גן ילדים. צילום אילוסטרציה מישל גבינט
גן ילדים. צילום אילוסטרציה מישל גבינט

"אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו יסתובבו בבית הספר הגדול הזה לבד"

הורים לילדי הגנים העירוניים מתלוננים כי לעומת שנים קודמות, השנה החליטה עיריית רעננה לקיים את קייטנות הגנים בבתי ספר הזרים לילדי הגן ועם צוות חיצוני שאינו מוכר לילדים. ההורים אף פתחו עצומה בנושא

פורסם בתאריך: 31.5.18 08:13

קבוצות ווטסאפ ופייסבוק של הורים ברעננה הוצפו בימים האחרונים בתלונות על כך שעיריית רעננה תקיים את קייטנות החופש הגדול של ילדי הגנים, בבתי הספר, במקום בגני הילדים כמו בשנים הקודמות.

על פי טענות ההורים, בשנים הקודמות הקייטנות התקיימו במבנה הגן עם צוות הגן המקורי של הילדים. אך השנה העירייה החליטה לקיים את הקייטנות במבני בתי ספר, הזרים לילדי הגן, ובעזרת צוות חיצוני שאינו מוכר לילדים.

ענת שיינרמן, אם לילד בן 4 וחצי שישתתף בקייטנה, סיפרה: "מה שקרה עד עכשיו זה שבקיץ הגננות היו שוכרות את המבנה מהעירייה, משלמות לה איזה סכום סמלי, עושות קייטנה בתוך המבנה של הגן, ומתנהלות עם הכספים והעניינים של הקייטנה. זה היה סידור נפלא עם אותו צוות, באותו מבנה ואותם ילדים. כששוחחתי עם גורמים ממחלקת חינוך, נאמר לי שכל הקייטנות שהיו עד היום בגנים יעברו לכמה בתי ספר ויתקיימו שם. זה אומר שצריכים לקחת ילדים בני ארבע, להכניס אותם למבנה של בית ספר שלא הותאם בשום צורה לתנאים הפיזיולוגיים שלהם, בין אם זה השירותים, המדרגות, גינת המשחק שיש בחוץ. ולשים אותם עם צוות שלא מכיר אותם בכלל".

טלי, אם שכתבה פוסט בפייסבוק שעורר תהודה, אמרה: "כל שנה זה מתקיים בגן עצמו עם הגננת ועם הסייעת, זה עבד נהדר עד עכשיו, לאף אחת לא היו תלונות. הודיעו לנו לפני יומיים או שלושה שיש מתכונת חדשה. מבחינת ההורים האחרים לילדים בגן שבו ילדיי נמצאים, הם לא מוכנים לשלוח את הילדים שלהם לקייטנה שנמצאת בבתי ספר עם צוות לא מוכר. בבית ספר יש בדרך כלל עוד אנשי תחזוקה, שרתים, כוח אדם שאנחנו לא מכירים. אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו יסתובבו בבית הספר הגדול הזה לבד. בינתיים נשארנו ללא מענה. אולי נעשה בינינו איזו קייטנת הורים או פתרון אלטרנטיבי שכזה". 

מיטל גיוס, שפתחה אתמול עצומה להחזרת הקייטנות לגנים, מתלוננת על חוסר המענה מצד העירייה: "אני חושבת שעיריית רעננה לא עושה מספיק כדי שהקייטנות האלה ייצאו לפועל. פניתי במייל למתמודדים לראשות העיר, חיים ברוידא, סימה פרי, ניר קריסטל ואיתן גינזבורג אבל טרם קיבלתי תשובה".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה קבעה כאיזורי רישום לקייטנות הציבוריות שלושה בתי ספר, במזרח העיר במרכזה ובמערבה, מתוך רצון להיענות לכלל צורכי התושבים ברחבי העיר. עם תום מועד הרישום לקייטנות הציבוריות, ב- 21.6.2018, תבצע העירייה הערכת מצב של מספר הנרשמים באזורי הרישום השונים מקרב ילדי הגנים. במידה ויתקיימו תנאי סף של 28 נרשמים, ניתן יהיה לפתוח קייטנות במבני גני ילדים הסמוכים לאזורי הרישום. בכל מקרה, כל הקייטנות תתקיימנה בהנחיית גננות מוסמכות וסייעות מלוות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר