אריה פרידמן. צילום עזרא לוי
אריה פרידמן. צילום עזרא לוי

אריה פרידמן יוצא נגד מערך הכשרות החדש של ארגון צהר

ארגון צהר פרסם הודעה על יוזמת פיקוח מזון חדשה שמבקשת להפוך למערכת השגחת כשרות. פרידמן בתגובה:"הרבנות היא היחידה שיש לה אישור להעניק תעודות כשרות"

פורסם בתאריך: 15.3.18 14:47

לפני כשבוע פרסם ארגון רבני צהר את יוזמת "פיקוח המזון" המבקשת להפוך למערך כשרות אלטרנטיבי. מי שאחראי כיום על נתינת תעודות כשרות בישראל אלו הן הרבנויות שעובדות תחת הרבנות הראשית בישראל. כל הרבנויות המקומיות נמצאות במסגרת המועצות הדתיות של הרשויות המקומיות.

אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית ברעננה אומר כי הוא בספק שארגון צהר אכן יוכל להוות אלטרנטיבה לכשרות של הרבנות. "אני לא יודע אם צהר מתכננים להוות אלטרנטיבה לכשרות של הרבנות או כתוספת לכשרות של הרבנות, כמו בד"צ. אבל לפני כחודשיים פורסם פסק דין של בית המשפט העליון בו נקבע שהרבנות הראשית היא היחידה שיש לה אישור להעניק תעודות כשרות לבתי עסק בישראל. אם יש גופים אחרים שרוצים להעניק תעודות כשרות אסור להם לכתוב שזה כשר אלא רק שזה בפיקוח שלהם".

עד לפני כמה שנים מערך הכשרויות בישראל היה תחת פיקוח של המועצות  הדתיות בלבד. הממונה לשכר באוצר החליט לפני כמה שנים שהמועצות הדתיות יכולות לפטר את המשגיחים שלהם כי המדינה לא רוצה להיות ממונה עליהם. המדינה ביקשה להעסיק את המשגיחים כעובדי קבלן או שיהיו עובדים של פרטיים של בתי העסק. ברעננה הרב פרץ לא הסכים שהמשגיחים יפוטרו ועמד על זה שהם ימשיכו להיות עובדי המעוצה הדתית רעננה.

 

 

 

 

 

 

 

 

"בהרבה מהערים משגיחי הכשרות בישראל מועסקים על ידי בתי העסק עליהם הם משגיחים", אומר פרידמן, "מדובר בניגוד עניינים מובנה שבו המושגח משלם למשגיח. זה לא הגיוני שמשגיח יקבל כסף מבית העסק שעליו בא להשגיח, זה כמו שפקח ממשרד הבריאות יעבוד בבית עסק שהוא אמור להשגיח עליו. עכשיו צהר מצהירים שבתי העסק ישלמו להם והם יהיו המועסקים של המשגיחים. ברעננה, כל משגיחי מערך הכשרות הם עובדי המועצה הדתית ומקבלים את שכרם אך ורק ממנה, חובת הנאמנות של המשגיחים ברעננה היא לא לבית העסק כי אם לרב העיר, למועצה הדתית ולתושבי העיר בלבד".

פרידמן טוען שארגון צהר בעצם מנסה לשנות את פסק הדין של בית המשפט העליון. "הם רוצים להקים מערך כשרות משלהם", הוא אומר, "מכיוון שהם לא יכולים לקרוא לזה תעודת כשרות הם קוראים לזה פיקוח מזון. על פניו נראה כאילו ארגון "צהר" העתיק את דגם הכשרות של מערך הכשרות ברעננה אחד לאחד למעט נושא העלות לבתי העסק כי המחירים שהם דורשים מבתי העסק יקרים הרבה יותר ממה שהמועצה הדתית רעננה גובה. המחירים שמשלמים בבתי עסק ברעננה נמוכים בהרבה מהמחירון שפרסם ארגון צהר", הוא אומר, "כל למשל ברף התחתון שלהם יש מה שהם מגדירים כדוכן, הם גובים מהם 700 שקל, אנחנו בממוצע לכאלה דוכנים גובים 430 שקל בחודש עבור השגחה".

מארגון צהר נמסר: "אין תגובה".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר