רחוב ביאליק צילום רחלה אלוביק
רחוב ביאליק צילום רחלה אלוביק

"מקפיצים לנו את תוכנית הבינוי משלוש לשש קומות בגלל חזירות של קבלנים"

ברחוב ביאליק, רחוב שחלקו הדרומי מורכב מבתים פרטיים וקוטג'ים, עתיד להיבנות פרויקט הכולל שלושה בניינים בני שבע קומות. לאחר שהתנגדותם לא התקבלה בועדה המקומית בעניין אחד הבניינים, ממשיכים דיירי הרחוב במאבק

פורסם בתאריך: 20.6.18 13:47

רחוב ביאליק הוא רחוב צר שבחלקו הוא חד סיטרי וחלקו הדרומי מורכב מבתים פרטיים. דיירי הרחוב מספרים שבשעות העומס הרחוב סובל מפקקים ומצוקת חנייה מה שגורם להם להתנגד לשלוש התוכניות שאושרו על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה לבנייה של שלושה בניינים בעלי שבע קומות שיכללו 52 דירות. הבניינים צפויים להיבנות בסביבתם של בתים פרטיים שרובם מורכבים מקומה אחת. הדיירים כבר הביעו התנגדות מול הועדה המקומית בפברואר האחרון לגבי בניין אחד, אך התנגדותם לא התקבלה, מה שגרם להם להגיש ערר לועדה המחוזית.

"מדובר בבניינים שנמצאים ברחוב עם מצוקת חניה מאוד גדולה", אומרת עו"ד אלוביק, "יש מכוניות שחונות בשני צידי הרחוב וחלק מהרחוב הוא חד סטרי. שתי מכוניות לא יכולות לעבור בו זמנית. ברגע שאתה מוסיף על כך עוד למעלה ממאה מכוניות של הבניינים הפוטנציאליים שרוצים להקים, זה יהיה בלתי נסבל לעומס התנועה ולחנייה. הרחוב לא מאפשר כמות כזאת של תושבים".

אבל לבניינים החדשים שאמורים לקום יהיו חניונים תת קרקעיים.

"נכון שיש להם חניות, אבל יש 1.5 חניות בממוצע לכל דירה. היום לכל משק בית במדינת ישראל, במיוחד בעיר כמו רעננה, יש בדרך כלל שני רכבים, לשני בני הזוג. שלא לדבר על הילדים עם רכב. ומה עם האורחים שמגיעים לבקר? אנשים שאין להם חניה בבניין ויחנו ברחוב? ישהיו עוד 52 יחידות דיור, אתה מתאר לעצמך כמה מכוניות יתווספו ברחוב ויוסיפו על מצוקת החנייה?".

אתם טוענים שבנייני קומות ישנו את נוף הרחוב, אבל הרחוב לא מורכב כולו מבתים פרטיים.

"נכון, קיימים בנייני קומות אך בחצי הצפוני של הרחוב לכיוון אחוזה. בחצי הדרומי של הרחוב, שאת דייריו אני מייצגת, הבתים הם בתים פרטיים. צריך להתחשב בנופך הרחוב במחציתו הדרומית. אין שם בנייני קומות. גם אם מתחשבים בבנייני הקומות בחצי הצפוני של הרחוב, רובם הם בסך הכול שלוש קומות על עמודים. בטח שלא שבע קומות, ובטח שלא באמצע קוטג'ים ובתים פרטיים. הוועדה המקומית לא מתייחסת לשלוש התוכניות של חמשת הבניינים כמכלול. היא מאשרת את התוכניות בנפר ולא מתייחסת לכל ההשפעה של כל 52 הדירות על הרחוב. הם היו צריכים למנות יועץ תחבורה שייתן חוות דעת בתוכנית שהם אישרו, והם לא עשו זאת".

עו"ד רחלה אלוביק

עו"ד רחלה אלוביק

מה אתם מתכננים הלאה?

"הוועדה המקומית כבר אישרה להפקדה את שלוש התוכניות. נגד תוכנית אחת כבר טענו בערר בוועדה המחוזית, ונקבל החלטתה בחודשים הקרובים. בשבועות הקרובים נעמוד על הרגליים האחוריות ונביע התנגדותינו על שתי התוכניות הנותרות מול הוועדה המקומית. אם זה לא יספיק, נמשיך במאבק גם בוועדת ערר וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותינו".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

 

 

 

דובי, דייר ברחוב שמתנגד לבנייני הקומות, מפנה אצבע מאשימה לעירייה: "הבית שלי נמצא ליד הפרויקט שאמור לקום. עד עכשיו גר שם דייר אחד, מכונית או שתיים בחנייה, ופתאום יבנו שם 21 דירות, לפחות 40 מכוניות נוספות שאין לכולן מקום בחניון  של הבניין. אף אחד לא מציע פתרונות לדברים האלה. נבחרי הציבור שלנו נבחרו כדי להגן על איכות החיים שלנו. מקפיצים לנו את תוכנית הבינוי משלוש לשש קומות בגלל חזירות של הקבלנים, לא יכול להיות שהמנהיגים שלנו הולכים כנגד האזרחים שלהם. אף אחד לא שאל אותנו מה אנחנו רוצים. יושבים אנשים ומחליטים החלטות שהם מנותקות לגמרי מהמציאות".

מיכל, דיירת נוספת בביאליק, מתלוננת על שינוי אופי הרחוב:  "קנינו את הבתים בשכונה שקטה ונעימה, ללא הרבה תנועה", היא אומרת, "פתאום בתחילת הרחוב צמוד לאחוזה התחילו לבנות במהירות פרויקטים של תמ"א, וצמוד אלינו בתים שהיו ותיקים יהרסו, ומרימים במקומם בנייני שבע קומות, מפלצות. הרחוב לא יכול להכיל אותם. כמות התנועה שמגיעה כאן היא לא נורמלית. משאיות מגלחות פה מראות על ימין ועל שמאל מרוב שאין מקום לעבור".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דייר בדרום מזרח העיר

    אני גר ברחוב סמוך והבעיה ברחובות הנל אותה בעיה. העירייה לא מתחשבת בדיירים שגרים במקום
    רק האינטרס של הקבלנים משחק תפקיד
    חבל שהעירייה משנה את קו הרקיע , הורסת את האזור, לא מתיחסת לנפח תנוע ואיכות חיים.
    צריך מנהיגות אחרת שמבינה את הצורך של התושבים

  2. ברוך-קבלן.

    לא מובן למה לבקש בהתאם לחוק זו חזירות של קבלנים??הרי הדרישות נבדקות ע"י עובדי העיריה וניתנת לכל אזרח אפשרות להתנגד מכל נימוק שהוא,

    ואח"כ ניתנת אפשרות לערור על החלטת הוועדה בפורום של ועדת ערר.ומי שזה לא מספק אותו יכול לפנות לבימ"ש לענינים מנהליים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר