצר עצמו, ומפתח אצל תלמידנו – לצד השאיפה למצוינות אמנותית, ערכים של אחריות, עזרה הדדית, ונתינה למען מטרה משותפת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר