צילום: העמותה הישראלית לפרקינסון
צילום: העמותה הישראלית לפרקינסון

סניף ראשון בארץ של שיטת האגרוף ROCK STEADY BOXING נפתח ברעננה

הסניף בו יאמנו בשיטת האגרוף שמותאמת במיוחד לחולי פרקינסון, נפתח בשבוע שעבר, במרכז הספורט הקהילתי בלב הפארק. הסניף השני יפתח בתל אביב

פורסם בתאריך: 3.6.18 15:33

 

הסניף הראשון בארץ של שיטת האגרוף ROCK STEADY BOXING, שמשתמשת באגרוף ככלי עזר וריפוי לחולי פרקינסון נפתח לפני כשבוע במרכז הספורט הקהילתי בלב הפארק. איילין ספרק-גרינברג ואביתר רוטגולץ, מאמני כושר מוסמכים ובעלי ניסיון בעבודה עם הגיל השלישי, הביאו את השיטה לארץ לאחר שלמדו אותה בארצות הברית.

"לפני כ-12 שנה היה סנגור ציבורי באינדיאנה בשם סקוט ניומן שחלה בפרקינסון והחל להתאמן עם חבר שלו באגרוף", מספרת ספרק- גרינברג, "הוא ראה שזה גורם לו שיפור לא נורמלי, הבדל ענק בסימפטומים.  אז עלה לו הרעיון לעשות עם זה משהו. ואז ככה התחילה העמותה. חברה שלי קיבלה את האבחנה לפרקינסון, ובגלל שאני מתעסקת בכל הנושא של כושר וספורט עם אנשים מבוגרים, היא אמרה לי לטוס לארצות הברית ולהביא את השיטה לארץ. באוקטובר נסעתי ללמוד את זה באמריקה, ושבעה חודשים אחר כך פתחנו את הסניף הראשון. גם אביתר, השותף שלי, שמע על הקורס מחבר שלו בניו יורק, וקישרו בינינו".

 

מה בעצם עושים באימונים?

"עובדים על המהירות, על הגמישות, הפעלה קולית ושיווי המשקל. האימון כולל שעה וחצי אינטנסיבית, ועובדים ממש כמו באגרוף.  עובדים גם על מוטוריקה עדינה. כל מיני דברים שגם רואים בריפוי ועיסוק".

איילין ואביתר. צילום: העמותה הישראלית לפרקינסון

איילין ואביתר. צילום: העמותה הישראלית לפרקינסון

איך השיטה גורמת לשיפור בחולים?

"משהו בתאים של המוח מתחדש. בפרקינסון תאי העצבים מתים. אז משהו באגרוף, בונה את התאים האלה מחדש. כל הפעילות, העבודה על הנשימה, כל זה בונה עוד תאי עצב שנהרסו. סקוט ניומן, הבחור שהמציא את זה, לא יכל לכתוב כשהוא התחיל להתאמן. אחרי חצי שנה בספורט הזה חזרה לו יכולת הכתיבה".

 

איך הגעתם לשיתוף עם העירייה?

"אני רעננית במקור וחיפשתי מקום להתחיל. הלכתי ממקום למקום, והגעתי למנהל של מרכז הספורט הקהילתי בלב הפארק, הוא מאוד התלהב והעירייה נתנה את חסותה על העניין. האימונים מתקיימים בימי ראשון ורביעי בין 13:00-14:30, במרכז קהילתי לב הפארק, רחוב יאיר שטרן 3, רעננה. בעזרת השם בספטמבר יהיה לנו גם מקום בתל אביב, ומשם נתפרש הלאה"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר