א' צילום דובר צה"ל
א' צילום דובר צה"ל

הסיפור של א', תושב העיר, שנלחם להתקבל לשייטת

א' מרעננה עבר את כל המיונים הנדרשים כדי להגיע לשייטת 7 בחיל הים, אך בסוף נפסל על סעיף משקפיים. א' לא ויתר, ועבר ניתוח להסרת משקפיים על חשבונו כדי להיות כשיר רפואית ליחידה, והחודש הוא סיים את מסלול היחידה היוקרתי

פורסם בתאריך: 27.5.18 15:26

הסיפור של א' מרעננה הוא לא סיפור רגיל על בחור צעיר שרוצה להתגייס לחיל הים, הוא אמנם מאוד רצה להתקבל לשייטת אך הצבא פסל אותו בגלל מספר גבוה במשקפיים. ואם אתם חושבים שזה מה שעצר את הצעיר האמביציוזי, אתם כמובן טועים. "לגיבוש ליחידת הצוללות הגעתי דרך יום עיון ואז נפסלתי על בעיות רפואיות בגלל שהיה לי מספר גבוה במשקפיים. מצאתי את עצמי קצת לפני הגיוס, קלטתי שאני לא אוכל להתגייס לצוללות והבנתי שהדרך היחידה להתגייס היא לעשות ניתוח לייזר בעיניים במימון עצמי. עשיתי את הניתוח ואחר כך עברתי את כל הבדיקות הרפואיות והכול עבר בהצלחה. בימים אלו אני מסיים את המסלול ועוד רגע אני מתחיל את השירות הסדיר. מבחינת משך השירות, חתמתי קבע בבקו"ם מסיום קורס לשלוש שנים, משמע שאני אשרת ארבע שנים וחודש".

 

היו לך מקומות אחרים ללכת אליהם במקום צוללות עם סעיף המשקפיים?

"כן, אבל היה לי חשוב להתגייס ספציפית לצוללות מכמה סיבות. קודם כל הכרתי פה אנשים, גם מהבית ספר שהיו פה ביחידה. ודבר שני בצוללות זה השילוב המושלם בין להיות לוחם לבין הקטע הטכנולוגי, צוללות הן כלי מלחמה מטורף".

 

איך אתה מתמודד עם השהות הארוכה בים?

"בגלל שאנחנו בהכשרה, לא יצאנו לשבועות בים, אני הייתי ארבעה ימים בסך הכול, זאת ההפלגה הכי ארוכה שהייתה לי. בקורס מכינים אותך לזה, אז הימים שאתה מנותק, לא מרגישים לך יותר מדי שונה. זה טיפה קלסטרופובי, אתה מרגיש פתאום שאתה צריך את האור, את האוויר של בחוץ אבל יש לך את העיסוקים שלך, אז אתה לא חושב על זה יותר מדי".

 

מה ההורים שלך חשבו על כל התהליך הזה?

"בהתחלה ההורים שלי לא היו יותר מדי בעד, אמא במיוחד. כי אתה מוציא מעצמך בשביל להיות רחוק מהבית. ואז הסברתי להם שזה מה שאני רוצה לעשות, והם באו לקראתי תמכו בי, גם מבחינת הניתוח שהיה הוצאה כלכלית לא פעוטה, גם בקורס תמכו בי מאוד, שלחו חבילות, באו לבקר, יש תמיכה מהבית".

 

היה לך רגעי שבירה בקורס?

"היה לי חבר אחד שהגיע איתי מהבית ובשבוע ה-12 של הקורס הוא החליט לעזוב. הוא היה החבר הכי טוב שלי בקורס וזה היה רגע ששבר אותי, פתאום הייתי בלי הכתף התומכת הזאת. בסופו של דבר הצוות שלי בא והרים אותי מהמצב הזה ועודד אותי ויצאתי מזה".

 

יש לך איזה מסר לחבר'ה בני 18 שצריכים להתגייס?

"הרבה אנשים לא מכירים את היחידה שלי. עושים פה דברים מטורפים, שייטת 7 מאוד מחבקת, מאוד תומכת. מי שיש לו את האפשרות, גם אחרי קצת מאמץ, אני חושב שהוא צריך להתאמץ ולתת לזה צ'אנס".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר