בובתרפיה בעמל בשרון. צילום יח"צ
בובתרפיה בעמל בשרון. צילום יח"צ

טיפול חדש בעמל השרון: בובותרפיה

תכירו את הסיפור המרגש של שולה (שם בדוי) דיירת סיעודית הסובלת מדמנציה, שמתגוררת בעמל בשרון, שהטיפול בבובה החזיר לה את שמחת החיים, את התיאבון ואת יכולת הדיבור

פורסם בתאריך: 12.6.18 14:00

לאחרונה הגיעו לעמל בשרון ברעננה מספר דיירות חדשות. בניגוד לדעה הרווחת גילן דווקא צעיר מאוד, והן השתלבו במהירות והפכו להיות חלק מהנוף של דיירי המקום. מדובר בבובות בגודל של תינוק אשר נרכשו למספר דיירים ודיירות  במטרה לשפר את איכות חייהן.

בעמל בשרון, מרשת 'עמל ומעבר', השוכן ברעננה מתגוררים דיירים סיעודיים ותשושי נפש. דיירים אלו סובלים מדמנציה הבאה לידי ביטוי לעיתים בחוסר תקשורת עם הסביבה או לחילופין חוסר שקט, חוסר תיאבון ועוד. תהליך מסירת הבובות לדיירים היה הדרגתי ולווה על ידי עובדת סוציאלית, מרפאה בעיסוק ומדריכת תעסוקה. בתחילה נעשה חיבור בין הדייר/ת לבובה תוך צפייה על תגובתם ואופן התייחסות. כאשר נוצר חיבור הצוות תודרך בנושא תוך הקפדה כי הבובה תהיה עם הדייר בכל שעות היממה, במהלך בשעות היום ואף במהלך מנוחת הצהריים או שעות הלילה.בעמל בשרון מספרים כי השימוש בבובותרפיה יתרונות רבים. הבובה נותנת מענה לבדידות, תחושה של חמימות למטופל, מרגיעה ומעצימה את תחושת האחריות שלו. בנוסף, בעזרת הבובה התקשורת בין הדיירים לצוות, בין הדיירים לבני עצמם ובין הדיירים למשפחותיהם משתפרת פלאים.

שולה (שם בדוי) הינה דיירת סיעודית הסובלת מדמנציה וירידה קוגניטיבית ותפקודית. היא יושבת על כיסא גלגלים וזקוקה לעזרה מלאה במרבית התפקודים הבסיסיים ביניהם אכילה, רחצה, לבוש ועוד. שולה דוברת רוסית בלבד ולרוב אינה מתקשרת עם הסביבה. התיאבון שלה ירוד והיא הייתה זקוקה לעידוד רב באכילה. לדברי צוות עמל בשרון, כל זה נכון עד שהגיעה אליה הבובה. מאז שקיבלה אותה לפני כחודשיים חל שינוי משמעותי בהתנהגותה. השינוי שחל בשולה, שעד לפני חודשיים לא הוציאה הגה מפייה, הוא שלפתע היא החלה לדבר אל הבובה ומאז היא לא מפסיקה. היא מלטפת אותה, חובשת לה כובע, שואלת אותה שאלות ובנוסף התיאבון שלה השתפר וכיום היא אוכלת באופן קבוע את כל האוכל המוגש לה. בזמן המנוחה, שולה משכיבה את הבובה לצידה ומכסה אותה, היא שרה לה שירים מרגיעים ברוסית ומרדימה אותה. בני משפחתה של שולה מופתעים מאוד מהשינוי שחל בה ובעיקר לא מאמינים מה בובה אחת קטנה יכולה לחולל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר