ריסוס ברענה. צילום: אדם ג'קס
ריסוס ברענה. צילום: אדם ג'קס

כמה מסוכן הריסוס ברעננה?

מבדיקה שעשינו עולה כי מדינות באירופה וערים בישראל, ביניהן כפ"ס וכרמיאל, הפסיקו להשתמש בתרכובת ההדברה המסוכנת, איתה מרססת עיריית רעננה את הרחובות

פורסם בתאריך: 31.5.18 18:59

לאורך השנה מבצעת עיריית רעננה ריסוס ברחבי העיר לצורך הדברת עשבים שוטים, באמצעות חומר הדברה הנקרא 'טייפון', גרסה ישראלית לחומר ההדברה הבינלאומי 'ראונדאפ' בו הפסיקו להשתמש מדינות רבות באירופה וערים בישראל, ביניהן, כפר סבא וכרמיאל, זאת מחשש לנזקי בריאות לתושבים והעלאת הסיכוי לסרטן.

אדם ג'קס, תושב העיר מזה 30 שנה מספר כי השימוש בחומר ההדברה המדובר הוא מסוכן במיוחד לילדים ותינוקות. "נחשפתי מקרוב לכל עניין חומר ההדברה באחד מהריסוסים בעיר כאשר זה קרה ממש לידי, וליד חצר של בית ספר ברעננה, בזמן שילדים היו בחצר בית הספר", הוא מספר, "בשיחות שניהלתי לפני כשנה וחצי מול הגורמים בעירייה, המוקד העירוני, המדביר עובד הקבלן והמשרד להגנת הסביבה נאמר לי שהם משתמשים ב'טייפון' להדברה. ביקשתי מהגורמים בעירייה להגביל את זמן הריסוס לשעות בהן יש מיעוט תושבים ברחוב, למשל לפנות בוקר והאחראי הישיר על הריסוס בעירייה אמר לי שישקול זאת. ביוני שעבר, ובמאי השנה נחפשתי לריסוס בשעות זהות בהן כמות התושבים גבוהה, והבנתי שהישועה לא תגיע מהעירייה עצמה, אז החלטתי להתעמק בנושא וגיליתי לזוועתי עד כמה חמור העניין. מצאתי שהחומרים הנמצאים ב'טייפון' מקושרים ישירות למחלות כליות, נוירולוגיות, פגיעה קוגנטיבית אצל ילדים, סוגי סרטן ושלל מחלות והפרעות אחרות".

על פי החברה המייצרת את החומר טייפון , חומר ההדברה מכיל את אותם המרכיבים שנמצאים גם בחובר ההדברה 'ראונדאפ' שבשנת 2015, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ממשרד הכלכלה בישראל שחרר מכתב לכלל המדבירים, המנחה אותם לנסות להימנע ככל הניתן מחומרי הדברה מסוגו. ממחקרים שנעשו החומרים הנמצאים ב'טייפון' ו'ראונדאפ' ,עלולים לגרום לנזקים ברקמות חיות, ולהעלות את הסיכויים לחלות בסרטן, במיוחד מסוג לימפומה שאינה הודג'קין.

 

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מקפידה על נהלי בטיחות מחמירים בכל הקשור לשימוש בחומרי ההדברה בעיר. הדברת העשבים השוטים ברעננה מתבצעת באמצעות חומר ההדברה "טייפון", המאושר על ידי משרד הבריאות. השימוש בחומר זה נעשה על פי כל כללי הבטיחות, ובמיוחד על פי כללי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, בהתייחס להדברה בקרבת מוסדות חינוך וגינות ציבוריות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רעננמ

    לא חדש שבעיריית רעננה אין אוזן קשבת לתלונות הציבור .
    בשנים האחרונות ועד עצם היום הזה העיר מלוכלכת צואת כלבים ממלאים את המדרכות הגנים הציבוריים מטונפים וכל תלונה במוקד לא ממש זוכה למענה . הבנייה בעיר לא מתחשבת בתשתיות ולא באיכות החיים אלא רק בבנייה המ3ואצת לשם הכנסת ארנונה .
    מרססים בלי אבחנה כי בעירייה לא מתחשבים בטובת התושב ואיכות חיו

  2. ליאור

    מעניין שיש בחירות בקרוב אבל המועמדים שותקים. אני לא מבין מדוע צריך לרסס סתם את כל העיר., בניגוד לנאמר על ידי העירייה, אין הקפדה על הנהלים. הלכתי עם בני הקט ועובד ריסס ממש לידינו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר