עומר, אחד מהתינוקות שנעקצו מיתושים ברעננה
עומר, אחד מהתינוקות שנעקצו מיתושים ברעננה

תושבים מתלוננים: "נראה כי רעננה סובלת ממכת יתושים מכל עבר"

הקיץ כבר כאן, ואיתו היתושים. תושבי רעננה מתלוננים על כך שאינם יכולים לצאת מהבית עקב מכת היתושים ששוטפת את העיר, וחלקם טוענים כי העירייה לא מטפלת בנושא כראוי

פורסם בתאריך: 6.6.18 11:49

תושבים בעיר מתלוננים על מכת יתושים שלא נראה כמותה הרבה זמן. גבריאל ברונפמן, תושב העיר, העלה פוסט נזעם בפייסבוק בו חשף תמונה של בתו עקוצה בפניה. התגובות לא איחרו להגיע והפוסט זכה לשיתופים ועשרות תגובות של תושבים שחווים את אותו המצב.

"אינני יכול שלא להרגיש כבן ערובה בביתי שם החלונות מרושתים, מכיוון שבכל פעם שאני יוצא עם ביתי בת השנה ו-7 חודשים היא נעקצת ע"י יתושים", אומר ברונפמן, "זה לא משנה כמה אל-תוש אנחנו מורחים תמיד היתושים מוצאים דרך לעקוץ אותה בחלקים המעטים שהיא אינה עם חומר כזה או אחר למניעה.  נראה כי רעננה סובלת ממכת יתושים מכל עבר, אך בעיקר בגינות הציבוריות. אינני מאמין כי ניתן למגר את התופעה לחלוטין אך לכל הפחות ניתן לצמצם אותה, אך מה שמכעיס עוד יותר זו העובדה כי אנו בשנת בחירות לראשות עיריית רעננה ולא נראה כי העירייה או מי מטעמה או לכל הפחות אחד המועמדים לעירייה מרים את הכפפה ומתייחס לנושא".

יעל גולדברג, תושבת נוספת שבתה סבלה מעקיצות רבות מוסיפה: "אנחנו גרות ברחוב שי עגנון ובעבר היינו מבלות מידי יום בפארק השרון אבל לא עוד. מכת היתושים שם נוראית. הבת שלי הייתה חוזרת עם עקיצות בגודל כדור טניס שהיו רותחות למגע. כל לילה לפני השינה הייתי נותנת לה טיפות פנסטיל להרגעת המצב. בכל פעם שאנחנו יוצאות אנחנו מתמרחות בדוחה יתושים(שזה מספר פעמים ביום) בלילה היא לא הולכת לישון בלי הדוחה יתושים ששמים בחשמל. אני חוששת,כי חוץ מהטרחה האינסופית והאיחול לסוף הקיץ, החומרים האלה בוודאי אינם ידידותיים. מי יודע מה יש בפנים".

 

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

הילי בטלר, תושבת נוספת שרבים מבני משפחה סובלים מהתופעה, אמרה: "אני גרה בשכונת לב הפארק. בכל יציאה לגינת משחקים אנחנו נעקצים. כל בני הבית נעקצים. במיוחד התינוקת. בעלי למשל עכשיו עם פצע מעקיצה שהוא גירד, זה ממש מטריד. בשכונת קריית גנים בה מתגוררים הוריי, זה ממש בעייתי. אי אפשר לצאת לחצר הבית בלי להיעקץ. יש בשכונה בריכה פרטית של התושבים וגם שם, אי אפשר להיות בלי להיעקץ. במיוחד אחה"צ".

גם ק, תושבת העיר מספרת כי בנה סובל מעקיצות יתושים שגרמו לגופו להתנפח. "בשבוע שעבר הבן שלי בן השנתיים התעורר כשהוא לא יכל לפתוח את העין וכל היד שלו הייתה נפוחה", היא אומרת, "אני לא מבינה למה השנה מצב היתושים כל כך חמור ועוד יותר למה לא מטפלים בזה".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה פועלת לאורך השנה בריסוס אתרים מועדים למטרד היתושים במרחב הציבורי.  באחרונה, לקראת עונת הקיץ, מתגברת העירייה את פעילות הריסוס, והחלה בביצוע תכנית הדברת יתושים במרחבים הציבוריים, בתעלות ובמקומות המועדים בהם מתקיימת דגירת יתושים. על מנת למקסם את מיגור התופעה, יצאה העירייה בקמפיין פרסום הקורא לתושבי העיר לסייע ולבדוק במרחבים הפרטיים, בחצרות הבתים ובמקלטים ועל הגגות, אם יש מים עומדים ולייבשם כדי למנוע הטלת ביצים של יתושים במקורות אלו, וכן לפנות למוקד העירוני בטלפון 9107* בכל מקרה שבו נמצאו מים עומדים במרחבים הציבוריים".

תגובות

3 תגובות
  1. עוגן שפירא

    לדרוש מעיריית רעננה לרסס את כל הפרדסים בהם מושבות של יתושים
    לאלתר!!!!

  2. חניאל קורן

    אם כל אחד שיכול, יתאמץ קצת להדביר את היתושים, אפשר יהיה לצמצם את מספרם בקלות. ובדרך ידידותית לסביבה.
    קחו חבית פלסטיק, דלי מים גדול או מיכל דומה אחר. מלאו אותו במים. חכו כשבוע – שבוע וחצי עד שהוא יתמלא בזחלי יתושים.
    אז לכו לחנות וקנו בחנות דגים, זוג של דגים זוללי זחלי יתושים. זה יכול להיות גמבוזיה, רוזי בארב, זברה דניו או דניו ענק.
    הדגים יאכלו את הזחלים. המיכל עם המים העומדים ימשוך אליו עוד ועוד יתושות. אלו יטילו את ביציהן בתוך המיכל לחינם.
    פשוט וזול. אין צורך להאכיל את הדגים – הם ניזונים כבר מזחלי היתושים.
    אין צורך במשאבת חמצן, מסנן וכדומה. מדובר בדגים פשוטים וחזקים שיסתדו מצוין לבד. ויכולים גם לשרוד את החורף.
    אם כל כמה בתים יהיה מיכל כזה – מכת היתושים תצטמצם פלאים.

  3. גרי

    זו לא רק בעיית היתושים האיומה. אני מבחין בהדרדרות של יחס העירייה לתובי רעננה. צריכים להתייחס אלינו כלקוחות ולא רק כמשלמי ארנונה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר