מחסור בחניה בהרצוג-ז'בוטינסקי צילום עו"ד חיים ריטרסקי
מחסור בחניה בהרצוג-ז'בוטינסקי צילום עו"ד חיים ריטרסקי

"יש מגמה של חלוקת דו"חות שהתחזקה מאוד"

תושבי רחוב הרצוג וז'בוטינסקי, מתלוננים על מצוקת חניה עקב צביעת המדרכה באדום לבן וחוסר התחשבות הפקחים. "אני לא יכולה להזמין אלי חברים הביתה אחרי השעה שש בערב", אומרת אחת מהם

פורסם בתאריך: 28.5.18 13:02

מתלונות תושבים המתגוררים ברחובות הרצוג וז'בוטינסקי, עולה כי קיים קושי למצוא חניה, עקב הפיכת חלקים מהמדרכה בהם לאדום-לבן ואי התחשבות בתושבים מצד הפקחים בחלוקת דו"חות המגמה העולה מן התלונות היא שעד לפני כחצי שנה, פקחים באזור היו מתחשבים בתושבים ולא מחלקים קנסות. אך לדברי התושבים, המגמה השתנתה ולא קיימת הפעלת שיקול דעת כמו בעבר. כמו כן, צביעת חלקים מאבני השפה ברחובות הרצוג וז'בוטינסקי באדום לבן הוסיפה למצוקת החניה.

עו"ד תומר ריטרסקי, תושב רחוב הרצוג כחמש שנים, מתלונן על כמות הדו"חות וחוסר שיקול הדעת שהפקחים מפעילים בחלוקתם: "לפעמים אני ואשתי עושים גם שלושה-ארבעה סיבובים כדי למצוא חניה ליד הבית, עד לרמה שאנחנו מגיעים לרחוב אוסטרובסקי", הוא אומר, "אנחנו חונים לפעמים באדום לבן כי אין לנו ברירה. קיבלתי שבעה דו"חות בחצי שנה, יש לי כרגע שישה שתלויים בבית משפט, אמרתי להם או שמבטלים אותם או שאני רוצה להישפט. יש גבול לכל תעלול. את הדו"ח השביעי קיבלתי ממש לפני כמה ימים".

מה השתנה מבחינת אכיפה?

"לפני חצי שנה או שהפקחים היו שונים, או שהנוהל השתנה. הבינו שיש מצוקת חנייה נוראית, ולכן הם היו מתחשבים. היו רואים שאם זה דייר שחונה באדום לבן, שלא מסכן הולכי רגל, הם היו מתחשבים ולא היו נותנים דו"ח. עכשיו הדיירים סובלים גם מזה שאין חניה ובנוסף לזה הם גם חוטפים דו"חות כל היום ומעשירים את קופת העירייה. העירייה מתפרנסת מהמחדלים התכנוניים שלהם שזה הזוי. פניתי לכל הגורמים המעורבים בעירייה ואמרו לי שאין פתרון. מה זה אין פתרון? או שתפתרו את זה או שתפסיקו לתת דו"חות לתושבים. תוך כדי שהחלטתי לקחת את זה לבית משפט, פניתי לעירייה וביקשתי לחשוף את כל הנתונים, גם על החניונים וגם על כל התלונות בעניין שהם קיבלו, גם על ההחלטות לצבוע מדרכות באדום לבן, עד היום, יותר מ-45 יום הם לא העבירו לי את המידע".

 

יוסי כהן, דייר נוסף ברחוב הרצוג, מחזק את הטענות: "לדיירי רחוב הרצוג והאזור יש עומס חניה מאוד גדול. עד שש בערב יש את כל תושבי הסביבה ומבקרי מרכז גירון שחונים פה, ואז כשאנשים מגיעים מהעבודה הם צריכים להסתובב חצי שעה או 45 דקות כדי למצוא חניה. אין מספיק חניה בגלל האדום לבן. עד לפני כמה חודשים הפקחים היו מתחשבים, אבל זה השתנה. יש מגמה של חלוקת דו"חות שהתחזקה מאוד בחודשיים האחרונים".

"אנחנו זוג צעיר, יש לנו חיי חברה", אומרת שני אדרה, תושבת רחוב ז'בוטינסקי, "כשהתחלתי לצאת עם בעלי וחניתי ברחוב הייתי משלמת מאות שקלים על דו"חות. אנחנו לא יכולים להזמין חברים אלינו הביתה אחרי השעה שש בערב. אני לא יכולה להזמין לארוחת ערב משפחה שלי שתחנה חצי קילומטר ותלך אליי ברגל. לא עשיתי חנוכת בית כי אני לא יכולה לעשות. משעה שש בערך יש לך את שעה אחת שאפשר למצוא בה חניה, ומשעה שמונה אנשים חונים באדום לבן כי אין להם ברירה".

מעיריית רעננה טרם התקבלה תגובה.

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

מעיריית רעננה נמסר: "מתוך התחשבות בתושבים אשר מתגוררים במקום ומתמודדים עם מחסור במקומות חנייה, ועדת התנועה העירונית הסדירה את החנייה ברחובות באזור הזה לחנייה לתושבי האזור בלבד משעה 18:00 ועד למחרת בבוקר, מתוך מטרה להקל על תושבי האזור במציאת חנייה במקום. לא חל כל שינוי במדיניות מתן הדוחות של העירייה. פקחי העירייה אמונים על שמירת הסדר הציבורי בעיר והאכיפה מתבצעת כלפי כלי רכב אשר חונים בניגוד לחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר