הפנינג "צאו אחוזה"
הפנינג "צאו אחוזה"

צאו אחוזה: העירייה הוציאה קול קורא לאמנים להופיע ללא תשלום בהפנינג הקהילתי

בעירייה טוענים כי המהלך מאפשר לאמנים שאין להם עסקים ברחוב לזכות בחשיפה. מאידך יו"ר להב טוען כי המהלך מבזה את האמנים

פורסם בתאריך: 13.6.18 18:58

זאת השנה השנייה ברציפות בה מתקיים הפנינג קהילתי לכל המשפחה לאורך הרחוב. בשנה שעברה העירייה העסיקה רק אמנים בתשלום אך השנה החליטה לתת את האופציה ליותר אמנים להופיע בהפנינג ללא תמורה כספית מצידה. המהלך גרם להתנגדות בקרב ארגונים שונים, ביניהם להב – לשכת ארגוני העצמאיים בישראל, ושח"ם, ארגון השחקנים בישראל. שני הארגונים שלחו מכתב תלונה לראש העירייה, איתן גינזבורג, בו הם מאיימים על חרם מטעמם על אירועי ההפנינג.

אמיר פוירמן, יו"ר להב רעננה, טוען כי ההצעה מבזה אמנים שמנסים להתפרנס: "בשנה שעברה הגיעו אמני רחוב להפנינג, שקיבלו שכר של כמה מאות שקלים על עבודתם. השנה החלו גישושים איתם כדי להוריד אותם במחירים, ואחרי תקופה יצא המכתב של עיריית רעננה שקורא להם להשתתף ללא תשלום. מבחינתנו זה ביזיון. זה זלזול בעצמאיים. אני לא רואה סיבה שעיר שגובה מתושבים ארנונה כל כך גבוהה, צריכה לבזות אמנים ולקרוא להם לבוא להופיע בחינם. אם אמן רוצה לבדר את הרחוב בזמנו החופשי זה בסדר, אבל לא מקובל עליי שעיריית רעננה תבקש להעסיק אמנים ללא תשלום. אנחנו מבקשים מעיריית רעננה לחזור לשולחן ולחשוב על המהלך שהיא עשתה פה, ושתבין שאמנים מבקשים לפרנס את המשפחות שלהם כמו כל בעל מקצוע אחר".

א', אמן שהופיע בהפנינג בשנה שעברה, מספר: "הייתי אחד מהאמנים שהועסקו ב'צאו אחוזה'. שנה שעברה הם דחקו אותי להצעת מחיר של עלות חומרים ללא רווח ממשי בשבילי והתמורה הייתה כביכול פרסום וחשיפה. השנה הם גם פנו אליי, נתתי להם הצעת מחיר מלאה והם טענו שההצעה יקרה להם. העירייה ניגשה אליי כמו עמותה שמבקשת שתבוא לעבוד בחינם".

מנכ"ל שח"ם, אורי רשטיק מוסיף: "אנו בשח"ם פועלים יום יום למען קידום ושמירה על זכויות השחקנים בישראל. וגם כאן, לא ניתן יד לניצול השחקנים העובדים. אנו נדאג ששחקן שלא יקבל שכר על עמלו, פשוט לא יעבוד".

מעיריית רעננה נמסר: "אירועי צאו אחוזה, המתקיימים זו השנה השנייה בחודשי הקיץ לאורך רחוב אחוזה, נועדו להגביר את תנועת התושבים והקונים במרכז העיר לרווחתם של בעלי העסקים הקטנים באזור, כמו גם לאפשר לאמנים שאין להם עסקים ברחוב לזכות בחשיפה. המיזם מתקיים בשיתוף בעלי העסקים ובתמיכתם וזכה אשתקד להצלחה גדולה. במסגרת האירועים מופיעים אמנים שונים, המקבלים שכר מלא על הופעותיהם, כפי שהיה בשנה שעברה. בנוסף, כפי שהיה גם אשתקד, אף שהצבת דוכן במרחב הציבורי טעונה תשלום, מאפשרת באירועים אלה העירייה לאמני רחוב המבקשים מיוזמתם להשתלב באירועים, לזכות בבמה ובחשיפה מבלי שהעירייה גובה כל תשלום עבור השתתפותם באירועים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר