ניר קריסטל צילום עזרא לוי
ניר קריסטל צילום עזרא לוי

ניר קריסטל: "בקצב בו סוללת העירייה, ייקח 30 שנה לסיום רשת שבילי האופניים"

קריסטל טוען כי העירייה סוללת את שבילי האופניים בעיר בקצב איטי, ולטענתו מדובר במחדל ניהול עירוני. העירייה: "טענותיו של המתלונן מופרכות והעובדות מצביעות אחרת"

פורסם בתאריך: 1.5.18 18:52

בישיבת מועצת העיר האחרונה הגיב ראש העירייה, איתן גינזבורג, לשאילתא שהגיש ניר קריסטל בעניין סלילת שבילי אופניים בעיר. לטענתו של קריסטל, בקדנציה האחרונה נסללו פחות מחמישה ק"מ של שבילי אופניים שזה רק ק"מ אחד בשנה. "מתוך תוכנית האב הקיימת מזה שמונה שנים, לסלילת 39 ק"מ של שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של העיר, העירייה הודתה בישיבת המועצה האחרונה שנסללו עד היום רק 9.2 ק"מ, מחציתם בקדנציה הנוכחית", אומר קריסטל, "אם הקצב הזה יימשך, נסיים את הבנייה בה העירייה מתהדרת רק עוד 30 שנה. ברעננה המרחקים מאוד קצרים, אפשר בעשר דקות רכיבה להגיע ממקום למקום. בעירייה סוללים את שבילי האופניים בקצב המעיד על מחדל ניהולי עירוני. מה גם שהשבילים לא מחוברים אחד לשני, וחלק גדול מהם לא מובילים לשום מקום. למשל, אחד השבילים בהם מתפארת העירייה מוביל מבית אבות משען לתחנת הדלק שליד האמפיפארק. השביל הזה לא מוביל לשום בית ספר, מתנ"ס או מקום תעסוקה. לא רוכבים עליו אפילו עשרה רוכבים ביום. במקום להשקיע במקום בו אין צורך, צריך להשקיע במרכז העיר".

קריסטל טוען כי גם הסלילה במקטע של רחוב בן-גוריון בין רחוב אוסטרובסקי לרחוב אחוזה נראית כמו קבלת החלטות שגויה. "הסלילה במקטע הזה זולה מאוד – רק 80 אלף שקלים, כי היא דורשת הסטה פשוטה של הנתיב ולא עבודת תשתיות יסודית", אומר קריסטל, "אז אם זה כל-כך זול וכל-כך קל, למה חיכו 4.5 שנים עד לבחירות כדי להזיז את הפרויקט הפשוט הזה? הסיפור מרגיש כמו בהלת כלכלת בחירות במקום ניהול אמיתי של עיר".

מעיריית רעננה נמסר: "טענותיו של המתלונן מופרכות והעובדות מצביעות אחרת: קצב סלילת שבילי האופניים בעיר הוכפל בשנים האחרונות וצפוי לגדול עוד יותר. לאחר תכנון מקצועי של מערך שבילי האופניים, שאותה הובילה הנהגת העירייה הנוכחית, נסללו עד כה למעלה מ-9 ק"מ ומעל ל-6 ק"מ נוספים מתוכננים להתבצע בשנה הקרובה. עיריית רעננה רואה בפיתוח שבילי אופניים יעד חשוב ותמשיך לרשת את העיר כולה בשבילים שיאפשרו לרוכבים רכיבה בטוחה ונוחה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר